Call of Duty: WWII recenseras av FZ

Permalänk
Melding Plague

Call of Duty: WWII recenseras av FZ

I sedvanlig ordning har nu en ny del i den långlivade Call of Duty-serien lanserats, vilken recenserats av SweClockers syskonsajt FZ.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

''Recensionen bygger på PS4-versionen av Call of Duty: WWII.''

Tyckte väl att bilderna var extremt suddiga..trodde först de spelade på lowest, men sen kom jag ner till att det spelades på PS4'a och med handkontroll..FPS-spel med handkontroll är fan ingen trevlig upplevelse.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

''Recensionen bygger på PS4-versionen av Call of Duty: WWII.''

Tyckte väl att bilderna var extremt suddiga..trodde först de spelade på lowest, men sen kom jag ner till att det spelades på PS4'a och med handkontroll..FPS-spel med handkontroll är fan ingen trevlig upplevelse.

Suddigheten beror nog på ett par grafikinställningar, "Post Process Anti-aliasing" och " Field of View". På PC går det i alla fall att få bort suddigheten med "rätt" inställningar på dessa.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Huh.. Jag trodde med 100% ärlighet att bilderna var från COD 3.

Permalänk
Medlem

Såg spelet idag hos min bror på ps4, vart är nöjet med multi-player? Var ju action som quake champion. Kändes sjukt barnsligt i ww2 miljö ingen respawn timer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag spelar det med en polare, vi har spelat flera timmar i helgen och flera timmar nu ikväll. Stängde faktiskt precis ner spelet. Jag har inte tyckt att något COD efter MW2 har varit något att hänga i granen. Men detta tycker jag faktiskt är mycket bättre. Det är inte som gamla goda COD4 eller som MW2 för den delen, men jag tycker ändå spelet levererar. Dock tycker jag menyerna är som tagna direkt ur playstation 4 och det är inte så lättnavigerat som det borde vara till PC. Lobby funktionerna fungerar rätt bra förutom att det är svårnavigerat i början, det är nästan enklare att inte använda musen i menyerna, och det säger ju en del när det är ett PC-spel.
Skulle ge det 6/10

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att singleplayer hittills har varit betydligt roligare än jag trodde. Där finns det iaf inga lootboxes och dylikt att behöva bry sig om. Dock har jag inte spelat något CoD sen MW2 och vet därför inte om det börjar bli tjatigt för andra. Visserligen är storyn lite cliché. Ärligt talat så tycker jag det är skoj med den omväxling som presenteras med allt från höghastighetsjakter till stealthuppdrag. Dessutom gillar jag Josh Duhamel som spelar Pierson i campaign. Men jag antar att recensenten föredrar Battlefield.

Permalänk
Medlem

Ljudeffekternar är horribla! MP18 låter som ett lasergevär från Terminator filmerna.
Och det där störiga knastrande ljudet när man får en träff, vem kom på det? Låter som en glappande 3.5mm kontakt!

Permalänk
Geeks
Redaktör, FZ
Skrivet av VadSaDu:

''Recensionen bygger på PS4-versionen av Call of Duty: WWII.''

Tyckte väl att bilderna var extremt suddiga..trodde först de spelade på lowest, men sen kom jag ner till att det spelades på PS4'a och med handkontroll..FPS-spel med handkontroll är fan ingen trevlig upplevelse.

Skrivet av Laktos:

Huh.. Jag trodde med 100% ärlighet att bilderna var från COD 3.

Bilderna är från pc-versionen, alla grafikreglage maxade (inga övriga finjusteringar).

Visa signatur

"Sådana läppar, sådan sallad"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tompa:

Bilderna är från pc-versionen, alla grafikreglage maxade (inga övriga finjusteringar).

Lite lustigt att ni visar de från PC och sen säger PS4'a..falsk marknadsföring då?

Fast konsoltillverkarna gör väl så? Sony och MS, visar maxat på PC trailers...sen till verkligheten hos konsolerna ser dess spel inte alls ut som på PC-trailern..För hade de visat hur verkligen de hade sett ut på hos konsolerna skulle de nog inte sälja så bra haha

Men, det är extremt dåligt gjort av er..och jag vet att fler gör så..

Som att sälja en begagnad bil, visar en hel och fin bil på bilderna..kommer till platsen, bilen har en massa rost och är skrot i verkligheten..

Svårt att bli tagen seriös om man inte är seriös.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompa:

Bilderna är från pc-versionen, alla grafikreglage maxade (inga övriga finjusteringar).

Ja och om man maxar "Post Process Anti-Aliasing" och " Depth of Field" blir det extra suddigt.

EDIT: Naturligtvis menade jag "Depth of Field" vilket gör att nästan allt kommer ur fokus och blir suddigt och utsmetat.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Geeks
Redaktör, FZ

@VadSaDu: Vi hade inga bra PS4-screens att pryda recensionen med, därför tog jag ett par snabba på pc. Borde ha nämnt det i bildtexten, vilket nu är gjort.

Visa signatur

"Sådana läppar, sådan sallad"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laktos:

Huh.. Jag trodde med 100% ärlighet att bilderna var från COD 3.

Då haru la rätt taskigt minne endå.

https://cdn.fz.se/artikel/bild/1403524?l=eyJyZXNvdXJjZSI6Ilwv...

vs

http://cdn.mos.cms.futurecdn.net/c4a989c20fb22a46a47125568627...

Permalänk
Medlem

@Heymelon: Jo det var väl ett par år sen

Permalänk
Medlem

Något med bilderna tycker jag ser gammalt ut, trots maxade grafikinställningar, kanske bara jag.
Edit: undantag bilden under omladdning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laktos:

Något med bilderna tycker jag ser gammalt ut, trots maxade grafikinställningar, kanske bara jag.
Edit: undantag bilden under omladdning

Det är "Depth of Field" som gör att nästan allt blir suddigt och utsmetat. Desto högre man ställer in "Depth of Field" desto suddigare och mer utsmetad blir grafiken. Detta gör att grafiken ser sämre ut än den är (eller när man stänger av "Depth of Field" helt och hållet).

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p