Stranger Things – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Haha, det kräver nästan en egen tråd! Få serier jag tycker spårat ur så hårt som Homeland, speciellt efter säsong 3.

Men annars, generellt tycker jag du har rätt. Serier har en tendens att bli sämre över tid. Är svag för miniserier med en enstaka säsong.

I second all of this!

Jag har sett många miniserier, och de som varit riktigt bra vill man gärna ska fortsätta en säsong till. Är väl det som är det svåra antar jag, att sluta på topp.

Homeland orkade jag inte ens se klart, bara knas haha.

Stranger things tycker jag har hållit en hyfsat hög nivå ändå, tillräckligt för att jag ska vilja se mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Haha, det kräver nästan en egen tråd! Få serier jag tycker spårat ur så hårt som Homeland, speciellt efter säsong 3.

Men annars, generellt tycker jag du har rätt. Serier har en tendens att bli sämre över tid. Är svag för miniserier med en enstaka säsong.

Miniserier är ofta bäst. Helt enig.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem

Fasen... då måste jag nästan behålla Netflix ändå

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Samsung Sverige

Herreminskapare vad ungarna har växt upp! Vafan säsong 1 av Stranger Things släpptes väl förra året? Right? Right?

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

It's happening! Ordentlig trailer för säsong 4 av Stranger Things är här.

Permalänk
Medlem

Bara ett par dagar kvar till säsongsstarten.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Verkar bra än så länge (precis börjat se avsnitt 2).

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Ni som har Netflix "4k" paketet. Jag antar att denna serie finns i 4k version? Men vill vara säker innan jag fixar Netflix igen.
Har dock väldigt svårt att tro att denna inte finns i 4k, men vill vara helt säkert

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Ni som har Netflix "4k" paketet. Jag antar att denna serie finns i 4k version? Men vill vara säker innan jag fixar Netflix igen.
Har dock väldigt svårt att tro att denna inte finns i 4k, men vill vara helt säkert

Jag har Netflix 4k å det står på "taggarna" i Netflix, Dolby Vision/Atmos, TV:n (Panasonic TX - 58HX810E) säger Dolby Vision/Atmos mellan varje avsnitt. Har Dolby Notice aktiverat på TV:n. Kör Dolby Atmos 5.1.2 på Yamaha RX - V685 receiver.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Jag har Netflix 4k å det står på "taggarna" i Netflix, Dolby Vision/Atmos, TV:n (Panasonic TX - 58HX810E) säger Dolby Vision/Atmos mellan varje avsnitt. Har Dolby Notice aktiverat på TV:n. Kör Dolby Atmos 5.1.2 på Yamaha RX - V685 receiver.

Okej tack, då blir det att betala för en månad igen. Bara för att kolla igenom denna säsong

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Okej tack, då blir det att betala för en månad igen. Bara för att kolla igenom denna säsong

Kollar man på vad som finns att ladda ner så är det 10bit HDR 1080p som bäst.
Och de två avslutande avsnitten kommer i juli.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Kollar man på vad som finns att ladda ner så är det 10bit HDR 1080p som bäst.
Och de två avslutande avsnitten kommer i juli.

Ahh där ser man. Får se hur det blir med att skaffa Netflix igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Säsong 3 förstörde verkligen serien, antar att säsong 4 blir lika löjlig. Men kommer att titta på säsong 4 med ögonrullningarna och suckarna redo

Permalänk
Medlem

Har bara ett avsnitt kvar av de sju som publicerades häromdagen. Måste säga att jag är positivt överraskad. Lite småsegt tempo ibland (de behövde verkligen inte förlänga avsnitten så mycket som de gjorde) och drygt med så många individuella storys som ska följas parallellt, men bortsett från det... tummen upp 👍

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Har sett 4 avsnitt av säsong 4 nu. Ett stort steg upp från säsong 3, hoppas att dom inte förstör det igen under dom kommande 3+2 avsnitten. Lite väl utdraget på någon scen här och där som man tänker okej okej okej move on already, och mest lite smågrejer man stör sig på här och där, men inget i närheten så irriterande som i säsong 3 än så länge.

TLDR: väldigt positivt överraskad med säsong 3 i åtanke.

Edit: Påbörjade avsnitt 5 vilket påminde mig om att Argyle bara är högljudd och irriterande och inte tillför någonting. Argyle är vad Erica var i säsong 3. Erica har dock förbättrat sig från säsong 3 i alla fall

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Ny trailer för Säsong 4: Del 2!

Permalänk
Medlem

Klämde båda avsnitten redan igårkväll. Mina tankar om säsongen nedan

Håller oförändrat kvar vid att det här är den bästa säsongen efter första. Tyckte de gjorde väldigt mycket rätt och det var spännande ända in på småminutrarna.

Men det finns alltid förbättringspotential. Lågvattenmärkena:

  • Jag önskar att de inte kört så många storylines parallellt. Det blev lite mycket hoppande och man hann glömma bort vad som egentligen var på gång i respektive ”line” innan man återbesökte den på nytt.

  • De borde skippat Argyle och hela stoner-grejen. Tyckte dessutom att det var ett onödigt karaktärsmord av Jonathan.

  • Det var lite väl mycket Deus ex Machina-moment. Speciellt i sista avsnittet när det verkligen ser bäckmörkt ut för samtliga, men så *VIPS!* löser en handling samtliga situationer.

  • Will’s karaktär fortsätter vara extremt anonym och, i den här säsongen (och snudd på även i tidigare säsonger) helt överflödig. Vi har fått förklarar för oss att han är gay, men det har ingen inverkan och vi får inte veta mer än så. Han verkar lite kär i Mike, men det är oklart. Vet inte riktigt vad de försöker sig på där.

  • Och sen en preferens: Master of Puppets scenen var bra, men de kunde gärna fått ha dubblat volymen, så att det blev mer punchigt. Det vart lite antiklimax av det.

Med det sagt: snygga twistar och väldigt bra produktion!
5/5

Dold text
Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Klämde båda avsnitten redan igårkväll. Mina tankar om säsongen nedan

Håller oförändrat kvar vid att det här är den bästa säsongen efter första. Tyckte de gjorde väldigt mycket rätt och det var spännande ända in på småminutrarna.

Men det finns alltid förbättringspotential. Lågvattenmärkena:

  • Jag önskar att de inte kört så många storylines parallellt. Det blev lite mycket hoppande och man hann glömma bort vad som egentligen var på gång i respektive ”line” innan man återbesökte den på nytt.

  • De borde skippat Argyle och hela stoner-grejen. Tyckte dessutom att det var ett onödigt karaktärsmord av Jonathan.

  • Det var lite väl mycket Deus ex Machina-moment. Speciellt i sista avsnittet när det verkligen ser bäckmörkt ut för samtliga, men så *VIPS!* löser en handling samtliga situationer.

  • Will’s karaktär fortsätter vara extremt anonym och, i den här säsongen (och snudd på även i tidigare säsonger) helt överflödig. Vi har fått förklarar för oss att han är gay, men det har ingen inverkan och vi får inte veta mer än så. Han verkar lite kär i Mike, men det är oklart. Vet inte riktigt vad de försöker sig på där.

  • Och sen en preferens: Master of Puppets scenen var bra, men de kunde gärna fått ha dubblat volymen, så att det blev mer punchigt. Det vart lite antiklimax av det.

Med det sagt: snygga twistar och väldigt bra produktion!
5/5

Dold text

Dina lågvattenmärken är för mig dealbreakers. Alldeles för långa avsnitt med för många storylines, gör det irriterande. Känslan av att man är involverad och följer med finns inte kvar.

Dold text
Permalänk
Medlem

Såg klart allt igår. Det var en ruskigt bra säsong, helt klart bäst efter säsong 1. Stort plus med formatet med långa avsnitt, som ger tid till storyn och undviker att det blir för actionpackat och stressigt.

Det var också den säsong efter första med mest mörker och "skräckinslag".

Måste invända och säga att parallella storylines kan göra det lite mer episkt när allt sammanstrålar mot slutet. Lite av Game of thrones receptet, de tidigare säsongerna.

Mycket gnälls det på Netflix, men detta är bland det bästa man kan se på just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_B:

Såg klart allt igår. Det var en ruskigt bra säsong, helt klart bäst efter säsong 1. Stort plus med formatet med långa avsnitt, som ger tid till storyn och undviker att det blir för actionpackat och stressigt.

Det var också den säsong efter första med mest mörker och "skräckinslag".

Måste invända och säga att parallella storylines kan göra det lite mer episkt när allt sammanstrålar mot slutet. Lite av Game of thrones receptet, de tidigare säsongerna.

Mycket gnälls det på Netflix, men detta är bland det bästa man kan se på just nu.

Håller helt med! Ruskigt bra. Var jobbigt att vänta mellan Part 1 och 2, men ser man allt i efterhand istället som du verkar gjort slipper man det. Men jag var för otålig för att vänta så länge. Oh well. Är väldigt pepp på femte och sista säsongen som verkar få premiär under 2024. Kommer nog vara värd väntan.

Permalänk
Medlem

Såg sista avsnittet igår med Atmos ljud å är nöjd, funderar på att starta om från början.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.