Windows Mixed Reality får tillgång till SteamVR den 15 november

Permalänk
Melding Plague

Windows Mixed Reality får tillgång till SteamVR den 15 november

Virtuell verklighet är en speltyp som under året blivit mer lättillgänglig, bland annat genom ett flertal prissänkningar. Nu utökas spelutbudet för Microsofts produktserie med SteamVR.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

På nåt sätt så känns det som WMR har smugit sig fram till marknaden relativt diskret.

Ska bli kul att se vart denna utveckling tar vägen!

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Till alla som inte har testat vr gör det!!! Jag är så imponerad. Har aldrig haft så kul som jag hade med en polare i coop i spelet arisona sunshine

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Själv kommer jag att köpa VR när upplösningen är bra nog så man inte ser pixlarna. Så en Ocolus rift 2 skulle nog bli ett köp.

Tycker dock det är konstigt att folk klagar att det kostar för mycket när det kostar som en high-end skärm, vilket det är.

Permalänk

Väntar på min Pimax 8K X. 4K@90Hz per öga med en FOV på 200°. Tagga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Väntar på min Pimax 8K X. 4K@90Hz per öga med en FOV på 200°. Tagga.

Då får du tyvärr vänta väldigt länge. För att driva dagens headset måste du ha rätt bra hårdvara. Driva 8k i 90fps kanske sker om 10år 😜

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av MrS1monsson:

Då får du tyvärr vänta väldigt länge. För att driva dagens headset måste du ha rätt bra hårdvara. Driva 8k i 90fps kanske sker om 10år 😜

Skickades från m.sweclockers.com

2x 1080ti alternativt nästa generations grafikkort (Volta). Får headsetet tidigast i maj så att driva headsetet lär inte vara några som helst problem. Hur bra headsetet kommer vara däremot återstår att se.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

2x 1080ti alternativt nästa generations grafikkort (Volta). Får headsetet tidigast i maj så att driva headsetet lär inte vara några som helst problem. Hur bra headsetet kommer vara däremot återstår att se.

Finns inget vr spel som i dagsläget låter dig köra med dubbla grafikkort. och de som gör det, låter dig inte driva 2 paneler utan kör fortfarande 1 video out. Du får nog snällt vänta på volta titan, innan du kan driva 8k x !
Själv längtar jag till att jag får min vanliga 8k för sim spel.

Då jag har en tpcast så finns där inte en chans att jag går tillbaka till kabel, så får vänta på den trådlösa modulen 2019.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

2x 1080ti alternativt nästa generations grafikkort (Volta). Får headsetet tidigast i maj så att driva headsetet lär inte vara några som helst problem. Hur bra headsetet kommer vara däremot återstår att se.

Jag är skeptisk 😉 du får göra ett inlägg när du har fått headset och motbevisa 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Samsung Odyssey säljs ju inte i Europa och det är väl det enda MR headsetet som vore intressant.

HP, Acer och Lenovo finns att köpa här i Sverige men kostar mer än Oculus Rift.

Permalänk
Skrivet av Xermalk:

Finns inget vr spel som i dagsläget låter dig köra med dubbla grafikkort. och de som gör det, låter dig inte driva 2 paneler utan kör fortfarande 1 video out. Du får nog snällt vänta på volta titan, innan du kan driva 8k x !
Själv längtar jag till att jag får min vanliga 8k för sim spel.

Då jag har en tpcast så finns där inte en chans att jag går tillbaka till kabel, så får vänta på den trådlösa modulen 2019.

Själv är jag inte ute efter det fullständiga VR-upplevelsen med VR-konrtoller etc. Vill endast använda den som en skärm i princip vilket fungerar med de flesta spel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Väntar på min Pimax 8K X. 4K@90Hz per öga med en FOV på 200°. Tagga.

Kommer den med styrspakar också? Köpte själv en Pimax 4k för någon månad sedan, och med den blir det bara seated gaming, vilket är lite trist.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Skrivet av HappySatan:

Kommer den med styrspakar också? Köpte själv en Pimax 4k för någon månad sedan, och med den blir det bara seated gaming, vilket är lite trist.

Skickades från m.sweclockers.com

Yes. Den kommer vara kompatibel med både sina egna kontroller och base stations samt Vives.

Visa signatur