[Intressekoll] Klassiskt keycapset från EnjoyPBT med Nordiskt-stöd

Permalänk
Medlem

[Intressekoll] Klassiskt keycapset från EnjoyPBT med Nordiskt-stöd

Jag kontaktade KBDfans förra veckan om att styra upp ett bra keycapset för oss nordbor. Wei var på direkt och det är också han som har hjälpt mig få kontakt med EnjoyPBT.

Tanken med mitt set är att det ska vara ett neutralt och tidlöst set i PBT-plast, dye-sub legends, Cherry-profil och Cherry-legends. Det har stöd för ISO-layouten och givetvis stöd för vår svenska layout, men även den norska, danska och finska. Och det ska även hålla en hålla en rimlig prislapp!

Här är ett exempel på hur deras keycaps ser ut. Mitt set kommer dock att ha svarta legends.

Bilden ovan visar hur den nuvarande layouten ser ut. Jag försöker att hålla det så enkelt som möjligt för att kunna hålla ett bra pris. Men jag är givetvis öppen för förslag och idéer på förändringar - därav denna tråd.

Priset för den vanliga US ANSI-layouten ligger på $79 hos KBDfans och jag tänkte inte lägga mig mycket över det. MOQ är 50 sets och gruppköpet är planerat att hållas via KBDfans. Inget datum är satt, men jag hoppas på att kunna ha ett gruppköp snart! Men först vill ja ha lite feedback från er här först och främst. Jag vill vara säker på att jag inte tabbat mig och jag vill att alla ska få ha en chans att tycka till innan jag går vidare med det.

Jag fick också reda på idag att Caps Unlocked håller på med samma set [Länk]. Det är dock ett internationellt set med stöd för många fler språk och layouter - vilket också resulterar i en prislapp på nästan det dubbla i jämförelse med mitt.

Jag hoppas att det finns intresse nog för detta och att det kan bli något av det! Och jag är som sagt tacksam för all typ av feedback.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Blir det av så är jag på om priset blir på rätt sida 100$
Ser riktigt snyggt ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Ser intressant ut!

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Lite dåligt med coverage.
1,5 mods, 7u spacebar, 1800 coverage (del,end,PgDn), stepped caps, 1,75 shift?

Tror GB med 50 MOQ kan bli knepigt om du inte får en vendor att komitta, speciellt då det bara kommer att vara skandinavier som kommer att köpa det. Ett alternativ kan vara att inkludera tyskarna också.

Ett alternativ skulle kunna vara att köra det som ett add-on kit till existerande Epbt set, men även här stöter man på samma MOQ problem.

Skulle gissa på att det max kommer in 10-20 ordar, så det viktigaste tror jag är att hitta någon som kan tänka sig att köpa upp dem i mängd.

Köper gärna ett set om det går till GB.

Permalänk
Medlem

@Hund: Nu har jag mer eller mindre gått över 100% till XDA-caps, men hade nog kunnat ställa upp och hjälpa till om setet passade någon av mina brädor. Men utan 1.75u-shift, stöd för ansi-enter och 2.25u-shift så är det helt kört för min del tyvärr. Lycka till!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Blir det av så är jag på om priset blir på rätt sida 100$
Ser riktigt snyggt ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Det kommer det absolut att bli! Jag är inte ute efter att tjäna pengar på det här. Jag vill bara kunna förse oss utsatta satar med ett bra set utan (enligt mig) några kompromisser när det kommet till utséende och kvalité, utan att för den sakens skull att priset springer iväg.

Skrivet av Wiggleforce:

Ser intressant ut!

Vad kul att höra!

Skrivet av aaaaaaaaaa:

Lite dåligt med coverage.
1,5 mods, 7u spacebar, 1800 coverage (del,end,PgDn), stepped caps, 1,75 shift?

Tror GB med 50 MOQ kan bli knepigt om du inte får en vendor att komitta, speciellt då det bara kommer att vara skandinavier som kommer att köpa det. Ett alternativ kan vara att inkludera tyskarna också.

Ett alternativ skulle kunna vara att köra det som ett add-on kit till existerande Epbt set, men även här stöter man på samma MOQ problem.

Skulle gissa på att det max kommer in 10-20 ordar, så det viktigaste tror jag är att hitta någon som kan tänka sig att köpa upp dem i mängd.

Köper gärna ett set om det går till GB.

Tack för feedback! Jag började med en standardlayout och sedan tänkte jag att man kan ta det därifrån. Inget är skrivet i sten och finns intresset för fler tangenter är jag givetvis inte omöjlig att lägga till dem.

Att inkludera tyskarna är nog ingen dum idé! Jag ska kika på det med.

Skrivet av SYRE:

@Hund: Nu har jag mer eller mindre gått över 100% till XDA-caps, men hade nog kunnat ställa upp och hjälpa till om setet passade någon av mina brädor. Men utan 1.75u-shift, stöd för ansi-enter och 2.25u-shift så är det helt kört för min del tyvärr. Lycka till!

Tack för feedback! Som jag skrev ovan, inget är skrivet i sten och jag kan mycket väl lägga till stöd för det.

Jag är ingen expert eller know-it-all när det kommer till det här, så er feedback är väldigt uppskattad!

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Uppdaterat den lite med några fler tangenter och stöd för tyska. Vi får se hur mycket det ökar i pris.

Ingen ANSI-Enter. Jag är osäker på vad man ska ha på 1.5U-tangenten ovanför i sådana fall?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Ingen ANSI-Enter. Jag är osäker på vad man ska ha på 1.5U-tangenten ovanför i sådana fall?

Samma som på tangenten till höger om den smala delen av en ISO-enter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Samma som på tangenten till höger om den smala delen av en ISO-enter.

Vänster menar du? Jag känner mig nästan dum som inte kom på det själv.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Vänster menar du? Jag känner mig nästan dum som inte kom på det själv.

Höger och vänster är svårt.

Permalänk
Medlem

Gällande mellanslagstangent på 7U och så. Hur vanligt är det att folk kör på den varianten?

Skrivet av Khers:

Höger och vänster är svårt.

Det är ett vanligare problem än man kan tro.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Happ. Jag fick svar från Wei nyss angående priskillnaden med de tangenter jag lagt till. Jag fick kanske inte det svaret jag förväntade mig.. Han länkade till Caps Unlocked intressekoll på Geeckhack och sa att jag kunde joina det!?

Jag förklarade då att hans set täcker väldigt mycket mer och att det kostar lite över $150. Mitt set ska ju _bara_ täcka Norden och eventuellt Tyskland. Mitt mål var ju också att inte komma över $90.

På det svarade han att det var väldigt dyrt med $150. Sedan berättade han att Caps Unlocked kontaktade honom först, att han inte kan förse två personer samtidigt, att han nu helt plötsligt vill undvika konkurrens, jag visste inte ens att Caps Unlocked gick via KBDfans fören nu. Och han sa även att jag får lugna mig med mitt set till det att hans gruppköp är över och att han först då kan hjälpa mig med mitt.

Första gången jag kontaktade honom var han jättepepp och berättade att han också hade velat göra detta, men av förklarliga själ var osäker på våra layouter och så. Han nämnde aldrig att en annan svensk redan samarbetat med honom eller att Caps Unlocked redan har ett precis likadant gruppköp (fast med stöd för massa fler språk och layouter) och att det var via KBDfans.

Jag är mållös och rent av lite irriterad.

Jag vet inte vad man ska göra? Ska man vänta eller ska man bita i det sura äpplet och punga ut 500 kr extra på hans set och vara säker på att det blir av?

Edit: Fast med mitt set hade det ju tillkommit tull. Caps Unlocked erbjuder ju dock inte gratis frakt, men säg typ 400 kr extra om man drar bort tull och lägger till frakt?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.