Nvidia släpper drivrutin för Call of Duty: WWII och Need for Speed: Payback

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper drivrutin för Call of Duty: WWII och Need for Speed: Payback

Drivrutinerna från Nvidia har duggat tätt på sistone och nu följs de upp av ännu en, där bland annat stöd för novembers stora speltitlar står på agendan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Frågan är hur mycket kan Nvidia optimera med alla dessa drivrutiner.
Kommer tex Wolfenstein 2 fungera sämre med dessa nya drivrutiner ?
Bör man stanna kvar på den gamla som är optimerad för WFS2 ?

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Undrar om samarbetet mellan UBIsoft och Nvidia är slut.

Assassin's Creed Origins har inte Nvidia intros och inget extra stöd med grafikfinesser. Dessutom har UBIsoft ett eget "photo mode" (inte baserat på Ansel vad jag vet).

Sen finns inte Assasin's Creed Origins i Geforce Experience heller, trots att de släppt driver som är optimerad för spelet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Undrar om samarbetet mellan UBIsoft och Nvidia är slut.

Assassin's Creed Origins har inte Nvidia intros och inget extra stöd med grafikfinesser. Dessutom har UBIsoft ett eget "photo mode" (inte baserat på Ansel vad jag vet).

Sen finns inte Assasin's Creed Origins i Geforce Experience heller, trots att de släppt driver som är optimerad för spelet.

Tråkigt isåfall Jag verkan nog vara en av dom få som gillar gameworks. Snygg grafik gillas från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon267242:

Tråkigt isåfall Jag verkan nog vara en av dom få som gillar gameworks. Snygg grafik gillas från mig

Jo, håller med. Var kul få lite extra features så länge grafikkortet orkade med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Undrar om samarbetet mellan UBIsoft och Nvidia är slut.

Assassin's Creed Origins har inte Nvidia intros och inget extra stöd med grafikfinesser. Dessutom har UBIsoft ett eget "photo mode" (inte baserat på Ansel vad jag vet).

Sen finns inte Assasin's Creed Origins i Geforce Experience heller, trots att de släppt driver som är optimerad för spelet.

UBIsoft kanske borde samarbeta mer med Intel eller AMD om de nu lägger DRM på DRM enligt envisa rykten.

https://www.fz.se/nyhet/274797-kopieringsskyddsknackare-havda...

Eller blir det DRM på DRM på DRM på DRM med Uplay, Steam, Denuvo och VMProtect?

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Skrivet av BerraJobb:

Frågan är hur mycket kan Nvidia optimera med alla dessa drivrutiner.
Kommer tex Wolfenstein 2 fungera sämre med dessa nya drivrutiner ?
Bör man stanna kvar på den gamla som är optimerad för WFS2 ?

Det är ett antal nya spel som den är till för. Dessutom så är den till för nya 1070TI, officiell drivrutin fanns inte förns den här kom ut.

Så du kan gott fortsätta med din gamla drivrutin ett bra tag till Uppdaterar du och inte har någon av de nya spelen så kommer du inte märka nån skillnad.

Visa signatur

Kraschfield