NZXT lanserar datorlådor i H-serien

Permalänk
Melding Plague

NZXT lanserar datorlådor i H-serien

Nu avtäcker NZXT sin senaste serie av datorchassin, vilken introducerar tre nya modeller i olika storlekar. Trenden trogen utrustas samtliga med sidopanel av härdat glas och RGB-belysning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
99:e percentilen

H400i och H200i ser lovande ut som möjliga rekommendationer till vanliga personer som vill bygga en nice dator! Återstår bara att se vad yttermåtten blir: Bredden på ett chassi gör en hel del för dess upplevda/praktiska storlek.

Cringe reklamfilm dock.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Glas front måste bort ser ju inte klokt ut haha

Aha trodde först dom gjort som coolermaster med plexiglas framsida

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Jäkligt snygga chassin men dom är ju för dyra!

Permalänk
Medlem

Väntar på att glas/plexi-trenden ska dö ut men verkar få fortsätta vänta.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Förbaskat snygga, förstår dock inte varför de valt att skippa USB-C i fronten då fler och fler moderkort har stöd för dessa utgångar.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Gillar designen men tycker att dom var snäppet dyra med tanke på alla andra billigare och bra chassin som har kommit på den senaste tiden.
Kanske bara är jag som är snål iof

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem

H700 såg trevlig ut men priset känns alldeles för högt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Tycker h700 ser bra ut dock skiter jag i priset då jag brukar ha mina chassin i typ 5-6 år

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Dämpad topp gör den ovanlig relativt alla odämpade från Fractal, Phanteks etc.

Permalänk
Medlem

fint men ännu ingen front mesh ventilation

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Förbaskat snygga, förstår dock inte varför de valt att skippa USB-C i fronten då fler och fler moderkort har stöd för dessa utgångar.

De flesta moderkort har det ändå inte och det vore värre med en port som inte går att använda.
Det bästa tycker jag vore ha USB A som standard med erbjuda USB C resp. HDMI som tillval. (det senare för VR-headset)

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

De flesta moderkort har det ändå inte och det vore värre med en port som inte går att använda.
Det bästa tycker jag vore ha USB A som standard med erbjuda USB C resp. HDMI som tillval. (det senare för VR-headset)

Med tanke på att Intel's Z390 kommer att ha stöd för USB 3.1 Gen2 från styrkretsen så lär detta komma ganska så snart. Kanske bäst att chassitillverkarna börjar tänka i dom banorna nu så att folk inte börjar köpa moderkort som sedan begränsar chassiutbudet för mycket när det väl är dags. Finns Z270/Z370-moderkort med USB 3.1 C-frontanslutning på redan idag.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Läste på NZXT:s hemsida och såg att det ingår ett par rgb fläktar och 2st led lister, anledningen att de kostar lite mera troligtvis..
.
NZXT H700i

Permalänk

H400i

Älskar mitt H400i, lite bökigt att bygga i som i dem flesta mATX chassin när man har andra stora komponenter men tycker det är otroligt snyggt.. mer info och bilder finns i min blog cdavidsson.com.

Visa signatur

AMD Ryzen R5 3600 | Gigabyte Aorus B550M Pro | Gigabyte RTX 3060 Ti Gaming OC | 2x8GB G.SKill Trident Z Neo @ 3600MHz | Corsair RM750X 750W | Intel 660P M.2 2TB NVME SSD | Samsung 860 QVO 1 TB SSD | NZXT H400i | Noctua NH-U12S chromax.black