Nvidia Geforce GTX 1070 Ti prislistas – alla modeller utan fabriksöverklockning

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Geforce GTX 1070 Ti prislistas – alla modeller utan fabriksöverklockning

Efter den senaste tidens ideliga avslöjanden kring Radeon RX Vega 56-kontringen Nvidia Geforce GTX 1070 Ti butikslistas nu flertalet modeller av nykomlingen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Då kanske 1070 äntligen hamnar där som 970 låg prismässigt. Att se benchmarks på dom här korten i stockutförande kommer dock bli lika intressant som se processortest där spel körs i 4k.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv

Alltså samma pris som 1070 brukar ligga på: https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2557&o=produkt_pris_i...

Angående försäljningen så är väl min gissning att många som tänkte byta till denna generations gpu redan har gjort det, men vid nyköp så verkar 1070 ti bli en riktig intressant för de som ser prestanda/krona. Nu finns det dock billiga 1080 för runt 5300kr.

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt detta kort . Finns det en marknad för det

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

@Tip Top: klart det finns. Stå ju nvidia på den. Vänta bara tills folk börja rekommendera detta kortet till follk “som ändå inte planera att överklocka”. Bara en tidsfråga tills dem börja dra en Intel och snart få man betala extra för att kunna OC:a sina kort.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

@Tip Top: klart det finns. Stå ju nvidia på den. Vänta bara tills folk börja rekommendera detta kortet till follk “som ändå inte planera att överklocka”. Bara en tidsfråga tills dem börja dra en Intel och snart få man betala extra för att kunna OC:a sina kort.

Läste du inte artikeln eller valde du bara att missa det här?

Citat:

Nämnvärt är att slutanvändare fortfarande ska kunna överklocka Geforce GTX 1070 Ti, trots begränsningen för tredjepartstillverkare.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Läste du inte artikeln eller valde du bara att missa det här?

Än så länge är det väl spekulation från SweC. Finns väl fortfarande inget officiellt uttalande från Nvidia angående det. Så vi få väl vänta och se när kortet finns faktist att köpa.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Då kanske 1070 äntligen hamnar där som 970 låg prismässigt. Att se benchmarks på dom här korten i stockutförande kommer dock bli lika intressant som se processortest där spel körs i 4k.

Tester av tredjepartskort brukar ju ändå inte vara intressanta utöver hur kylaren presterar och eventuellt hur bra just det exemplaret överklockar. Om ett MSI kort är klockat till 1510Mhz istället för Asuskortets 1505Mhz är ju inget de flesta bryr sig om.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

@Tip Top: klart det finns. Stå ju nvidia på den. Vänta bara tills folk börja rekommendera detta kortet till follk “som ändå inte planera att överklocka”. Bara en tidsfråga tills dem börja dra en Intel och snart få man betala extra för att kunna OC:a sina kort.

Självklart kommer ingen här rekommendera detta kort då de flesta alltid rekommenderar nästa generation och när den släppts så är det nästa som gäller. Så det är bäst att hålla kvar vid sitt voodoo 2 kort och hoppas på nästa release.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis sänker AMD priset på sina kort. De är ju inte ens prisvärda. Finns ju ingen anledning att köpa ett Vega 56 när 1070ti kostar lika mycket om inte ens billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Vänta bara tills folk börja rekommendera detta kortet till follk “som ändå inte planera att överklocka”.

Snarare tvärtom. Bör rekomenderas för de som tänker överklocka eftersom man då iprincip får ett 1080 till priset av ett 1070ti.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Förhoppningsvis sänker AMD priset på sina kort. De är ju inte ens prisvärda. Finns ju ingen anledning att köpa ett Vega 56 när 1070ti kostar lika mycket om inte ens billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Du, dags att vakna upp. MSRP är ett rekommenderat pris. Inget åf måste hålla sig till. Och det är det som händer just nu. AMD har ingen kontroll över priset. Det är till och med förbjuden att tvinga åf att sälja till ett fast pris.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Kommer bli intressant vart prissättningen på dessa hamnar då den lanseras, det behöver ju hamna ungefär där vid det rekommenderade priset, annars finns det ingen orsak att plocka upp denna som troligtvis även har begränsade överklockningspotentialer. Vanligtvis brukar ju det förekomma liten "ny-pryl" premium kostnad men det finns ju inte rum för sånt här. Tror ändå med 90% sannolikhet att ÅF här i norden ska ha sin del iallafall och att det kommer vara i princip med 1080 i pris, kanske nån hundring eller två lägre max.

Känns som GTX 1070 Ti är mer ett marknadsföringstrick eller test för framtida strategier än något annat, visserligen slår ju Vega 56 överlag kortet om det skulle bara kosta vad det ska kosta och finnas tillgängligt osv. men så är ju inte fallet, men känns mera som att det är ett försök från Nvidias håll för framtida strategier att sälja ett nedbantant xx80 kort i efterhand med troligtvis billigare komponenter (minnen/strömförsörjning speciellt som leder till sämre överklockningspotential och därför kliver inte riktigt storebror GTX xx80 på stortån)/såna som inte hade alla cuda cores i skick osv. men folk blir hypade och köper kortet ändå pga "Ti" namnet och Nvidia har såpass bra rykte, ganska smart av Nvidia egentligen om kunden låter sig luras och tro att det är ett bättre kort/alternativ än det egentligen är.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Ett kort utan möjlighet bör väcka oro, varför är detta bortplockat ?

Jag gissar att korten är maxade och precis kommer klara målen, en gissning är att problem med textur problem mm (inte tillräckligt med ström) kommer förekomma på dessa.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Fattas bara att dem släpper ett 1060 med 6GB DDR5X och stöd för SLI.

Sedan ett 1060 TI på det, så har dem fyllt alla hål på marknaden där AMD kan tänkas sno marknadsandelar.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Det var för väl ändå att användare fortfarande kan överklocka. Det hade varit surt annars. Både för konsumenter men även för Nvidia i längden då det inte hade varit lämpligt att glänta på dörren till strypta kort. Det är ju faktiskt många som tycker det är väldigt kul att klocka sina kort så det är bra att de kan få fortsätta med det, även på 1070 TI.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hjälpsam

AMD fick hård kritik här på forumet över att de släppte Vega över ett år senare än GTX 1080/70, kommer vi att få se motsvarande kritik över att GTX 1070Ti släpps 1½ år senare?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

De skulle ha döpt de till 1080SE (Slow edition) istället.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ratatosk:

AMD fick hård kritik här på forumet över att de släppte Vega över ett år senare än GTX 1080/70, kommer vi att få se motsvarande kritik över att GTX 1070Ti släpps 1½ år senare?

Jag skulle inte kalla kritiken emot Vega som hård. Och varför man skulle kritisera att allt efter produktionen blir bättre så kan de göra bättre produkter är en gåta?
Det enda man kan kritisera 1070ti för att priset kan vara för högt.

Nästa generations GPU dröjer väl, så en 1070ti kan vara en het kandidat för de som nu väljer att uppgradera och köpa nytt. Jag förväntar mig dock ingen megastor försäljningshit, då 1070ti inte är något revolutionerande som gör att folk byter enbart för att denna kom..

Permalänk
Medlem

Tycker 1070 och 1080 haft för lite diff rätt länge nu. Som tidigare nämnts så finns där rätt billiga 1080 nu (5200-5300)

Ska jag lägga dom pengarna så är det iaf för mig ointressant att köpa ett 1070ti eller 1070 när jag kan lägga några hundra till och få ett 1080.

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av AxF:

Tycker 1070 och 1080 haft för lite diff rätt länge nu. Som tidigare nämnts så finns där rätt billiga 1080 nu (5200-5300)

Ska jag lägga dom pengarna så är det iaf för mig ointressant att köpa ett 1070ti eller 1070 när jag kan lägga några hundra till och få ett 1080.

Rent beräkningsmässigt är det ju bara 5% skillnad i beräkningskraft om man väger antalet beräkningskärnor mellan 1070 Ti och 1080. Sedan hur GDDR5X och GDDR5 kommer påverka slutreslutatet är ju en annan femma.

Om 1080 är mer än 5% dyrare så kan 1070 Ti vara ett bättre köp ur prestanda/pris-synpunkt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

AMD fick hård kritik här på forumet över att de släppte Vega över ett år senare än GTX 1080/70, kommer vi att få se motsvarande kritik över att GTX 1070Ti släpps 1½ år senare?

Fast Nvidia behövde inte släppa 1070ti förra året eller tidigare, dom hade ingen konkurens, skulle bara var onödigt för dom. AMD har däremot kommit med försenade lansering av Vega.

Skrivet av anon159643:

Nästa generations GPU dröjer väl, så en 1070ti kan vara en het kandidat för de som nu väljer att uppgradera och köpa nytt. Jag förväntar mig dock ingen megastor försäljningshit, då 1070ti inte är något revolutionerande som gör att folk byter enbart för att denna kom..

Volta skall komma ut under sommaren 2018, är inte så långt borta, även AMD har planer på att komma ut med ny generation under samma tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

AMD fick hård kritik här på forumet över att de släppte Vega över ett år senare än GTX 1080/70, kommer vi att få se motsvarande kritik över att GTX 1070Ti släpps 1½ år senare?

Det jag stör mig mer på är att tydligen kommer SweC undan med sprida FUD och konspirationsteorier om att AMD “smyghöjer” MSRP och historier om “stackars ÅF” som inte tjänar tillräkligt nog och därför kan inte hålla AMDs MSRP.
Men när Nvidia släpper ett kort med en MSRP på runt 4k där priset redan nu verka vara närmare 6k så säga inget förutom att propagera vidare att priset ska vara 4k.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

AMD fick hård kritik här på forumet över att de släppte Vega över ett år senare än GTX 1080/70, kommer vi att få se motsvarande kritik över att GTX 1070Ti släpps 1½ år senare?

Detta känns som flamebait/trollbait.
Du ställer en retorisk fråga (som du själv redan vet svaret till) i syfte att hetsa fram ett AMD vs Nvidia-gräl. Varför?

Förväntade mig bättre från dig Ratatosk.

On topic: Kul att det verkar som att slutkund fortfarande kan överklocka kortet, men det bästa med denna lanseringen är att priset på GTX 1070 förhoppningsvis hamnar på mer humana nivåer.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

@Србо:

Ryktena säger att Volta släpps Q1 2018. Nvidia Pascal är också över ett år gammal.

Q1 är mellan Januari - Mars.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av anon159643:

Jag skulle inte kalla kritiken emot Vega som hård. Och varför man skulle kritisera att allt efter produktionen blir bättre så kan de göra bättre produkter är en gåta?
Det enda man kan kritisera 1070ti för att priset kan vara för högt.

Nästa generations GPU dröjer väl, så en 1070ti kan vara en het kandidat för de som nu väljer att uppgradera och köpa nytt. Jag förväntar mig dock ingen megastor försäljningshit, då 1070ti inte är något revolutionerande som gör att folk byter enbart för att denna kom..

Tycker själv att de priset verkar ganska bra, det handlar ju om att kunna konkurrera med Vega, det tror jag att de lyckas ganska bra med.

Skrivet av Србо:

Fast Nvidia behövde inte släppa 1070ti förra året eller tidigare, dom hade ingen konkurens, skulle bara var onödigt för dom. AMD har däremot kommit med försenade lansering av Vega.
Volta skall komma ut under sommaren 2018, är inte så långt borta, även AMD har planer på att komma ut med ny generation under samma tid.

Ja Nvidia släpper nog detta kort för att svara mot Vega RX56.

Skrivet av MinscS2:

Detta känns som flamebait/trollbait.
Du ställer en retorisk fråga (som du själv redan vet svaret till) i syfte att hetsa fram ett AMD vs Nvidia-gräl. Varför?

Förväntade mig bättre från dig Ratatosk.

On topic: Kul att det verkar som att slutkund fortfarande kan överklocka kortet, men det bästa med denna lanseringen är att priset på GTX 1070 förhoppningsvis hamnar på mer humana nivåer.

Är inte menat som sådant och nej förhoppningen är att en del skall ha lite mer eftertanke i framtiden.
För att vara tydlig, jag kritiserar inte Nvidia för att de släpper GTX 1070Ti nu, jag kritiserar dem heller inte för att kortet inte är överklockat från fabrik, överklockar är något Sweclockers gör, hur gärna som helst, kortet kommer också prestera bra oklockat, det är jag övertygad om.
Jag tycker däremot att kritiken mot AMD för deras försening var jävligt låg.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Blir antingen ett 1070 TI eller RX56 för mig i december. Vilket det blir är upp till priset på korten när det är aktuellt. För tillfället är RX56 allt för dyrt samt att det inte finns något tredjeparts-version. Fördelen för mig att byta till 1070 TI är att jag antagligen inte behöver byta ut mitt 550w 80+ bronze PSU men jag mistar istället Freesync.

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Skrivet av liquisole:

Blir antingen ett 1070 TI eller RX56 för mig i december. Vilket det blir är upp till priset på korten när det är aktuellt. För tillfället är RX56 allt för dyrt samt att det inte finns något tredjeparts-version. Fördelen för mig att byta till 1070 TI är att jag antagligen inte behöver byta ut mitt 550w 80+ bronze PSU men jag mistar istället Freesync.

Det är inga problem att köra varken vega 56 eller 64 på de allra flesta 550w nätaggregaten. Så länge det inte är något skräp med uppdelade 12v linor. Kör själv min ryzen dator på ett 500w evga budget aggregat drog aldrig över 400w när jag körde mitt 290 i 1180/1600.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

NVIDIA och Intel ni två börjar fan gå in i samma jävla vägg....

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

@jOnÄTÄn:

Vet inte så mycket om PSU:n, har ett XFX 550W Core Edition.

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz