Broadcom lägger bud på 1 biljon kronor för Qualcomms verksamhet

Permalänk
Melding Plague

Broadcom lägger bud på 1 biljon kronor för Qualcomms verksamhet

Broadcom meddelar nu att de lagt ett bud på Qualcomms verksamhet, med en total summa på motsvarande 1 biljon kronor. Detta gör affären till den största någonsin inom tekniksektorn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Holy shit....

Permalänk
Inaktiv

Fick pengar

Permalänk
Medlem

Med tanke på att Samsung och Apple börjar tillverka mer och mer egna kretsar så tycker inte jag att Qualcomms framtid ser sådär jätteljus ut. Även Kina har sina egna kretsar, som inte lär minska i marknadsandel där. Helt klart ett övervärderat företag från min lekmannamässiga synpunkt.

Permalänk

Har någon svarat på vad som händer med rättsliga disputerna med Apple om Qualcomm blev uppköpt - fortsätter eller upphör de?

Visa signatur

System 1: MSI B550 Gaming plus | Ryzen 5900x | 4x8 gb DDR4 3200 mhz | nVidia RTX 4080 | Corsair 750w | 480 gb Kingston SSD | 2 tb WD Black SN850x NVME

System 2: MSI Z370-a pro | Intel i7-8700k | 4x4 gb DDR4 2666 mhz | Radeon RX 6800XT | EVGA Supernova G2 650w | 500 gb SSD Samsung 860 Evo | 512 gb Intel 660P M.2 NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon267242:

Fick pengar

Var det någon som fick pengar?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Var det någon som fick pengar?

Konton på Malta.

Permalänk
Medlem

Jag tar 2, ena med plus-meny!

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Jävlar, det är ca: 100 miljarder kronor mer än vad Sverige har i statsbudget.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Jävlar, det är ca: 100 miljarder kronor mer än vad Sverige har i statsbudget.

visar ju definitivt hur lite pengar staten har att röra sig med, HÖJ SKATTEN!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon267242:

Fick pengar

Av vem då?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dr.Mabuse:

Var det någon som fick pengar?

Skrivet av Ozzed:

Av vem då?

Har aldrig stavat fickpengar i mitt liv. Hoppas ni fattar vad jag menar åtminstonde!

jag menar fickan du har i dina byxor xD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Jävlar, det är ca: 100 miljarder kronor mer än vad Sverige har i statsbudget.

Är inte en biljon tusen miljarder då en miljard är tusen miljoner?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Eftersom Qualcomm vill köpa NXP så måste de pynta för det separat också. Blir lite pengar, hur mycket är lån och när ska allt rasera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon267242:

Har aldrig stavat fickpengar i mitt liv. Hoppas ni fattar vad jag menar åtminstonde!

jag menar fickan du har i dina byxor xD

Helt offf-topic, men två Svenska ord skall alltid sammanskrivas.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

visar ju definitivt hur lite pengar staten har att röra sig med, HÖJ SKATTEN!

Låter som väldigt konstig logik att jämföra en statsbudget med ett företags värde. Apple omsätter dubbla Sveriges statsbudget, so what?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Helt offf-topic, men två Svenska ord skall alltid sammanskrivas.

Svenska stavas inte med versalt S.

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Är inte en biljon tusen miljarder då en miljard är tusen miljoner?

Beror på. I amerika är "a billion dollar" endast en svensk miljard dollar. Det blir fel ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Helt offf-topic, men två Svenska ord skall alltid sammanskrivas.

Mentvå svenskaord skallalltid sammanskrivas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Med tanke på att Samsung och Apple börjar tillverka mer och mer egna kretsar så tycker inte jag att Qualcomms framtid ser sådär jätteljus ut. Även Kina har sina egna kretsar, som inte lär minska i marknadsandel där. Helt klart ett övervärderat företag från min lekmannamässiga synpunkt.

Ännu mer när deras patent går ut nästa år.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

@Nätälskare:

Dold text
Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dagbro:

Svenska stavas inte med versalt S.

Skrivet av insane88:

Mentvå svenskaord skallalltid sammanskrivas.

Vilken rena svenska lektion detta blev då

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Är inte en biljon tusen miljarder då en miljard är tusen miljoner?

Ja, en biljon är tusen miljarder.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

oj vad mycket pengar

hade fel
Permalänk
Medlem

För att ni ska förstå hur mycket pengar detta är har jag omvandlat summan till pizza.

Om man lever i 80 år och köper pizzor för 75kr styck så är det alltså 456661 pizzor per dag.

Äter du en pizza om dagen kan du då ge bort 456660 pizzor till vänner, grannar och mindre städer. Varje dag. I 80 år.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

För att ni ska förstå hur mycket pengar detta är har jag omvandlat summan till pizza.

Om man lever i 80 år och köper pizzor för 75kr styck så är det alltså 456661 pizzor per dag.

Äter du en pizza om dagen kan du då ge bort 456660 pizzor till vänner, grannar och mindre städer. Varje dag. I 80 år.

Tack nu förstår jag bättre >)

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Svenska stavas inte med versalt S.

Sverige gör väl?

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Svenska stavas inte med versalt S.

Skrivet av insane88:

Mentvå svenskaord skallalltid sammanskrivas.

Ni beter er som ni fått värsta jantelagssparken i mjälten, tagga ner lite va?

Lite trist att leva efter devisen att den som är fri från synd kastar första stenen. Nu lever vi inte i mellanöstern kring tiden för Jesu födelse.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Löjligt stort belopp, hade denna dealen genomförts hade det varit en av de absolut största i historien. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_mergers_and_acq... (detta bud är på 103 miljarder/"billion" dollar.)

Skrivet av kotz:

Sverige gör väl?

Sveige är ett namn och namn har alltid stor begynnelsebokstav. Ordet "svenska" är dock ett vanligt substantiv så det ordet ska inte skrivas med stor begynnelsebokstav om order är mitt i en mening.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon267242:

Vilken rena svenska lektion detta blev då

Svensklektion!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD