Microsoft släpper Windows 10 Fall Creators Update

Permalänk
Melding Plague

Microsoft släpper Windows 10 Fall Creators Update

Efter att ha lanserat Creators Update tidigare under året följer nu Microsoft upp denna med Fall Creators Update, vilken bland annat lägger till stöd för VR-plattformen Mixed Reality.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Precis som med alla stora uppdateringar från pyttemjuk så väntar jag och läser om allt som går fel först.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag förväntar mig att Swec testar nya uppdateringen och ser om det blir någon skillnad? Förväntar mig också att svaret blir nej, förutom viss prestandaskjuts för spel som enbart finns via deras egna skitportal.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv

Nice, blir att försöka få mina datorer att uppgradera efter jobbet.

Ser även fram emot att se mer av Microsofts plattform för VR och AR också, kan de leverera en bättre produkt än Oculus som nu åter är nere runt 4400kr så är jag sugen på en till/uppgradering.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Precis som med alla stora uppdateringar från pyttemjuk så väntar jag och läser om allt som går fel först.

Varit Insider i över 1 år. Slow ring. Inte ett enda problem någonsin. Så trött på anti W10 tugget.
Sitt kvar på W7 och sprid virus istället.

Permalänk
Medlem

Låter trevligt. Hur snabbt brukar dom uppdatera "isofilerna" ? Känns som dags att dra en format på burken men man vill jue ha så ren installation som möjligt med uppdateringarna inbakade så att säga.

Permalänk

Är det någon mer än jag som går och väntar på att det ska släppas en motsvarighet till Aero-temat som fanns i W7?
Eller är det bara jag som saknar att samtliga fönsterkanter var transparenta? Hoppas det kommer i samband med detta!

Visa signatur

Asus ROG STRIX B450-F || Ryzen 3700X med Noctua NH-D15 || Gigabyte WF OC RTX 2060 Rev 2.0 || Corsair Vengeance 16GB @3200MHz || Corsair CX650M || Samsung 860 EVO 500GB || Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emilushen:

Är det någon mer än jag som går och väntar på att det ska släppas en motsvarighet till Aero-temat som fanns i W7?
Eller är det bara jag som saknar att samtliga fönsterkanter var transparenta? Hoppas det kommer i samband med detta!

Går ju att få tillbaka med diverse hacks.

Väntar nog 2 månader på att uppdatera så det är tillräckligt stabilt!

Permalänk
Medlem

Är "Windows 10 for Workstations" inkluderat enligt tidigare plan?

"Windows 10 Pro for Workstations will be delivered as part of our Fall Creators Update, available this fall. "
https://blogs.windows.com/business/2017/08/10/microsoft-annou...

Permalänk

Själv har jag installerat dom stora uppdateringarna för Windows 10 Pro från dag 1 när dom släppts, har inte fått några problem som helst.

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 14TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall media creation tool är uppdaterad till den än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Varit Insider i över 1 år. Slow ring. Inte ett enda problem någonsin. Så trött på anti W10 tugget.
Sitt kvar på W7 och sprid virus istället.

Så fint du lägger ord i munnen på mig, fin tolkning osv.

Det var likadant på W7 och alla andra versioner.
Det är smart att vänta. För det är alltid många som får problem.

Kul för dig att du inte har fått problem.
Du kan väl öppna en support där ditt enda svar är: Jag har inga problem så därför har du inte det heller.
Kommer bli en fantastisk succé.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Varit Insider i över 1 år. Slow ring. Inte ett enda problem någonsin. Så trött på anti W10 tugget.
Sitt kvar på W7 och sprid virus istället.

Är det inte snarare så att du är lite stingslig och tolkar hans inlägg som anti-Win10? Jag ser inget fel i att vänta lite med stora uppdateringar. Eller menar du att ditt enskilda test av insider gör att allt är ok för alla andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill-Hertzhog:

Japp, jag har haft ett helvete med Creators Update och har fått fiffla mer än Mona Sahlin med spelfiler och windowsinställningar för att kunna spela utan katastrofala fps drops och stutter.

Micro stutter buggen som Creators update orakade för vissa användare ska vara löst i denna uppdatering.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd

Kan inte säga jag bryr mig om dom uppdateringarna för det känns mer som skit man inte behöver som äter resurser i onödan och även om det ser flashigt ut så ser jag ett windows med mindre med skit som trevligare då operativsystem ska vara maximalt resurssnåla och optimerade

men kommer köra dom ändå när jag alltid håller mitt system max updaterat

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Neeeej, smälla ja inte sönder mina drm för mina vst igen!!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

@altair4:

Verkar inte så. Ladda ner nyss och kollade.

Details for image : E:\sources\install.esd

Index : 1
Name : Windows 10 Pro
Description : Windows 10 Pro
Size : 15 158 631 132 bytes
WIM Bootable : No
Architecture : x64
Hal : <undefined>
Version : 10.0.15063
ServicePack Build : 0
ServicePack Level : 0
Edition : Professional
Installation : Client
ProductType : WinNT
ProductSuite : Terminal Server
System Root : WINDOWS
Directories : 20487
Files : 103435
Created : 2017-03-20 - 06:12:44
Modified : 2017-10-17 - 10:24:51
Languages :
sv-SE (Default)

The operation completed successfully.

Permalänk
Medlem

Vart kan jag få tag på den redan nu? Har testat https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 men den är ju gammal?

Snälla hjälp mig. Jag är så sjukt pepp och taggad som fan på det här. Jag älskar varje gång jag i princip får ett nytt fräscht Windows utan att betala en enda krona.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kommer den här skiten reseta allt å man måste sitta i veckor å ställa in saker igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Så fint du lägger ord i munnen på mig, fin tolkning osv.
https://www.youtube.com/watch?v=TAryFIuRxmQ

Det var likadant på W7 och alla andra versioner.
Det är smart att vänta. För det är alltid många som får problem.

Kul för dig att du inte har fått problem.
Du kan väl öppna en support där ditt enda svar är: Jag har inga problem så därför har du inte det heller.
Kommer bli en fantastisk succé.

Litet proffsigt youtube-klipp där också. Men du, *************************

Permalänk
Medlem

Hur har redaktionen kunnat missa den största uppdatteringen?

</sarkasm>

Dold text

På en lite seriösare not så verkar fall creators update som en trevlig uppdattering efter att ha läst igenom changelog. Har däremot inte fått den i WU och inte sugen på att göra manuell installation då det troligen finns skäl varför jag inte fått den ännu. Mest sugen utav allt på att dual boota igen däremot.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Är det inte snarare så att du är lite stingslig och tolkar hans inlägg som anti-Win10? Jag ser inget fel i att vänta lite med stora uppdateringar. Eller menar du att ditt enskilda test av insider gör att allt är ok för alla andra?

Du, jag menar ingenting. Det jag skriver får folk tolka som de vill.
Jag bara delger mina erfarenheter av W10, på en modern maskin.
Zero. Nada.
Noll problem.

<3 Sitt på kvar på gamla W10 eller W7, for all i care.

Skyll bara inte på MS och W10 när ni sitter på gammal skit.

Permalänk
Medlem

"rullas ut till användare världen över under de kommande dagarna". Man får det vare sig man vill eller inte. Själv tänker jag göra en backup först innan man drar igång cirkusen

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Vart kan jag få tag på den redan nu? Har testat https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 men den är ju gammal?

Snälla hjälp mig. Jag är så sjukt pepp och taggad som fan på det här. Jag älskar varje gång jag i princip får ett nytt fräscht Windows utan att betala en enda krona.

Du måste gå med i Windows-Insider Program, och ta det den vägen.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Najs, tackar. Får se senare i eftermiddag om det funkar.

Permalänk
Inaktiv

Är det tillgängligt om man laddar ner W10 med Microsoft media creation tool, eller måste uppdateringen laddas ner via update?

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer till usb/iso.
Behöver installera om datorn nu.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Hoppas det kommer till usb/iso.
Behöver installera om datorn nu.

Det kommer. Då Fall Creators Update släpptes för över en vecka sedan för Insiders så finns det redan nu flera möjliga sätt att få dig en ISO fil utan att vara insider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Du, jag menar ingenting. Det jag skriver får folk tolka som de vill.
Jag bara delger mina erfarenheter av W10, på en modern maskin.
Zero. Nada.
Noll problem.

<3 Sitt på kvar på gamla W10 eller W7, for all i care.

Skyll bara inte på MS och W10 när ni sitter på gammal skit.

Men herregud tagga ner, bara för att man är lite kritisk mot att direkt uppdatera och väljer att vänta en stund så är man anti-win10?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox