EK Water Blocks släpper vattenblock för Asus TR4-moderkort och Ryzen Threadripper

Permalänk
Melding Plague

EK Water Blocks släpper vattenblock för Asus TR4-moderkort och Ryzen Threadripper

Ett flertal processorkylare för Ryzen Threadripper har lanserats sedan plattformen introducerades. Nu presenterar EK Water Blocks ett vattenblock som kyler både strömmatning och processor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Sjukt nice ju!

Permalänk

Beställde rätt snabbt när jag såg nyheten på ek:s hemsida så får se om man kommer med i "första batchen".
Inte för att orginalkylningen inte fixar att kyla vrm:erna men den lilla fläkten för ett sabla oväsen när man tynger ner maskinen.

Permalänk
Medlem

Titta lite noggrannare på bilderna så ser man att de fuskat. Flänsområdet som är till att kyla CPUn är alldeles för litet i förhållande till cpun. Tråkigt att de fuskar så när de ändå gör ett special designat vattenblock. Nä tror inte detta block inte kommer levererar tyvärr. Vi får hoppas att det inte är sämre är de bättre luftkylarna.

Känns som de tappat focus på funktion och bara kör på utseende. Mitt focus är funktion med set får vara snyggt också.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Beställde rätt snabbt när jag såg nyheten på ek:s hemsida så får se om man kommer med i "första batchen".
Inte för att orginalkylningen inte fixar att kyla vrm:erna men den lilla fläkten för ett sabla oväsen när man tynger ner maskinen.

Är du säker att du vill ha detta block?

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk

@sesese: Det blir nog alldeles utmärkt då deras vanliga TR block levererar fullt godkänt resultat.

EDIT: Finns ett antal "nay-sayers" som sågat EK:s block vid fotknölarna redan innan några testresultat trillat in enbart genom att kika på bilder.
Med tanke på att alla kompatibla Asetek AIO kylare klarar av att hantera en TR (more or less iaf beroende på OC) och dessa har en coldplate som kanske täcker 70% av cpu:n och garanterat inte har större yta för "flänsar" än detta block så är det nog inga problem.

Är inte ute efter ett block för att knäcka några OC-rekord utan vill ha ett tyst (och modest överklockat) system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Titta lite noggrannare på bilderna så ser man att de fuskat. Flänsområdet som är till att kyla CPUn är alldeles för litet i förhållande till cpun.

Men om man tittar på bilden som visar undersidan syns ju att den värmeupptagande plattan täcker hela värmespridaren. Jag tror nog att överföringen av värmen till vattnet är fullt tillfredsställande!
Däremot blir jag lite brydd över vattenkanalernas utformning i plexitoppen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

@sesese: Det blir nog alldeles utmärkt då deras vanliga TR block levererar fullt godkänt resultat.

EDIT: Finns ett antal "nay-sayers" som sågat EK:s block vid fotknölarna redan innan några testresultat trillat in enbart genom att kika på bilder.
Med tanke på att alla kompatibla Asetek AIO kylare klarar av att hantera en TR (more or less iaf beroende på OC) och dessa har en coldplate som kanske täcker 70% av cpu:n och garanterat inte har större yta för "flänsar" än detta block så är det nog inga problem.

Är inte ute efter ett block för att knäcka några OC-rekord utan vill ha ett tyst (och modest överklockat) system.

Var ett tag sedan nu men köpte du blocket? Nyfiken på om dy blev nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk

@Nzt: Det lämnade väl lite att önska i version 1 men efter att EK uppgraderade jetplate och coldplate så blev det betydligt bättre.
Ska du pressa oc till bristningsgränsen? Då finns det antagligen bättre block men för att hålla en 24/7 oc (jag körde 3.95) och samtidigt slippa Zeniths ilskna fläkt över vrm:erna så funkade det utmärkt.

Permalänk
Medlem

@the_weird:

Okej. Nej ingen OC till bristningsgränsen.
Klarat 4.1 ghz med AIO kylare så den är väl inte sämre än det iaf?

Visa signatur

Jag har en data