AMD släpper drivrutin för Destiny 2 och Wolfenstein II: The New Colossus

Permalänk
Melding Plague

AMD släpper drivrutin för Destiny 2 och Wolfenstein II: The New Colossus

AMD förbereder för månadens kommande spellanseringar med en ny drivrutin, vilken bland annat utlovar upp till 50 procent bättre prestanda i Destiny 2 under specifika scenarion.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Testpilot

Laddar ner just nu och hypar för 19.00-slaget ikväll!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

"Ökning upp till 50%"

Ska man bli mest imponerad över att de lyckas kräma ut så mycket effekt ur kortet eller att det var usel prestanda från början?

Nåja, bra att det kommer uppdateringar och att det flyter på. Mitt 290x får dock klara sig ett tag till, men börjar bli trött på allt oväsen..

Permalänk
Medlem

Umm är det nåt jag missat men varför skapar AMD's senaste drivrutin(17.10.2) en mapp OCH lägger till på startmenyn nåt som heter ##ID_STRING16## ?

Vad ska det vara bra till?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

körde den igår, dock inte i D2, flera spel som tokchrashade tyvärr, tycker det är stabilast med WHQL drivern

Permalänk

Detta fixade dom tillslut:
◾Radeon Settings gaming tab may not automatically populate games detected on the users system.
hade helt tomt i min spellista tills nu

detta är inte så dumt heller
◾Radeon Wattman may fail to apply user adjusted voltage values on certain configurations.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Umm är det nåt jag missat men varför skapar AMD's senaste drivrutin(17.10.2) en mapp OCH lägger till på startmenyn nåt som heter ##ID_STRING16## ?

Vad ska det vara bra till?

Jag undrar samma sak. Trodde först att det var något virus men förstod senare att detta hade och göra med den senaste drivrutinen.

Mappen innehåller 2 filer, varav den ena är AMD Problem Report Wizard. Den andra filen har jag ingen aning vad det är men den avinstallerar något. Filsökvägen C:\Windows\SysWOW64\msiexec.exe /x {A93D84B8-F890-09A7-F276-AF6704F816AA}. Båda filerna heter String17 respektive String18. Jävligt skumt.

Visa signatur

be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450-A PRO | Ryzen 5 2600 | Corsair 16GB DDR4 3000MHz | Asus GTX1660 | Corsair HX850 | Samsung 840 EVO