Mass Effect fyller 10 år

Permalänk
Melding Plague

Mass Effect fyller 10 år

Den 7 november 2017 fyllde Mass Effect tio år, något som utvecklaren Bioware nu firar med ett videoklipp där de talar om spelserien och arbetet med denna

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nyhet:

Den 7 november 2017 fyllde Mass Effect tio år, något som utvecklaren Bioware nu firar med ett videoklipp där de talar om spelserien och arbetet med denna

Läs hela artikeln här

Mass Effect har ett alldeles eget lillet speciell hörna i hjärtat. Älskade alla delar, om än Andromeda kunde ha varit lite mer välgjort vad gäller ansiktsanimeringar. Ska vid tillfälle ta mig tid att spela igenom serien igen; Bara för att

Permalänk

Älskar Mass Effect serien och storyn med Commander Shepard och kampen mot Reapers.
Men fyfan vad Andromeda var tråkigt och icke engagerande...

Hoppas det kommer ett nytt spel i Mass Effect universumet som är spännande.
De kan lika gärna göra en Crime-thriller action spel i Mass Effect universumet, men snälla inte i Andromeda. Just forget that Galaxy ever existed...

Vill åka runt i Batarian illegal lands och vara en badass investigator eller något ;P
Lägg gärna till lite black-ops konspirationer och annat härligt spännande.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Det var skoj så länge det varade, tack för all fisk!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är uppenbart att sweclockers redaktörerna gillar Mass effect men det gjorde jag med spelade sönder mass effect 1-3

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Inaktiv

Fina grejer! ❤️

Permalänk
Medlem

Ett av dom bästa spelen som gjorts , lite putt på giriga EA som inte sänker priset på DLC's till ett så gammalt spel

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk

Inte firar man väl födelsedagar post mortem?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Inte firar man väl födelsedagar post mortem?

Vi firar ju jul..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Tycker att Andromeda sågades för hårt. Köpte det efter de viktigaste patcharna hade kommit och hade inga större problem med spelet, tycker det var ett lyft i det mesta jämfört med trilogin utom kanske själva storyn och då framför allt slutet. Stämningen och miljöerna och combat hade förbättrats markant mot trilogin, ett av få spel jag faktiskt spelat ut sista åren.

Var rädd att man skulle köpa grisen i säcken som varit fallet så många gånger senaste 5-6åren för min del gällande spel. Kanske ett spel på 5 som jag faktiskt spelar av de jag köper, det är tragiskt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Tycker även jag att Andromeda var ett av dom bättre spelen jag spelat detta år och absolut en värdig efterföljare till originalet.

Hade gärna sett flera sorters spel i Mass Effect universumet, t.ex. skulle ett pek och klicka äventyr vara skoj.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Andromeda var en besvikelse men serien kommer ju fortleva, så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

Andromeda var en besvikelse men serien kommer ju fortleva, så att säga.

Tror de satsar allt på Anthem nu, som verkar ha väldigt mycket mass effect gener i sig.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

How the mighty have fallen..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Discokungen

Andromeda var klart bättre än Mass Effect 3 men visst släpptes det lite väl tidigt. Efter flertalet patchar är det riktigt bra och galet vackert.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Vi firar ju jul..

Skickades från m.sweclockers.com

Är ju ingen riktig födelsedag

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Tror de satsar allt på Anthem nu, som verkar ha väldigt mycket mass effect gener i sig.

Jag vill minnas att samma struntprat sades om Knights of the Old Republic, när LucasArt/BioWare slaktade den serien och BioWare skapade Mass effect, "Det är Kotor's spirituella uppföljare!".

Finns inget Kotor att hitta i något av ME spelen direkt, särskilt inte Andromeda, och jag skulle gissa på att Mass Effect inte heller kommer att finnas kvar i Anthem

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Tycker även jag att Andromeda var ett av dom bättre spelen jag spelat detta år och absolut en värdig efterföljare till originalet.

Hade gärna sett flera sorters spel i Mass Effect universumet, t.ex. skulle ett pek och klicka äventyr vara skoj.

https://bulk2.destructoid.com/ul/223864-retake-mass-effect-let-remake-mass-effect-/PieceOfToast%20copy-620x.jpg

Leisure Suit Larry in the land of the Reapers.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Vi firar ju jul..

Skickades från m.sweclockers.com

Jul är ingen födelsedag, att vi firar jul är en hednisk gammal tradition som grundar sig i vintersolståndet.
Julgranen tex kommer från en tysk tradition.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Skrivet av Peterrrrr:

Jul är ingen födelsedag, att vi firar jul är en hednisk gammal tradition som grundar sig i vintersolståndet.
Julgranen tex kommer från en tysk tradition.

"Jul är en kristen högtid som firas årligen till minne av Jesu födelse, framförallt den 25 december, av miljardtals människor över hela världen"

Ojdå. Fira en födelse = födelsedag tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknown:

Mass Effect har ett alldeles eget lillet speciell hörna i hjärtat. Älskade alla delar, om än Andromeda kunde ha varit lite mer välgjort vad gäller ansiktsanimeringar. Ska vid tillfälle ta mig tid att spela igenom serien igen; Bara för att

Mass Effect serien är en av mina absoluta favoriter. Andromeda är väl den enda del i serien där jag inte kännt samma entuasm som tidigare. Jag har fastnat två gånger (med två olika karaktärer) mitt i spelet, utan att orka slutföra. Det hände ju inte med tidigare delar om jag säger så. Det är subtila saker som gör det. Främst tycker jag story:n inte håller lika hög klass som tidigare. Därtill har de på något underligt viss klantat till karaktärerna så att de känns mer än lovligt robotliknande och kalla än tidigare. Jag föredrar tidigare delars svarsmöjligheter. Positivt är stridsdelarna som är mycket bra.

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andelor:

Mass Effect serien är en av mina absoluta favoriter. Andromeda är väl den enda del i serien där jag inte kännt samma entuasm som tidigare. Jag har fastnat två gånger (med två olika karaktärer) mitt i spelet, utan att orka slutföra. Det hände ju inte med tidigare delar om jag säger så. Det är subtila saker som gör det. Främst tycker jag story:n inte håller lika hög klass som tidigare. Därtill har de på något underligt viss klantat till karaktärerna så att de känns mer än lovligt robotliknande och kalla än tidigare. Jag föredrar tidigare delars svarsmöjligheter. Positivt är stridsdelarna som är mycket bra.

Både animationerna och röstskådespeleriet är robotliknande och man blir inte riktigt engagerad. En del karaktärer är väldigt ytliga. Det vägs väl till en viss del upp av referenser till platser och händelser i dom första tre spelen, då det finns en kontiniuitet men t.om. det räcker emellanåt inte riktigt till. På inget sätt perfekt spel; Men jäklar vad kul det var att panga utomjordingar <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Tycker även jag att Andromeda var ett av dom bättre spelen jag spelat detta år och absolut en värdig efterföljare till originalet.

Hade gärna sett flera sorters spel i Mass Effect universumet, t.ex. skulle ett pek och klicka äventyr vara skoj.

https://bulk2.destructoid.com/ul/223864-retake-mass-effect-let-remake-mass-effect-/PieceOfToast%20copy-620x.jpg

Wow, det ser riktigt coolt och najs ut!

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Skrivet av diddedraker:

"Jul är en kristen högtid som firas årligen till minne av Jesu födelse, framförallt den 25 december, av miljardtals människor över hela världen"

Ojdå. Fira en födelse = födelsedag tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte i grunden nej och jag tror knappast majoriteten av Svenskar inte firar det pga det.
Nu är det ju så att kristna stal firandet, jul har vi firat långt innan kristendomen kom till Sverige och andra delar av världen.
Om man ska gå på vad bibeln säger så föddes jesus på våren.

https://www.svt.se/opinion/carl-johan-r-om-julen

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Skrivet av Peterrrrr:

Inte i grunden nej och jag tror knappast majoriteten av Svenskar inte firar det pga det.
Nu är det ju så att kristna stal firandet, jul har vi firat långt innan kristendomen kom till Sverige och andra delar av världen.
Om man ska gå på vad bibeln säger så föddes jesus på våren.

https://www.svt.se/opinion/carl-johan-r-om-julen

Ja. Men den firas världen över pga Jesus födelse. Sedan om de ersatt gamla högtider eller om han föddes på våren spelar inte så mycket roll, då diskussionen från början handlade om att vi firar folk post mortem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av diddedraker:

Ja. Men den firas världen över pga Jesus födelse. Sedan om de ersatt gamla högtider eller om han föddes på våren spelar inte så mycket roll, då diskussionen från början handlade om att vi firar folk post mortem.

Skickades från m.sweclockers.com

Julen firas i stor del av Europa, många av dessa länder som tex Tyskland, Frankrike, Nederländerna, Belgien, Danmark, Norge, Tjeckien mfl... är befolkning till stor del ateister. Det ligger i kulturen att fira julen, vilket är en hednisk tradition sedan lång tid tillbaka. . Usa, Italien, Grekland, Spanien är inte majoriteten av världen. De flesta firar jul för att samla familjen få julklappar, dansa runt granen, bocken, julmaten mm, dessa saker har ingenting med en religiös högtid.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Skrivet av Peterrrrr:

Julen firas i stor del av Europa, många av dessa länder som tex Tyskland, Frankrike, Nederländerna, Belgien, Danmark, Norge, Tjeckien mfl... är befolkning till stor del ateister. Det ligger i kulturen att fira julen, vilket är en hednisk tradition sedan lång tid tillbaka. . Usa, Italien, Grekland, Spanien är inte majoriteten av världen. De flesta firar jul för att samla familjen få julklappar, dansa runt granen, bocken, julmaten mm, dessa saker har ingenting med en religiös högtid.

Ok. Fortfarande firar folk Jesus födelse, oavsett hur många ateister det finns. Folk firar födelsedagar post mortem.

Edit. Vi firar till och med varje år som gått efter Jesus födelse. 2017 är året efter? Just precis. JESUS! JESUS! JESUS! OOOOOH JESUS!

Skickades från m.sweclockers.com