Ubisoft ger bort Watch Dogs gratis

Permalänk
Melding Plague

Ubisoft ger bort Watch Dogs gratis

Det har gått cirka tre år sedan Ubisoft lanserade Watch Dogs, vilket då möttes av blandad kritik. Nu meddelar de att spelet blir gratis för PC/Windows under en begränsad tid.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gratis är gott

Återstår att se om mitt grafikkort klarar att driva det. Å andra sidan uteblev ju mycket av det utlovade ögongodiset så...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

synd att spelet inte är så roligt dock enl mig

hoppas någon här får nytta av det iaf

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Himla snällt av dem.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Kul att man köpte spelet förra veckan, 50 spän åt pipsvängen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jonathan0101:

Kul att man köpte spelet förra veckan, 50 spän åt pipsvängen

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte också precis WD men det är ju inte direkt stora pengar. Med lite tur så är det Watch Dogs II nästa gång

Permalänk
Medlem

Inte ens värt att installera Uplay för att få spelet gratis.

Permalänk
Avstängd

Fint! Tackar vi för.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

>ger bort gratis

>tidsbegränsat

välj en

Permalänk
Medlem
Skrivet av pressbyrom:

>ger bort gratis

>tidsbegränsat

välj en

Får du inte behålla spelet sedan menar du?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av pressbyrom:

>ger bort gratis

>tidsbegränsat

välj en

Va?
Du har ju möjlighet att ladda ner spelet gratis under en viss tid.
Det är ju gratis då.

Permalänk
Skrivet av pressbyrom:

>ger bort gratis

>tidsbegränsat

välj en

Vafaaaan. Misstänkte att det var någon sådan skit. Skriv bättre rubriker Sweclockers ffs.

Permalänk
Medlem

@LeVvE:
Håller helt med, orkar inte med alla dessa skräp program som man tvingas installera. Utan Uplay hade detta varit jätte bra. Så nej tack även för min del. Kör hellre på min PS4/XB.

Permalänk
Avstängd

@jOnÄTÄn: Möjligt att det är gratis efteråt också. Framgår inte av artikeln.

Permalänk
Medlem

Jag förstår att de ger bort det skitspelet gratis. Skulle inte ens installera det på min dator om jag fick betalt för det. Usch.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Watch_Dogs skulle vart ett jävligt bra spel, om det hade bättre bilfysik. De gick för en "Energetist cool körupplevelse!". Eller snarare sagt, så skitdålig och usel på alla sätt som finns att man hellre går till fots och tar ett tåg än att köra mellan missions.

Watch Dogs 2 var inte mycket bättre på den fronten, men bilar var någorlunda körbara som transportmedel mellan ställen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av reza666:

@LeVvE:
Håller helt med, orkar inte med alla dessa skräp program som man tvingas installera. Utan Uplay hade detta varit jätte bra. Så nej tack även för min del. Kör hellre på min PS4/XB.

Huh? Allt sånt är ju redan förinstallerat på dina konsoler och du måste betala för att använda deras tjänster? xD haha

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Fattar inte. Det är ju folk som blev brända på w_d 1 som är sura och vi äger ju redan skit spelet. Ge ut 2an så kanske man skulle börja köpa spel från shitsoft igen. Hade ju varit en trevlig förlåt i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pressbyrom:

>ger bort gratis

>tidsbegränsat

välj en

>meme pilar på swec

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerfectSnow:

Vafaaaan. Misstänkte att det var någon sådan skit. Skriv bättre rubriker Sweclockers ffs.

Det brukar ju vara att om man claimar det inom den tiden så har man spelet sen. Är väl typ bara steam som ibland har det där testa det gratis över helgen på vissa spel?

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pressbyrom:

@jOnÄTÄn: Möjligt att det är gratis efteråt också. Framgår inte av artikeln.

"Ger bort [..] gratis" är väl en antydan att spelet får behållas även efter denna vecka är slut?
Till skillnad från "Provspela [...] under [tidsperiod]" eller en liknande formulering.

Även formuleringen i länken ser jag som en ledtråd till tolkningen

Permalänk
Medlem

Tack, men nej tack. Har en backlog med BRA spel, som är värda sina pengar. Även om UBI/EA gav bort alla sina spel gratis, så har jag inte tid med skiten.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Tack, men nej tack. Har en backlog med BRA spel, som är värda sina pengar. Även om UBI/EA gav bort alla sina spel gratis, så har jag inte tid med skiten.

Men klaga när något landade gratis hade du tid med?

... folk är roliga....

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av pressbyrom:

>ger bort gratis

>tidsbegränsat

välj en

Det är en givaway som är tidsbegränsad. Så båda.

Edit: Ubisofts svar till en som undrade i fall man får behålla spelet.
https://twitter.com/Ubisoft/status/927584953428271104

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Den stora dealbreaker är UPlay.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Nej usch inte Uplay.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

UPlay nej tack

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haker:

UPlay nej tack

jaha o vad är problemet? har spelat division rätt länge o aldrig haft nåt strul direkt, man har oftast lika mycket strul med steam..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Men klaga när något landade gratis hade du tid med?

... folk är roliga....

Ja, vissa saker måste man prioritera. Att spy galla på UBI och EA känns viktigt. Om gamers hade röstat med plånboken från början hade de båda företagen inte funnits idag. Massmord på bra studios är inget man förlåter för att de ger bort ett skitspel gratis.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Köpte det när det kom ut men begärde snabbt en återbet.
Testade det nu igen och det är verkligen så skitdåligt som jag minns det.