Någon som har några erfarenheter av musen Unimouse från Contour?

Permalänk
Medlem

Någon som har några erfarenheter av musen Unimouse från Contour?

Jag såg idag att The Keyboard Company sålde musen Unimouse från Contour.

* http://www.keyboardco.com/mouse/contour-unimouse-wireless-erg...
* https://www.contourdesign.com/product/unimouse

Är det någon som har några erfarenheter av den? Jag behöver köpa en ny mus och den här såg faktiskt ergonimisk ut, samtidigt som man bör kunna använda den till ledigt spelande, till skillnad från de ergonomiska mössen med styrkula.

Eller har ni andra tips på liknande möss?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Jag har positiva erfarenheter av Logitech MX Master och till mina nyare kollegor har jag införskaffat efterföljaren MX Master 2s med enbart positiva omdömen. Bra batteritid och respons, ligger skönt i näven och har bra rull-grejer samt ser rätt snygg ut.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Skulle hellre köpa en vertikal mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Jag har positiva erfarenheter av Logitech MX Master och till mina nyare kollegor har jag införskaffat efterföljaren MX Master 2s med enbart positiva omdömen. Bra batteritid och respons, ligger skönt i näven och har bra rull-grejer samt ser rätt snygg ut.

Fast det är ju en vanlig mus bara.

Skrivet av aaaaaaaaaa:

Skulle hellre köpa en vertikal mus.

Haha, fast nu handlade inte tråden om dig.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Fast det är ju en vanlig mus bara.

Haha, fast nu handlade inte tråden om dig.

Oklart varför jag överhuvudtaget svarade på din post. Med tanke på att du är samma användare som klagar på att folk postar stora bilder i bildtråden och att det äter bandbredd borde jag förstått bättre och insett att du inte var ute efter råd.

Du frågar om någon konstig hybridmus och jag föreslår en vertikal istället. Hint: det var ett förslag till dig, men i fortsättningen ska jag skriva: Hund: rekommendation till dig...., så att du inte tror att tråden handlar om mig.. Oklart om du försöker vara rolig eller om du inte förstår vad jag säger, men en vertikal mus är ett bättre alternativ.

Otrevlig och oförskämd. Hade haft mer överseende om du var 13 år, men nu verkar du vara en vuxen man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Oklart varför jag överhuvudtaget svarade på din post. Med tanke på att du är samma användare som klagar på att folk postar stora bilder i bildtråden och att det äter bandbredd borde jag förstått bättre och insett att du inte var ute efter råd.

Du frågar om någon konstig hybridmus och jag föreslår en vertikal istället. Hint: det var ett förslag till dig, men i fortsättningen ska jag skriva: Hund: rekommendation till dig...., så att du inte tror att tråden handlar om mig.. Oklart om du försöker vara rolig eller om du inte förstår vad jag säger, men en vertikal mus är ett bättre alternativ.

Otrevlig och oförskämd. Hade haft mer överseende om du var 13 år, men nu verkar du vara en vuxen man.

Noterat.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hund:

Jag såg idag att The Keyboard Company sålde musen Unimouse från Contour.

* http://www.keyboardco.com/mouse/contour-unimouse-wireless-erg...
* https://www.contourdesign.com/product/unimouse

Är det någon som har några erfarenheter av den? Jag behöver köpa en ny mus och den här såg faktiskt ergonimisk ut, samtidigt som man bör kunna använda den till ledigt spelande, till skillnad från de ergonomiska mössen med styrkula.

Eller har ni andra tips på liknande möss?

Jobbar på Contour så jag är väl lite jävig men skriver det så att ingen behöver gnälla sen.
Fördelen med Unimouse är att det är en vertikalmus och en mer vanlig mus i ett. Du kan justera vinkeln som du vill ha den. Du kan också justera hur Brett grepp du vill ha med hjälp av stödet till tummen. Du hittar den på exempelvis Dustin nu också.
//Nick

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Fast det är ju en vanlig mus bara.

Jag tolkade det som trådlös ergonomisk mus som även skulle kunna användas till spel?
Därav mitt tips, sorry för missförståndet men inlägget kunde gjorts tydligare.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Hah! Ser faktiskt riktigt skön ut!

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick_hbg:

Jobbar på Contour så jag är väl lite jävig men skriver det så att ingen behöver gnälla sen.
Fördelen med Unimouse är att det är en vertikalmus och en mer vanlig mus i ett. Du kan justera vinkeln som du vill ha den. Du kan också justera hur Brett grepp du vill ha med hjälp av stödet till tummen. Du hittar den på exempelvis Dustin nu också.
//Nick

Skickades från m.sweclockers.com

Smidigt! Då har jag chans att skickat tillbaka den om jag inte gillar den. Det är ju ganska saftigt pris på den dock. Jag brukar inte vilja spendera mer än typ 500 kr på en mus och de ska gärna hålla i 10 år med. Jag vet inte om det är orealistiska krav dock.

Hur fungerar det med gängorna? Jag vill ju inte att den ska se ut som ett dubbelvikt taxöra om några år. Två års garantitid är ju lite snålt för en mus som kostar 1500 kr.

Skrivet av Gurk:

Jag tolkade det som trådlös ergonomisk mus som även skulle kunna användas till spel?
Därav mitt tips, sorry för missförståndet men inlägget kunde gjorts tydligare.

Jag ber om ursäkt om jag var luddig. Det jag var ute efter var feedback på denna musen och även tips på andra vertikala möss.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Du frågar om någon konstig hybridmus och jag föreslår en vertikal istället.

Men motivera varför i så fall, annars har ditt inlägg inte så mycket värde. Ditt inlägg vore ungefär som om jag hade postat "Jag tycker att trackballs är roligare".
Jag kan motivera, genom att säga att många "vertikala" och "halvvertikala" möss på eBay är avsevärt mycket billigare. Där!

Själv tycker jag att de riktigt vertikala som t.ex. Evoluent känns lite som att musa med en grytvante på handen: man får inget riktigt grepp, även om det finns stöd för tummen. Det är mer som att man puttar på den än använder den som ett verktyg.
Själv använder jag en halvvertikal sen fem år tillbaka: WowPen Joy, som känns mer som en vanlig mus. Den är dock rätt billig i övrigt och funkar inte på ett blankt bord. Jag tog fram lödkolven och bytte ut switcharna i knapparna för de var för hårda.
Det finns kopior (?) av den på eBay för 50 kr med gratis frakt från Kina.

Jag har hört bra saker om Anker, men inte prövat dem själv. Observera att de har flera modeller som inte har riktigt samma form.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Men motivera varför i så fall, annars har ditt inlägg inte så mycket värde. Ditt inlägg vore ungefär som om jag hade postat "Jag tycker att trackballs är roligare".
Jag kan motivera, genom att säga att många "vertikala" och "halvvertikala" möss på eBay är avsevärt mycket billigare. Där!

Själv tycker jag att de riktigt vertikala som t.ex. Evoluent känns lite som att musa med en grytvante på handen: man får inget riktigt grepp, även om det finns stöd för tummen. Det är mer som att man puttar på den än använder den som ett verktyg.
Själv använder jag en halvvertikal sen fem år tillbaka: WowPen Joy, som känns mer som en vanlig mus. Den är dock rätt billig i övrigt och funkar inte på ett blankt bord. Jag tog fram lödkolven och bytte ut switcharna i knapparna för de var för hårda.
Det finns kopior (?) av den på eBay för 50 kr med gratis frakt från Kina.

Jag har hört bra saker om Anker, men inte prövat dem själv. Observera att de har flera modeller som inte har riktigt samma form.

Tack för tips! Jag ska kika på det.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

@Hund: Så, hur gick det till slut? Den här modellen kostar ju inte fyrsiffrigt längre.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

@Hund: Så, hur gick det till slut? Den här modellen kostar ju inte fyrsiffrigt längre.

Jag har fortfarande kvar min gamla mus, jag är en velig sate.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Funderar själv på vad man kan skaffa för mus för att lindra det ondskefulla som huserar på armbågens ovansida. Jag fortsätter att youtubeforska

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Funderar själv på vad man kan skaffa för mus för att lindra det ondskefulla som huserar på armbågens ovansida. Jag fortsätter att youtubeforska

Hojta till om du gör några intressanta fynd och upptäckter!

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Nja, en recension med lite alternativ här men det mesta är ju redan "känt" för den som gjort sin research typ:
https://www.computershopper.com/mice/reviews/contour-unimouse

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Cherry har visst en ergonomisk rackare också:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4655600

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

I September släpper Logitech sin MX Vertical, kan bli väldigt intressant!
https://arstechnica.com/gadgets/2018/08/logitech-gets-into-th...

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4879560

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Jag blev lite intresserad av den, även om den var lite dyr.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Den här recensionen skall jag kolla på när jag kommer hem.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

En till recension av Logitech MX Vertical av någon som är van vid vertikala möss, och jämförelse med Anker:

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

@Findecanor: Den ser väldigt skön ut, men jag har svårt att motivera priset på 1200 kr när man kan få en bra 'vanlig' trådlös mus från Logitech för halva priset. :/

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

@Hund: Fyll i detta formulär och se om du kan få testa en själv: https://contourdesign.se/prov-unimouse-gratis-14-dagar/
Så kan du ju komma tillbaka med en test om den är värd att skaffa.

EDIT: såg att det bara gällde företag, men du kanske har ett/känner någon som har ett som kan fylla i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

@Hund: Fyll i detta formulär och se om du kan få testa en själv: https://contourdesign.se/prov-unimouse-gratis-14-dagar/
Så kan du ju komma tillbaka med en test om den är värd att skaffa.

EDIT: såg att det bara gällde företag, men du kanske har ett/känner någon som har ett som kan fylla i.

Fast som konsument har du ju öppet köp i 14 dagar om du handlar via nätet, då kan du ju lika gärna köpa den, testa och lämna tillbaka den om du inte gillar den.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

@Findecanor: Den ser väldigt skön ut, men jag har svårt att motivera priset på 1200 kr när man kan få en bra 'vanlig' trådlös mus från Logitech för halva priset. :/

Jag avsedde mer att jämföra den med Anker, som kostar drygt 300 kr här.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Trust Verto ser ut att vara samma mus som Anker. Finns också i variant med sladd och trådlös variant.

Blanda bara inte ihop den med Trust Varo som är en WowPen Joy under annat namn. Inte dålig form på den heller men den har en billig sensor.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Trust Verto ser ut att vara samma mus som Anker. Finns också i variant med sladd och trådlös variant.

Blanda bara inte ihop den med Trust Varo som är en WowPen Joy under annat namn. Inte dålig form på den heller men den har en billig sensor.

Den verkar ju intressant.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Beställde en Contour Design Unimouse Vänster idag
Få möss för oss som kör musen på vänsterhanden faktiskt. Ska bli intressant att se hur den fungerar.