Antec lanserar datorchassit P110 Luce

Permalänk
Melding Plague

Antec lanserar datorchassit P110 Luce

Amerikanska Antec lanserar nu sitt senaste datorchassi P110 Luce, vilket ansluter sig till raden av modeller utrustade med sidopanel av härdat glas samt RGB-belysning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Görs denna i samma fabrik som Fraktal Design? Vill minnas att någon äldre version va lika också..

Permalänk
Medlem

Nice med GPU-hållare, skulle vara bra om det kom som standard i modernare chassin.

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Görs denna i samma fabrik som Fraktal Design? Vill minnas att någon äldre version va lika också..

Skulle väl vilja påstå att det är en exakt kopia av en NZXT S340 med en Fractal Design front!

Sjukt synd, Antec och Cooler Master brukade göra så bra chassin, nu verkar NZXT, Fractal och Corsair ha dragit iväg.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Luftflöde=noll som vanligt i dagens lådor :/

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Så, en sämre version av Fractal Design Define S med andra ord? Verkligen innovativt alltså.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Svart bakgrund med gul logga? AIK

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Inaktiv

Mmmm..... Antec! Lite för stort chassi för min del men hade gillat en i kompakt modell med mATX eller mITX-formfaktorn. Vore verkligen på tiden att Antec återvänder till toppskiktet av marknaden och visar hur chassin ska göras. Konkurrenterna har kopierat Antecs lösningar länge nog cid det här laget.

Kanske blir en ändå, vore inte dumt med ett Asrock X370 Taichi i den där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur kvalitén varit dom senaste åren så är jag skeptisk

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vore verkligen på tiden att Antec återvänder till toppskiktet av marknaden och visar hur chassin ska göras.

Oja, det får de mer än gärna göra. Personligen tycker jag inte att just det här chassit var intressant dock.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Skulle väl vilja påstå att det är en exakt kopia av en NZXT S340 med en Fractal Design front!

Sjukt synd, Antec och Cooler Master brukade göra så bra chassin, nu verkar NZXT, Fractal och Corsair ha dragit iväg.

Precis vad jag tänkte angående designen. Priset känns lite väl högt när man jämför med "orginalen" också.

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Görs denna i samma fabrik som Fraktal Design? Vill minnas att någon äldre version va lika också..

Fractal kopierade Antec p180- p190 rakt av , där av likheterna .

Permalänk
Medlem

Nja.
Min P180 får vara kvar lite till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det känns som att alla chassin i midtower klassen idag skall se likadana ut.. Samma PSU shroud, samma tonade stil på glaset. Samma hårddisktrays etc... Finns givetvis små estetiska skillnader här och där. Men det känns som att all originalitet försvann när någon tillverkare, (jag tror det var Corsair.) Började med det där med psu shrouden.

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Så, en sämre version av Fractal Design Define S med andra ord? Verkligen innovativt alltså.

Varför ser folk ett Fractal chassi när detta är en tydlig kopia av S340 eliten? Kolla på fläktplatser, nätagg täcket etc

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Kommer nog köpa Silent versionen utav detta.
Enda jag tycker är konstigt är I/O panelen, den sätts på längre in i chassit så där är typ ett hål rätt in i lådan, tycker det verkar otroligt korkat och konstigt.

Eftersom Fractal vägrar släppa ett moderniserat R6 så finns det inte så många silent val direkt

Permalänk
Medlem

Tror @JonasT är lite allergisk mot antecs chassin vid det här laget, med tanke på hur dom usla dom senaste modellerna varit som passerat testlabbet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Inget chassi för någorlunda luftflöde direkt..

Permalänk
Inaktiv

Väl värt att ta en titt på produktsidan samt läsa produktbladet som visar upp produkten mer. Finns även recensioner i vanligt format men även Youtube för en närmare titt. Riktigt kanonchassi för min del, lutar mot att ersätta R5 Blackout ändå.

https://www.antec.com/product.php?id=707303&pid=128&lan=ec

https://www.antec.com/pdf/flyers/P110-Luce_Flyer_EN.pdf

En tidsfråga innan det som är nytt kopierats av konkurrenterna dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som vanligt med chassin med den fronten är att luftflödet blir lidande.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Varför ser folk ett Fractal chassi när detta är en tydlig kopia av S340 eliten? Kolla på fläktplatser, nätagg täcket etc

Vid en närmare till så är det snarare en sämre version av Define C

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Haziza:

Som vanligt med chassin med den fronten är att luftflödet blir lidande.

Se sida 7 i ovan länkade produktblad, sidogallren går att avmontera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Se sida 7 i ovan länkade produktblad, sidogallren går att avmontera.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo läste om detta chassi för ca 2 veckor sedan redan. Föredrar mesh för min radiatorer.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Kul för oss som minns Antecs storhetstid men chassit verkar ganska medelmåtta. Ser ut att vara mitt emellan NZXT och Fractal, vilket kanske är en smart strategi. Båda tillverkarna är ju väldigt populära.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av ExcZist:

Fractal kopierade Antec p180- p190 rakt av , där av likheterna .

Frågan var mer om de gjordes i samma fabrik, inte vem som gjorde vad först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Frågan var mer om de gjordes i samma fabrik, inte vem som gjorde vad först.

Ahh ok missförstod. Tror inte att antec görs i Sverige. De är nog inte från Sverige. 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Svart bakgrund med gul logga? AIK

Går att välja 6 andra färger

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som gillar chassit?

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Ahh ok missförstod. Tror inte att antec görs i Sverige. De är nog inte från Sverige. 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Har Fractal verkligen tillverkning i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Har Fractal verkligen tillverkning i Sverige?

Googlade lite

"Designed and Engineered in Sweden

All Fractal Design products have been carefully designed and tested in our Swedish headquarters. The well-known elements of Scandinavian design can be found throughout all of our product lines; a minimalistic, elegant and simple design, embracing the motto of 'less is more'."

http://www.fractal-design.com/home/about-us

Mvh