Testpilot: AOC Agon AG272FCX

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: AOC Agon AG272FCX

Testpiloten "HappyPie" tar sig an AOC Agon AG272FCX och undersöker hur VA-tekniken lämpar sig för spelande, film och även produktivitetsarbete.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Men RGB är ju alltid najs? Går ju att stänga av Eller ha som julbelysning nu om en månad eller så

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd

Jag hade retat mig rejält på ett sånt stativ.
Mitt är platt på min skärm,så gör inget att det går lite utanför på baksidan av skrivbordet.
Men värsta är ju strömadaptern!!!!
Är inte sladden så pass lång att man kan ha klumpen på golvet????
Åter igen,så har jag det med min skärm.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Sjusovarn

Samsung C27FG70 har lidit väldigt mycket av sin overdrive, det blir lila ghosting vid 144hz. Finns det något sånt på denna?

Permalänk
Inaktiv

Blir inte 1080 lite suddigt på en 27"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknown:

Blir inte 1080 lite suddigt på en 27"?

Jag använder tre skärmar samtidigt på 27": https://imgur.com/0ysz1Do. Två av dem 1440p och en 1080p. Jag upplever inte 1080p som just suddigt, däremot kan jag säga att det dessvärre inte är att rekommendera överhuvudtaget. Allt blir på tok för stort helt enkelt. Enligt min åsikt är 1440p @ 27" en alldeles utmärkt ratio - detta rekommenderas däremot starkt!

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk

Gött mycket felstavningar, är inte auto korrekt något som används 2017?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Gött mycket felstavningar, är inte auto korrekt något som används 2017?

Autokorrigering

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Vill ha något liknande med gsync... Ser att att vara dyrare dock...
RGB luls nåja går väl å slå av

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av glad_katt:

Jag använder tre skärmar samtidigt på 27": https://imgur.com/0ysz1Do. Två av dem 1440p och en 1080p. Jag upplever inte 1080p som just suddigt, däremot kan jag säga att det dessvärre inte är att rekommendera överhuvudtaget. Allt blir på tok för stort helt enkelt. Enligt min åsikt är 1440p @ 27" en alldeles utmärkt ratio - detta rekommenderas däremot starkt!

Jag kan hålla med om 1440 på en 27", då jag själv har en sådan. Första gången jag flörtade med dual screen setup i hemmet så var det faktiskt med 3st 27" 1080 skärmar, och iaf jag upplevde en suddighet i bland annat text. Bokmärken i webbläsaren blev smärtsamt suddiga att läsa :/ Kanske var lite låg DPI där, eller så hade jag någon funky inställning jag inte kommer ihåg i efterhand

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Unknown:

Blir inte 1080 lite suddigt på en 27"?

Jo det är vansinnigt.

Har haft en 24" 1920x1080 skärm som jag köpte för en billig peng. Visserligen en billig panel vilket helt klart gör sitt, men jag kunde ändå se pixlarna klart och tydligt i många situationer. Bilden var suddig och jag var klart irriterad över skärmen generellt.

Som alltid så vänjer man sig ju ganska snabbt. 1920x1080 känns ju ruggigt bra om man byter upp sig från 1280x768 eller någon liknande upplösning.

Minns ganska väl hur folk här på sweclockers för ett par år sedan klagade på att 1280x720 inte var nog på 4-5" mobiler... hahaha dem ligger väl och sover nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Gött mycket felstavningar, är inte auto korrekt något som används 2017?

Skrivet av SweMerlin:

Autokorrigering

.

Alltid lite extra ironiskt när någon klagar andras stavningen och själv lyckas få in tre grammatiska fel i bara en mening.

Det hade dock varit trevligt med ett verktyg som gör saker korrekta automatiskt. Fast det skulle ju vara döden för sådana här diskussionsforum...

Visa signatur

Danska HiFi-entusiaster lyssner på orgelmusik:
-"Det saknas vikt och dynamik!"
-"Ja, det behövs mer ljudtryck - 1.000 dB!."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Jo det är vansinnigt.

Har haft en 24" 1920x1080 skärm som jag köpte för en billig peng. Visserligen en billig panel vilket helt klart gör sitt, men jag kunde ändå se pixlarna klart och tydligt i många situationer. Bilden var suddig och jag var klart irriterad över skärmen generellt.

Som alltid så vänjer man sig ju ganska snabbt. 1920x1080 känns ju ruggigt bra om man byter upp sig från 1280x768 eller någon liknande upplösning.

Minns ganska väl hur folk här på sweclockers för ett par år sedan klagade på att 1280x720 inte var nog på 4-5" mobiler... hahaha dem ligger väl och sover nu.

Jo, märkligt val. Visserligen vänjer man sig som du säger men det ändrar ju inte det faktum att pixlarna är klart synliga om du inte sitter på ett längre avstånd. Idén med kurvade skärmar är att få bättre betraktningsvinklar när man sitter nära skärmen!
Det finns fördelar med 1920x1080 på en gaming-skärm. T.ex. lägre pris och lägre krav på beräkningskraft. Så den här skärmen har nog en marknad ändå.

Visa signatur

Danska HiFi-entusiaster lyssner på orgelmusik:
-"Det saknas vikt och dynamik!"
-"Ja, det behövs mer ljudtryck - 1.000 dB!."

Permalänk
Medlem

Skulle vara trevligt om Swec eller någon annan ordnade ett dataskärm event där man får testspela med alla olika paneler och finesser sida vid sida så man får en konkret uppfattning om vad man vill ha.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

@dealerovski:

Det är väl bara att gå till typ inet, de har ju en del olika ståendes?

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Volkir:

Alltid lite extra ironiskt när någon klagar andras stavningen och själv lyckas få in tre grammatiska fel i bara en mening.

Yepp! Du menar Muphry's law https://en.wikipedia.org/wiki/Muphry%27s_law

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m