Nintendo: "Vi har lärt oss av misstagen med Wii U"

Permalänk
Melding Plague

Nintendo: "Vi har lärt oss av misstagen med Wii U"

Nintendos senaste spelkonsol Switch har blivit en succé för företaget, något som VD:n Reggie Fils-Aimé menar beror på att de lärt sig av misstagen med Wii U.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

''stadig ström av nya spellanseringar för att hålla kvar kunder.''

De menar, repetera samma gamla spel om och om igen..remaster på remasters och repetering på repeteringar..jag tröttnade på Nintendo redan på 1999-talet..spelat ett spelat alla..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

''stadig ström av nya spellanseringar för att hålla kvar kunder.''

De menar, repetera samma gamla spel om och om igen..remaster på remasters och repetering på repeteringar..jag tröttnade på Nintendo redan på 1999-talet..spelat ett spelat alla..

Hur många fp spel har du spelat :)? Spelat ett = spelat alla. Ditt resonemang. Notera, inte fpS spel, utan bara first person.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem

Lärt sig av sina misstag... Prestanda som är 3-4 generationer för gammal och en påklistrad gimmick vid sidan om... Jopp de har lärt sig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

''stadig ström av nya spellanseringar för att hålla kvar kunder.''

De menar, repetera samma gamla spel om och om igen..remaster på remasters och repetering på repeteringar..jag tröttnade på Nintendo redan på 1999-talet..spelat ett spelat alla..

Det kan man ju säga om alla spelutvecklare just nu. Hur många COD, Uncharted, Gears, Need for Speed mlf mlf har vi inte`?.
Ska du ha unika spel får du hålla dig till indie-spel.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xarion:

Lärt sig av sina misstag... Prestanda som är 3-4 generationer för gammal och en påklistrad gimmick vid sidan om... Jopp de har lärt sig

Skickades från m.sweclockers.com

Det måste man väl ändå säga med tanke på hur mycket den säljer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xarion:

Lärt sig av sina misstag... Prestanda som är 3-4 generationer för gammal och en påklistrad gimmick vid sidan om... Jopp de har lärt sig

Skickades från m.sweclockers.com

Den ligger väl ändå över Wii-U i prestanda? Rätt bra för en bärbar konsol. Tror många glömmer att den är just bärbar. Man vill gärna inte ha med sig ett PS4 med dieselgenerator på tunnelbanan ?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

''stadig ström av nya spellanseringar för att hålla kvar kunder.''

De menar också tredepart.

Här är 7 sidor med spel som kommer från indie til små och stora spel. Uppföljare, portar och nya spel.

https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=332884

Tror inte WiiU har så många ens idag?

Permalänk
Avstängd

Det största misstaget de har ständigt gjort är att inte ha färdiga toppspel vid lanseringen.

SNES släpptes med både Mario och Zelda helt i början, klart det säljer konsoler.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv

Jag hade en Wii U jag älskade den, jag kan faktisk inte komma på en enda negativ sak om den.
Jag får gräva väldigt djupt för att se något fel och ska jag nämna ett pytte liten detalj för bara sakens skull, så är det att det ej fanns några bra unika spel till den. Men helt bortsett från detta en grym konsol och jag spelade många nesspel på den.

Permalänk

Till alla som tvekar på att Nintendo har lärt sig. Kolla försäljningssiffror. Ganska tydligt att detta är en produkt som folk vill ha. Sedan hur länge det håller återstår att se.
Jag tror på en upphottad variant om 3-4 år ungefär.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

''stadig ström av nya spellanseringar för att hålla kvar kunder.''

Ja. Vet inte riktigt vad Nintendo har för kriterium för "en stadig ström" men att påstå att Switch fått en stadig ström av spellanseringar är ju verkligen att ta i.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Kaleid:

Det största misstaget de har ständigt gjort är att inte ha färdiga toppspel vid lanseringen.

SNES släpptes med både Mario och Zelda helt i början, klart det säljer konsoler.

Utan Mario och Zelda år 1 hade nog Nintendo haft bekymmer, men det kan bli tufft år 2 istället tror jag.
Switch kommer inte ha några problem att nå 15-20 miljoner, därefter kan det däremot bli tyngre beroende på vilka spel som kommer 2018.
Eller så följer den samma linje som Wii hade beroende på vad Nintendo får fram för spel och i vilken takt. Största problemet för Nintendo har varit just att få fram sina spel i tid.
Ett Metroid 2018 hade nog satt ännu mer fart på konsolen, Nintendo har flest intressanta spel tycker jag av samtliga konsoler, man har så många klassiska titlar man kan göra nu som legat lite i dvala, som tex Metroid.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Ja. Vet inte riktigt vad Nintendo har för kriterium för "en stadig ström" men att påstå att Switch fått en stadig ström av spellanseringar är ju verkligen att ta i.

Haft switchen sedan release och har då flera spela jag inte hunnit med, men har iofs inte tid att lägga flera timmar om dagen på att spela som man hade i sin ungdom.

Skrivet av BerraJobb:

Utan Mario och Zelda år 1 hade nog Nintendo haft bekymmer, men det kan bli tufft år 2 istället tror jag.
Switch kommer inte ha några problem att nå 15-20 miljoner, därefter kan det däremot bli tyngre beroende på vilka spel som kommer 2018.
Eller så följer den samma linje som Wii hade beroende på vad Nintendo får fram för spel och i vilken takt. Största problemet för Nintendo har varit just att få fram sina spel i tid.
Ett Metroid 2018 hade nog satt ännu mer fart på konsolen, Nintendo har flest intressanta spel tycker jag av samtliga konsoler, man har så många klassiska titlar man kan göra nu som legat lite i dvala, som tex Metroid.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VadSaDu:

''stadig ström av nya spellanseringar för att hålla kvar kunder.''

De menar, repetera samma gamla spel om och om igen..remaster på remasters och repetering på repeteringar..jag tröttnade på Nintendo redan på 1999-talet..spelat ett spelat alla..

det finns ingen som kan mjölka en död ko som nintendo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Snälla. Backup på savegames, molnbaserad eller möjlighet till lokal backup till externt media.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av diddedraker:

Till alla som tvekar på att Nintendo har lärt sig. Kolla försäljningssiffror. Ganska tydligt att detta är en produkt som folk vill ha. Sedan hur länge det håller återstår att se.
Jag tror på en upphottad variant om 3-4 år ungefär.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte samma sak som att de lärt sig. Det enda som krävs för att något ska sälja är hype. De har hur mycket kvar som helst att lära. De har gjort många rätt, men ack så många fel igen även med Switch; Fortfarande värdelösa på att hantera data och konton, inget stöd för BT-tillbehör som t.ex. trådlösa headsets, stort problem med att dockan repar enheten oavsett hur försiktig du är, men de vägrar ta på sig ansvar för detta utan skyller på dig som konsument. Samma sak vad gäller dålig räckvidd och signalstyrka för handkontroller. Handkontrollerna klarar inte snabba rörelser för motion control utan att de tappar grepp om ursprungsvinkeln där du börjar sikta i spel (ändå används det så duktigt i det mesta som finns ute på den), HD rumble är burkig och mesig (även i en Pro Controller), inget 3,5mm-uttag på samma handkontroll, inget stöd för voice chat utan appar på en smartphone och snart ska de ta betalt för att du ska kunna spela online. Vad mer? Du kan inte använda enhetens stödarm om du behöver ladda den samtidigt. Helt objektivt så har den en massa brister och fel i dess design som tyder på en stressad produkt. Hade de väntat ett halvår ett år till hade den kunnat vara fulländad.
Jag har en och jag gillar den som sådan, men allt jag rabblat upp är saker jag fullständigt hatar med den. Nästan allt är standarder vi haft i alla andra produkter inom samma område i så många år också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Det måste man väl ändå säga med tanke på hur mycket den säljer?

Njaa svårt argument. Titta på Iphone. Få uppdateringar men säljer som kall öl i solsken. Tror säkert de hade kunnat peta in konkurrens kraftig prestanda om de lagt mer tid på det. Jag hatar inte Switchen. Kan tänka köpa en också. Men det jag stör mig på är spel som inte hör hemma på hårdvaran envisas släppas där för full pris. Hade Doom varit 300kr så hade jag inte haft emot det. Personligen tycker jag fortfarande att Nintendo inte vet vad dom vill. Ena halvan försöker tillfredsställa mainstream CoD spelare och andra halvan e gimmicks o first party. Denna gången möttes de halvvägs och det e ju sådär. Switchen säljer inte för Doom eller Skyrim osv utan Mario o Zelda alla andra spel som Nintendo gör bäst. Och så skulle det varit från början

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk

Positiv nyhet - negativa kommentarer, utan någon som helst verklighets uppfattning.
Ni tjänar inget till det att fälla en grotesk kommentar mot Nintendo här för att det här är en svensk sida och det betyder att dom flesta som läser det här är svenska människor som utgör en minoritet av Nintendos kund bas som ni tydligt försöker påverka. Eftersom vi är en minoritet spelar det ingen roll om ni lyckas påverka alla i hela Sverige med era't [edit: tyckande] så det är mycket bättre om ni vänder er till större internationella sidor, helst sådana jag inte läser så jag slipper skriva nått sånt här igen :).

Hur som haver så tycker jag det är kul att det går bra för dom, för jag älskar Nintendos remasters repeteringar och dito

Onödigt ordval
Visa signatur

C2D E6400 @ 3.2GHz .:|:. ASUS P5B .:|:. Corsair Dominator 8500 4x1024MB .:|:. ATI x1650pro - R.I.P 2016
i5 6500 @ 3.2GHz .:|:. Asus Z170-A .:|:. Corsair Vengeance 3200MHz 2x8GB .:|:. Nvidia 1060 6GB

Övrigt: Synology DS413J, Nvidia Shield PRO, Raspberry PI, NES, SNES mini, N64, GC, Wii U, Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Snälla. Backup på savegames, molnbaserad eller möjlighet till lokal backup till externt media.

Går det inte att tills dess spegla hela minneskortet eller så?

Skrivet av Kriistoffer:

De menar också tredepart.

Här är 7 sidor med spel som kommer från indie til små och stora spel. Uppföljare, portar och nya spel.

https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=332884

Tror inte WiiU har så många ens idag?

Jodå, långt långt fler.

Men dessvärre är över 90% av dem saker av kvalitetssnittet som tom Google helst skulle vilja ta bort från sin butik.

Skrivet av BerraJobb:

Utan Mario och Zelda år 1 hade nog Nintendo haft bekymmer, men det kan bli tufft år 2 istället tror jag.
Switch kommer inte ha några problem att nå 15-20 miljoner, därefter kan det däremot bli tyngre beroende på vilka spel som kommer 2018.
Eller så följer den samma linje som Wii hade beroende på vad Nintendo får fram för spel och i vilken takt. Största problemet för Nintendo har varit just att få fram sina spel i tid.
Ett Metroid 2018 hade nog satt ännu mer fart på konsolen, Nintendo har flest intressanta spel tycker jag av samtliga konsoler, man har så många klassiska titlar man kan göra nu som legat lite i dvala, som tex Metroid.

Ja precis som för WiiU så kommer det ju praktiskt taget helt hänga på hur väl nu Doom och LA Noir säljer.

Med allt under fantastiskt kommer de bli denna generations ZombiU och Assasins Creed.

Metroid har dock aldrig varit en konsollsäljare, det finns anledning att det ligger i dvala. Vill de nå större siffror snabbt så är det party, musik och sportspelen som behövs. Men väldigt lite av dessa som skulle kunna tjäna på de där funktionerna som de tidiga illustrationerna antydde har synts till sen dess.

Känns som de sitter mellan två stolar, rädda att riskera göra vare sig en Wii eller en WiiU till.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Tror att det är lite hönan och ägget här, nu när konsolen redan har börjat sälja så starkt så kommer det så klart bli ett ökat intresse för att utveckla spel till den. Det handlar mer om det än om hårvaran eller någonting annat. När det finns några miljoner människor som är villiga att köpa X-titel för sin Switch, kommer utvecklarna se till att det kommer.

Om vi bortser från Nintendos egna spelserier som Pikmin, Metroid, Star-Fox, Pokemon mfl som fortfarande inte kommit till switch. Så tror jag många spelserier från nuvarande gen PS4/Xbox/PC skulle göra sig väldigt bra i för en handhållen konsol, och där hög-fps kanske inte är det viktigaste. Några exempel:

X-COM-serien
CIV
City Skylines
Divinity 2/Original Sin
Diablo
Helldrivers
Alla Portal-liknande spel: Portal 2, The Witness, Touring Test mfl.
Rocket Legue

Skulle också vilja se en Steam Link app till switch så man kan streama sina steam spel till balkongen på sommaren

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xarion:

Lärt sig av sina misstag... Prestanda som är 3-4 generationer för gammal och en påklistrad gimmick vid sidan om... Jopp de har lärt sig

Skickades från m.sweclockers.com

3-4 generationer? Så typ, SNES och N64? Den är kraftfullare än Wii U som var kraftfullare än förra generationens konsoler. Switch har mer gemensamt med den senaste generationen än äldre. Men att du anser att de avtagbara kontroller är en gimmick säger ju en hel del.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Torped:

Positiv nyhet - negativa kommentarer, utan någon som helst verklighets uppfattning.
Ni tjänar inget till det att fälla en grotesk kommentar mot Nintendo här för att det här är en svensk sida och det betyder att dom flesta som läser det här är svenska människor som utgör en minoritet av Nintendos kund bas som ni tydligt försöker påverka. Eftersom vi är en minoritet spelar det ingen roll om ni lyckas påverka alla i hela Sverige med era't trollande så det är mycket bättre om ni vänder er till större internationella sidor, helst sådana jag inte läser så jag slipper skriva nått sånt här igen :).

Hur som haver så tycker jag det är kul att det går bra för dom, för jag älskar Nintendos remasters repeteringar och dito

Ja börjar bli tröttsamt med trollen.

Den bästa konsolen jag ägt faktiskt. Har allt som jag behöver. Bra spel, olika kontroller, möjlighet till lokal co-op direkt ur lådan. Hade dock velat ha fler färger på kontrollerna men det kommer med tiden 🙈

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

3-4 generationer? Så typ, SNES och N64? Den är kraftfullare än Wii U som var kraftfullare än förra generationens konsoler. Switch har mer gemensamt med den senaste generationen än äldre. Men att du anser att de avtagbara kontroller är en gimmick säger ju en hel del.

Fast kontrollerna känns ju onekligen mer retro än så.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Det dom fortfarande inte har lärt sig är hur man skapar en vettig onlinetjänst.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Tror att det är lite hönan och ägget här, nu när konsolen redan har börjat sälja så starkt så kommer det så klart bli ett ökat intresse för att utveckla spel till den. Det handlar mer om det än om hårvaran eller någonting annat. När det finns några miljoner människor som är villiga att köpa X-titel för sin Switch, kommer utvecklarna se till att det kommer.

Om vi bortser från Nintendos egna spelserier som Pikmin, Metroid, Star-Fox, Pokemon mfl som fortfarande inte kommit till switch. Så tror jag många spelserier från nuvarande gen PS4/Xbox/PC skulle göra sig väldigt bra i för en handhållen konsol, och där hög-fps kanske inte är det viktigaste. Några exempel:

X-COM-serien
CIV
City Skylines
Divinity 2/Original Sin
Diablo
Helldrivers
Alla Portal-liknande spel: Portal 2, The Witness, Touring Test mfl.
Rocket Legue

Skulle också vilja se en Steam Link app till switch så man kan streama sina steam spel till balkongen på sommaren

Xcom och CIV hade ju varit awsome på Switch.
Chilla i soffan och lira CIV hade varit såååå nice.

Nog för att jag kan streama det till chromecasten men för mig är den portabla delen av Switchen extremt användbar. Den används oftare utanför hemmet än något annat ställe. På resor är det riktigt smidigt.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av kitanii:

Det är inte samma sak som att de lärt sig. Det enda som krävs för att något ska sälja är hype. De har hur mycket kvar som helst att lära. De har gjort många rätt, men ack så många fel igen även med Switch; Fortfarande värdelösa på att hantera data och konton, inget stöd för BT-tillbehör som t.ex. trådlösa headsets, stort problem med att dockan repar enheten oavsett hur försiktig du är, men de vägrar ta på sig ansvar för detta utan skyller på dig som konsument. Samma sak vad gäller dålig räckvidd och signalstyrka för handkontroller. Handkontrollerna klarar inte snabba rörelser för motion control utan att de tappar grepp om ursprungsvinkeln där du börjar sikta i spel (ändå används det så duktigt i det mesta som finns ute på den), HD rumble är burkig och mesig (även i en Pro Controller), inget 3,5mm-uttag på samma handkontroll, inget stöd för voice chat utan appar på en smartphone och snart ska de ta betalt för att du ska kunna spela online. Vad mer? Du kan inte använda enhetens stödarm om du behöver ladda den samtidigt. Helt objektivt så har den en massa brister och fel i dess design som tyder på en stressad produkt. Hade de väntat ett halvår ett år till hade den kunnat vara fulländad.
Jag har en och jag gillar den som sådan, men allt jag rabblat upp är saker jag fullständigt hatar med den. Nästan allt är standarder vi haft i alla andra produkter inom samma område i så många år också.

Du beskriver tilläggstjänster och inte varför produkten säljer. Wiiu var katastrof, switchen säljer som smör. Något måste de ju göra rätt inte sant? Därav lärt sig vad kunden vill ha.
Sedan håller jag med dig om att det behövs göras många förbättringar. Men det påverkar inte den positiva trend än så länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Tror att det är lite hönan och ägget här, nu när konsolen redan har börjat sälja så starkt så kommer det så klart bli ett ökat intresse för att utveckla spel till den. Det handlar mer om det än om hårvaran eller någonting annat. När det finns några miljoner människor som är villiga att köpa X-titel för sin Switch, kommer utvecklarna se till att det kommer.

Om vi bortser från Nintendos egna spelserier som Pikmin, Metroid, Star-Fox, Pokemon mfl som fortfarande inte kommit till switch. Så tror jag många spelserier från nuvarande gen PS4/Xbox/PC skulle göra sig väldigt bra i för en handhållen konsol, och där hög-fps kanske inte är det viktigaste. Några exempel:

X-COM-serien
CIV
City Skylines
Divinity 2/Original Sin
Diablo
Helldrivers
Alla Portal-liknande spel: Portal 2, The Witness, Touring Test mfl.
Rocket Legue

Skulle också vilja se en Steam Link app till switch så man kan streama sina steam spel till balkongen på sommaren

Rocket League ser ut att släppas i e-shopen imorgon (14/11)
http://www.nintendo.co.uk/Games/Nintendo-Switch-download-soft...

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av BrottOchStraff:

Skulle också vilja se en Steam Link app till switch så man kan streama sina steam spel till balkongen på sommaren

Det finns en app som heter rainway som ska göra just detta. Har svårt att se att Nintendo kommer godkänna den. Dock kan man snacka om en konsolkrängare om den fungerar och marknadsförs rätt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Den ligger väl ändå över Wii-U i prestanda? Rätt bra för en bärbar konsol. Tror många glömmer att den är just bärbar. Man vill gärna inte ha med sig ett PS4 med dieselgenerator på tunnelbanan ?

Ja och om tekniken i switch känns mossig, vad är då inte den i ps4pro och Xbox one x. Säga vad man vill om tegra X1 men den har fortfarande gpu prestanda i toppklass för den här effektklassen (är väl typ bara a10x som slår den ordentligt), och teknik som känns fräshare än Jaguar kärnor iaf.

Nu vet vi iof inte om x2 ens var på tapeten alls (eftersom vi fortfarande inte ens sett någon konsumentpryl med den), men tvivlar starkt på att de hade nått dessa försäljningssiffror då, det valet hade nog återspeglats både på pris och tillgänglighet.

Skickades från m.sweclockers.com