Nvidia släpper drivrutin för Destiny 2 och Assassin's Creed: Origins

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper drivrutin för Destiny 2 och Assassin's Creed: Origins

Inför två av månadens stora lanseringar för PC/Windows släpper nu Nvidia en ny drivrutin, vilken kommer med optimeringar och stöd för dessa.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Hoppas innerligt att dom har löst skärm-dödar-buggen jag har haft med min 3-skärmssetup. Ena skärmen kan bara tvärdö och förbli död tills man bootar om. Ena skrivbordet läcker in på den andra skärmen och massa konstigheter.

Skärpning nu nVidia.

Permalänk
Medlem

Undrar om vi någonsin kommer se en ordentlig uppdatering av NVCPL. Den nuvarande versionen har trots allt hängt med ett bra tag och är seg som sirap. Uppdaterad GUI samt optimeringar hade varit på sin plats.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Unknown:

Hoppas innerligt att dom har löst skärm-dödar-buggen jag har haft med min 3-skärmssetup. Ena skärmen kan bara tvärdö och förbli död tills man bootar om. Ena skrivbordet läcker in på den andra skärmen och massa konstigheter.

Skärpning nu nVidia.

Känns som om chansen att flerskärmsproblemen fixas är låg, Nvidia verkar skita helt i oss. Fått inaktivera alla skärmar utom en för att spel ska hamna på rätt skärm. Riktigt störande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mocka:

Undrar om vi någonsin kommer se en ordentlig uppdatering av NVCPL. Den nuvarande versionen har trots allt hängt med ett bra tag och är seg som sirap. Uppdaterad GUI samt optimeringar hade varit på sin plats.

Instämmer. Geforce Experience ser riktigt modernt ut tycker jag men kontrollpanelen är verkligen en blast from the past.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Känns som om chansen att flerskärmsproblemen fixas är låg, Nvidia verkar skita helt i oss. Fått inaktivera alla skärmar utom en för att spel ska hamna på rätt skärm. Riktigt störande.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har lyckats fixa det i större utsträckning, men per spel basis där man in-game väljer skärm. Annars är det inte sådär jätteproblem, men gud vad trött man blir på buggar som inte löses. Får köra med drivrutinen för när 1080ti släpptes. Den fungerar. Allt därefter fuckar upp allt.

"nvidia - (The way) it's meant to fuck up"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag HATAR nvidia och deras pissiga jävla installers, framför allt HATAR jag GeForce Experience. 2/3 gånger man ska installera drivrutiner får man bara meddelande att det inte gick. Jaha?

GeForce Experience fungerar oftast att installera men sen fastnar skiten när man ska logga in, står bara och tuggar, i evighet. Sen KANSKE Shadowplay fungerar, en eller ett par dagar. Sen slutar det fungera. Stänger man av det går det aldrig att sätta på "That didn't work, try restarting your system".

En quote kommer till minnes som jag tillägnar alla kodare på nvidia.

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Jag HATAR nvidia och deras pissiga jävla installers, framför allt HATAR jag GeForce Experience. 2/3 gånger man ska installera drivrutiner får man bara meddelande att det inte gick. Jaha?

GeForce Experience fungerar oftast att installera men sen fastnar skiten när man ska logga in, står bara och tuggar, i evighet. Sen KANSKE Shadowplay fungerar, en eller ett par dagar. Sen slutar det fungera. Stänger man av det går det aldrig att sätta på "That didn't work, try restarting your system".

En quote kommer till minnes som jag tillägnar alla kodare på nvidia.

Jag har aldrig haft problem med GeForce Experience eller Nvidia alls för den delen, kanske är din dator som är problemet?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Uzanar:

Instämmer. Geforce Experience ser riktigt modernt ut tycker jag men kontrollpanelen är verkligen en blast from the past.

Hur svårt kan det liksom vara att skapa ett GUI till drivrutinen? Jag menar; Det är främst designen och att ladda in saker i minnet för att släppa segheten lite. Sedan kan man finjustera allteftersom. Det kan väl inte vara något jätteprojekt?

Permalänk
Medlem

Hittar precis noll anledningar att ens ha Geforce experience. Vid flera anledningar nu har det visat sig att det stjäl prestanda, i vissa spel ganska rejält. Finns inget där som OBS inte klarar av förrutom det nya highlights, men jag skall nog klara mig utan det.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av marcusOCZ:

Hittar precis noll anledningar att ens ha Geforce experience. Vid flera anledningar nu har det visat sig att det stjäl prestanda, i vissa spel ganska rejält. Finns inget där som OBS inte klarar av förrutom det nya highlights, men jag skall nog klara mig utan det.

Jag hade det bara för att det var smidigare att kolla om det fanns nya drivrutiner och fps räknaren. Annars är det bloatware i mitt tycke

Permalänk
Medlem
Skrivet av andree_larsson:

Jag har aldrig haft problem med GeForce Experience eller Nvidia alls för den delen, kanske är din dator som är problemet?

Skönt för dig. Du kan dra en snabbgoogling eller söka på youtube, eller söka i nvidias forum så kan du nog ganska snabbt konstatera att det är ett rätt vanligt förekommande problem, framför allt sedan 3.x av gfe lanserades.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av andree_larsson:

Jag har aldrig haft problem med GeForce Experience eller Nvidia alls för den delen, kanske är din dator som är problemet?

Samma, antar att vi är "en av väldigt få"

Permalänk
Medlem

Har inga problem med GFE heller, använder det ofta för shadowplay recording och desktop recording.
Tycker det är klockrent nu för klippa recordings, ladda upp osv.
Tar extremt lite på prestandan också jämfört med annat skit plays.tv osv som man provade förr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andree_larsson:

Jag har aldrig haft problem med GeForce Experience eller Nvidia alls för den delen, kanske är din dator som är problemet?

Det är ganska välkänt att experience misslyckas med att installera drivare och att nvcaps64 har en memory leak som äter RAM när man spelar in video.

Geforce Experience är... låt säga så här, funktionellt så funkar den bra, den spelar in video och streamar, och det går faktiskt bra. (om man bortser från alla småbuggar som memory leaks och shadowplay som div issues. ) Men fan in helvete GUI är horribel, skiten slutar funka för att tvinga på en att uppdatera helt plötsligt. (Ain't got not time for that Now!) och drivarna som failar att installera via experience ibland.

Geforce Experience funkar bra när det funkar, men det är fan ingen bra experience.