Microsoft kritiserar Googles hantering av säkerhetsuppdateringar

Permalänk
Melding Plague

Microsoft kritiserar Googles hantering av säkerhetsuppdateringar

I ett nytt inlägg på sin blogg kritiserar nu Microsoft Googles hantering av säkerhetsuppdateringar, där de menar att Google publicerar information om säkerhetshål för tidigt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tur dem är ofelbara själva

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Google kör väl open source så de måste väl publicera ändringar de gör i källkoden? Man kan ju inte kompilera koden utan källkod så hur skulle de implementera det utan att först ändra i källkoden?

Permalänk
Medlem

MS har erfarenhet av hanteringen den typen av hantering sedan tidigare
-Inte helt Open Source men...

https://www.engadget.com/2017/10/17/microsoft-bug-database-hacked-in-2013/

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Tänkte lite på det också @ronnylov då det finns en hel del 3:e part utvecklare av liknande webbläsare. Frågan är då om detta är en nackdel/problem med just open source, och hur ska man hantera den?

Var är liksom skillnaden mellan en hackare som aktivt letar efter denna typ av info, vs en som vill kompilera en patch för sin version av mjukvaran? De båda kommer ju ur open source synpunkt vara precis lika "vanliga personer" på utvecklings siter som Github.

MS är fortfarande besatta i att säkerhet är att dölja sina fel, vilket låter konstigt. @krigelkorren

Permalänk
Medlem

Lite kulturkrockar här tror jag. Stängd källkod sitter ju i Microsofts DNA så att säga, medans Google kör open source. Visst har Microsoft blivit bättre men än är de inte lika öppna som google.

Så jag tycker faktiskt att Microsoft ska hålla käften och inte gapa så mycket. Man ska inte kasta sten i glashus.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Låter stort när katten skiter för hur länge har inte t.e.x utilman/cmd haxxet funkat där man med control userpasswords2 byter lösen på admin kontot innan man loggar in i windows utan UAC eller windows defender bryr sig och med sånna problem kanske man bara ska sitta där och hålla käften

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

@ronnylov: Problemet var väl att det tog 3 dagar innan ändringen landande i Chrome Stable build så att säga. Under tiden ligger buggen uppe för alla att se. Det tar väl inte 3 dagar att kompilera Chrome?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Google kör väl open source så de måste väl publicera ändringar de gör i källkoden? Man kan ju inte kompilera koden utan källkod så hur skulle de implementera det utan att först ändra i källkoden?

Du anser alltså att byråkrati, manuella rutiner och programmatiska hinder gör det legitimt att göra på det sättet?

Ändringarna behöver inte publiceras innan ny version finns.
Det går att kompilera koden utan att publicera förändringarna.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Inaktiv

Microsoft har rätt i att detta aktuella fel var dåligt hanterat av Google.

Sedan vilken som hanterar fel stämst i vanliga fall är en helt annan fråga.

Permalänk
Medlem

Googles stora problem är

1. Deras säkerhetsuppdateringar på Android når bara deras egna telefoner omedelbart. Alla andra får dem mycket senare eller inte alls.

2. Återkommande malware på Google Play Store som de inte lyckas stoppa i god tid. Senast för någon dag sedan var det en bunt appar som spred botnet malware och hade miljontals nerladdningar.

Permalänk
Avstängd

WPA2/KRACK buggen är väl heller inte fixad i Android ännu. Det får tydligen vänta till November patchen av Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

@ronnylov: Problemet var väl att det tog 3 dagar innan ändringen landande i Chrome Stable build så att säga. Under tiden ligger buggen uppe för alla att se. Det tar väl inte 3 dagar att kompilera Chrome?

I teorin skulle du själv kunnat kompilera en build från källkoden direkt när den släpptes om du hade haft mer bråttom. Normalt lägger man in buggfixar i en unstable bransch innan den hamnar i stable så 3 dagar låter som ganska snabb hantering ändå kan jag tycka.

Men jag är inte helt säker på om chrome är öppen källkod helt och hållet så att man själv kan kompilera det? Chromium är ju det men chrome har väl en del extra saker inlagda.

Själv föredrar jag att kod är öppen så den kan granskas innan man installerar den. Vem vet vilka nya buggar som kan ha införts. Tack vare att koden är öppen får man kanske in nya buggrapporter och förslag på buggfixar från andra som tittat på koden. Då är det ju bara bra att det legat öppet så de inte släpper något ingen kunnat titta på.

Finns två sidor alltså. Å ena sidan kan öppen kod utnyttjas i onda syften av andra men å andra sidan kan öppen kod hindra onda syften eller misstag från tillverkaren samt också göra att folk lämnar in förbättringsförslag. Med hemlig kod har man ju ingen aning om vad koden gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knge:

WPA2/KRACK buggen är väl heller inte fixad i Android ännu. Det får tydligen vänta till November patchen av Android.

Den är inte fixad på iOS heller. Frågan är om den är fixad till Windows Phone, hade inte förvånat mig om den inte var det.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@Paddanx: Ja det är konstigt "Security by obscurity" tycker jag är en hyfsat en dålig strategi i sammanhanget.

Alla -utom dem som vet eller tar reda på- är generellt sett att betrakta som villebråd.
Scenariot, i mitt exempel, blir då att företaget -i detta fall MS- känner till sårbarheten samt att den/dem som stal databasen känner till, övriga vet inte.

Om en sårbarhet upptäcks och uppmärksammas offentligt kan man själv besluta om att vidta åtgärder för att minska skadan till dess att patchar finns.
Om sårbarheten inte förmedlas kan system stå/förbli oskyddade samt bidra till att organisationer/företag/användare är helt ovetandes om att det finns en attackyta som kan utnyttjas. Hackarna gottar sig.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

@Paddanx: Ja det är konstigt "Security by obscurity" tycker jag är en hyfsat en dålig strategi i sammanhanget.

Alla -utom dem som vet eller tar reda på- är generellt sett att betrakta som villebråd.
Scenariot, i mitt exempel, blir då att företaget -i detta fall MS- känner till sårbarheten samt att den/dem som stal databasen känner till, övriga vet inte.

Om en sårbarhet upptäcks och uppmärksammas offentligt kan man själv besluta om att vidta åtgärder för att minska skadan till dess att patchar finns.
Om sårbarheten inte förmedlas kan system stå/förbli oskyddade samt bidra till att organisationer/företag/användare är helt ovetandes om att det finns en attackyta som kan utnyttjas. Hackarna gottar sig.

Nu förutsätter ju du dock att informationen når ut till alla drabbade och att dessa direkt agerar. I praktiken lär det bli så att de som vill utnyttja hållet för att göra skada är de som är först ut genom dörren, snarare än de som vill skydda mot hålet. Att skydda tar ju dessutom oftast längre tid att genomföra än att skada när det gäller säkerhetshål i program.

Så jag är inte helt såld på dina tankar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av knge:

WPA2/KRACK buggen är väl heller inte fixad i Android ännu. Det får tydligen vänta till November patchen av Android.

Skrivet av trickeh2k:

Den är inte fixad på iOS heller. Frågan är om den är fixad till Windows Phone, hade inte förvånat mig om den inte var det.

Det är fixat i LineageOS

Skrivet av ronnylov:

I teorin skulle du själv kunnat kompilera en build från källkoden direkt när den släpptes om du hade haft mer bråttom. Normalt lägger man in buggfixar i en unstable bransch innan den hamnar i stable så 3 dagar låter som ganska snabb hantering ändå kan jag tycka.

Men jag är inte helt säker på om chrome är öppen källkod helt och hållet så att man själv kan kompilera det? Chromium är ju det men chrome har väl en del extra saker inlagda.

Själv föredrar jag att kod är öppen så den kan granskas innan man installerar den. Vem vet vilka nya buggar som kan ha införts. Tack vare att koden är öppen får man kanske in nya buggrapporter och förslag på buggfixar från andra som tittat på koden. Då är det ju bara bra att det legat öppet så de inte släpper något ingen kunnat titta på.

Finns två sidor alltså. Å ena sidan kan öppen kod utnyttjas i onda syften av andra men å andra sidan kan öppen kod hindra onda syften eller misstag från tillverkaren samt också göra att folk lämnar in förbättringsförslag. Med hemlig kod har man ju ingen aning om vad koden gör.

Chrome är inte helt OpenSource nej, Den kommer med deras proprietära tjänster som inbyggd Flash, PDF läsare och lite annat smått.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Nu tänker jag inte just google vs ms.
Tycker alltid det är en en svår avvägning. Kunderna ska garanterat ha rätt till att känna till säkerhetsbrister och det så snart som möjligt. Problemet är ju den skada det kan ge om man informera personer som annars inte hade tänkt på att leta efter problemet mer eller mindre hur man gör för att använda problemet. Och det innan man själv har börjat få färdig en fix.
Som svår avvägning. Jag har inget bra svar, känns mer som att det oftast blir mer fel än rätt.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knge:

WPA2/KRACK buggen är väl heller inte fixad i Android ännu. Det får tydligen vänta till November patchen av Android.

Det är redan fixat i Lineage, la in det igår.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av H4tten:

Nu förutsätter ju du dock att informationen når ut till alla drabbade och att dessa direkt agerar. I praktiken lär det bli så att de som vill utnyttja hållet för att göra skada är de som är först ut genom dörren, snarare än de som vill skydda mot hålet. Att skydda tar ju dessutom oftast längre tid att genomföra än att skada när det gäller säkerhetshål i program.

Så jag är inte helt såld på dina tankar

Skickades från m.sweclockers.com

Du förutsätter att de "onda" är helt okunniga och inte klarar av att hitta felen själva. Det är något vi vet är inte sant då de har väldigt många och väldigt duktiga personer på sin sida. Så det är bra sannolikhet att de "onda" vet redan om det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Lite kulturkrockar här tror jag. Stängd källkod sitter ju i Microsofts DNA så att säga, medans Google kör open source. Visst har Microsoft blivit bättre men än är de inte lika öppna som google.

Så jag tycker faktiskt att Microsoft ska hålla käften och inte gapa så mycket. Man ska inte kasta sten i glashus.

Vet inte om jag missat något(?) eller om vi lever på olika planeter men:

"Over the past couple of years, Microsoft has, under the reign of CEO Satya Nadella, embraced open source like never before.

It’s a remarkable shift for the Redmond giant, which traditionally kept its trade secrets and powerful technologies behind closed doors. One major sign of that is new data from GitHub, which is home to some of the Web’s biggest collaborative code projects.

The company, which counted more than 5.8 million active users on its platform over the past 12 months, noted that Microsoft topped the list of organizations with the most open source contributors."

källa: github

Permalänk
Medlem
Skrivet av tattis:

Vet inte om jag missat något(?) eller om vi lever på olika planeter men:

"Over the past couple of years, Microsoft has, under the reign of CEO Satya Nadella, embraced open source like never before.

It’s a remarkable shift for the Redmond giant, which traditionally kept its trade secrets and powerful technologies behind closed doors. One major sign of that is new data from GitHub, which is home to some of the Web’s biggest collaborative code projects.

The company, which counted more than 5.8 million active users on its platform over the past 12 months, noted that Microsoft topped the list of organizations with the most open source contributors."

https://cdn1.tnwcdn.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2016/09/Microsoft-tops-GitHubs-list-of-orgs-with-open-source-contributors.jpg
källa: github

Läs mitt inlägg igen. Särskillt: "Visst har Microsoft blivit bättre men än är de inte lika öppna som google."

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Läs mitt inlägg igen. Särskillt: "Visst har Microsoft blivit bättre men än är de inte lika öppna som google."

Jag läser igen och reagerar på "men än är de inte lika öppna som google.".
Har du någon källa på detta Ozzed?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tattis:

Jag läser igen och reagerar på "men än är de inte lika öppna som google.".
Har du någon källa på detta Ozzed?

Behöver du en källa på att mycket av Microsofts programvaror är closed source?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knge:

WPA2/KRACK buggen är väl heller inte fixad i Android ännu. Det får tydligen vänta till November patchen av Android.

För oss som nu får den uppdateringen vill säga. Android är ju ökänt för att vara selektiv med sina uppdateringar

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tattis:

Vet inte om jag missat något(?) eller om vi lever på olika planeter men:

"Over the past couple of years, Microsoft has, under the reign of CEO Satya Nadella, embraced open source like never before.

It’s a remarkable shift for the Redmond giant, which traditionally kept its trade secrets and powerful technologies behind closed doors. One major sign of that is new data from GitHub, which is home to some of the Web’s biggest collaborative code projects.

The company, which counted more than 5.8 million active users on its platform over the past 12 months, noted that Microsoft topped the list of organizations with the most open source contributors."

https://cdn1.tnwcdn.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2016/09/Microsoft-tops-GitHubs-list-of-orgs-with-open-source-contributors.jpg
källa: github

Microsoft har långt kvar men det är på god väg. Microsoft har aldrig varit en kämpe för öppen källkod och har gjort galna beslut. Det går inte att göra annat än att applådera för att det är på bättringsvägen.

En liten grej om "contributors"...
Contributors är en intressant "metric" som github använder. Värt att notera att exempelvis en buggrapportering från person X räknar in personen som en "Contributor". Skriver man i diskussionsdelen i ett projekt räknas man också in. Det är troligtvis inte fel att räkna in det men jämförelsemässigt så KAN det bli missvisande då en dålig produkt med många felaktiga beslut "rankas högre" än de som är bra.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4tten:

Nu förutsätter ju du dock att informationen når ut till alla drabbade och att dessa direkt agerar. I praktiken lär det bli så att de som vill utnyttja hållet för att göra skada är de som är först ut genom dörren, snarare än de som vill skydda mot hålet. Att skydda tar ju dessutom oftast längre tid att genomföra än att skada när det gäller säkerhetshål i program.

Så jag är inte helt såld på dina tankar

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår oron, och har delade åsikter själv.

Men frågan är då mer... om du nu väntar och patchar det i alla stängda system, men inte låter de öppna säkras i tid, blir det mer säkert? De som vinner på det är ju de stängda systemen, men de som är öppna förlorar på det, då de hela tiden måste komma i kapp.

Och om de stängda vägrar ta tag i det och öppet fixa det, som i MS databas ovan... eller Yahoo som blir hackat gång på gång... är det bättre? Om nu stängd källkod är så bra, varför måste vi ha så enormt många säkerhetspatchar från dessa tillverkare av dem? De borde ju vara säkra, eller?

Min poäng är, din åsikt ovan förutsätter att hackarna endast kan använda "ett hål", om någon berättar den för dem, vilket inte är sant. De letar hål konstant... Men däremot de som ska säkra allt hade ju säkrat hålen om de vetat om dem. Så de om någon behöver ju denna infon så snabbt som möjligt. Så väntar man är risken att hålen hamnar hos en hackare ändå, och du sitter på pottan ändå.

Kommer detta leda till en större osäkerhet i mellan "släppt öppet" och "patchat"... helt klart. Men är det viktigaste inte att man säkrar det på alla ställen (öppen källkod som stängd), istället för att riskera att en hackare får infon på annat sätt? Om de som ska säkra det är snabba också, minimerar man ju riskerna. (Och låter hackarna jaga sina egna svansar istället...)

Skrivet av Christley:

För oss som nu får den uppdateringen vill säga. Android är ju ökänt för att vara selektiv med sina uppdateringar

Detta kan du skylla på tillverkaren av din telefon. De som kör rent android får faktiskt massor med patchar. Min Motorola tex får patchar mer ofta än jag ens önskar... så att säga, med dens rena Android. Så nästa gång du väljer telefon... välj en som har bra uppdateringar och rent Android system.

De som modifierar sina (även operatörer som gör det) är i sin tur sedan ansvariga för att dessa underhålls. Så gnäll på dem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Förstår oron, och har delade åsikter själv.

Men frågan är då mer... om du nu väntar och patchar det i alla stängda system, men inte låter de öppna säkras i tid, blir det mer säkert? De som vinner på det är ju de stängda systemen, men de som är öppna förlorar på det, då de hela tiden måste komma i kapp.

Och om de stängda vägrar ta tag i det och öppet fixa det, som i MS databas ovan... eller Yahoo som blir hackat gång på gång... är det bättre? Om nu stängd källkod är så bra, varför måste vi ha så enormt många säkerhetspatchar från dessa tillverkare av dem? De borde ju vara säkra, eller?

Min poäng är, din åsikt ovan förutsätter att hackarna endast kan använda "ett hål", om någon berättar den för dem, vilket inte är sant. De letar hål konstant... Men däremot de som ska säkra allt hade ju säkrat hålen om de vetat om dem. Så de om någon behöver ju denna infon så snabbt som möjligt. Så väntar man är risken att hålen hamnar hos en hackare ändå, och du sitter på pottan ändå.

Kommer detta leda till en större osäkerhet i mellan "släppt öppet" och "patchat"... helt klart. Men är det viktigaste inte att man säkrar det på alla ställen (öppen källkod som stängd), istället för att riskera att en hackare får infon på annat sätt? Om de som ska säkra det är snabba också, minimerar man ju riskerna. (Och låter hackarna jaga sina egna svansar istället...)

Jag är med på vad du säger, men det jag tänker är ju att just eftersom hackare ständigt letar efter hål, så är det ju inte otänkbart att de snabbt börjar utnyttja hålet medan säkerhetspersonalen ännu inte hunnit agera, och under denna tid kan det bli problem, vilket jag ser att du även skrivit att du är med på. Sedan är det ju kanske värt att förtydliga att det i det här fallet inte handlar om att problemet hålls dolt från säkerhetsföretagen, utan att detaljerna om problemet hålls dolda för allmänheten tills det är helt täppt.

Jag vill också ta exemplet med hålet som hittats i WPA2 nyligen. Som jag förstått det har man där valt att inte gå ut med koden som utnyttjar hålet, utan väntar några veckor så att utvecklarna ska få en chans att täppa igen hålet så det inte blir "kaos". Och det tycker jag fortfarande låter som det rimligare tillvägagångssättet.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Skrivet av Commander:

Det är fixat i LineageOS

Gratulerar till dessa 0.00000000000001%:en då.

Permalänk
Medlem

Åter igen visar Microsoft att de inte greppar vad "open source" egentligen innebär. Genom att publicera patchen kan de som distruberar kompilerade versioner av koden, t.ex. Debian, Red Hat och Novell, dra nytta av fixen direkt. Debian till exempel patchade mot KRACK flera timmar innan nyheten plockades upp av "mainstream media" tack vare att patchar dök upp väldigt snabbt och att de, precis som många andra stora distributioner, har ett eget alert säkerhetsteam som porterar patchar till deras stabila versioner av paketen.

Med det sagt är 3 dagar trots allt en ganska kass responstid för en förstapartsdistribution som Chrome i Windows, om nu uppgifterna stämmer. Misstänker att siffrorna är saltade med alla möjliga extra förseningar som Microsoft kunde hitta, till exempel genom att kolla på "worst case" för Googles egna uppdateringstjänst. Google brukar trycka ut uppdateringar gradvis för att minska lasten på sina servrar så jag tvivlar mycket starkt på att 3 dagar gäller alla system.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810