Age of Empires: Definitive Edition försenas till 2018

Permalänk
Melding Plague

Age of Empires: Definitive Edition försenas till 2018

Under sommaren avtäcktes det nostalgidrypande Age of Empires: Definitive Edition för PC, där 4K-stöd, omarbetad grafik och ny musik står på menyn. Nu försenas titeln till 2018.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Tvåan håller än! Men kan bli en kul helg när spelet kommer

Permalänk
Avstängd

Lansering på enbart Windows Store? Låter som bäddat för problem. Finns det någon titel i Windows Store som faktiskt lanserats smärtfritt? Känns som att allt spelrelaterat som Microsoft rör vid blir till skit, alla minns ju deras värdelösa implementering av GFWL...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tog nästan 2 år innan dem patcha latency lagget age of empire 2 hd hade jag va en av dem som köpte det . Lita aldrig på Microsoft dem släpper en produkt sen struntar dem i den

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lexius:

Tog nästan 2 år innan dem patcha latency lagget age of empire 2 hd hade jag va en av dem som köpte det . Lita aldrig på Microsoft dem släpper en produkt sen struntar dem i den

Och det är samma utvecklare till detta, som jag fattat det.

Testat betan och det var verkligen ofärdigt. Så förstår mycket väl att det försenas, välbehövligt.

Permalänk

Pinsamt rent ut sagt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jag hoppas förseningen ger den tiden som behövs så vi slipper ännu ett spel som släpps med stora buggar.

Permalänk
Medlem

"Titeln släpps enbart i Windows Store och kommer kräva ett Xbox Live-konto för att spelas"
Buzzkill

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

"Titeln släpps enbart i Windows Store och kommer kräva ett Xbox Live-konto för att spelas"

Jaha, där sprack det precis när man höll på att bli glad.
Betalar gärna ett par hundralappar för en remake, men ännu ett spelkonto är inte aktuellt.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Ska man vara så dum att man endast släpper titeln till sin värdelösa plattform så får man förvänta sig att folk laddar ner det.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Spelade ettan för några år sedan pga nostalgi med någon 1080p patch och .. Ja, det var inte lika bra som man kommer ihåg det. Förutom att det liksom tvåan är obalanserade lag så är patchfindingen hemsk och al:n inte så mycket att hänga i julgranen och kampanjen är inge vidare. Väldigt intressant tidsålder dock. Ganska få spel som följt temat: civilisationens vagga. Att spela som Mesopotamien, Hittitien, Macedonien, Egypten, forna Grekland osv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sjoooberg:

Ska man vara så dum att man endast släpper titeln till sin värdelösa plattform så får man förvänta sig att folk laddar ner det.

Ja, det är väl bara att räkna timmarna innan skyddet är knäckt och dessutom levererar en bättre upplevelse som grädde på toppen.

Minns inte vad spelet hette som Microsoft explicit släppte på Store; det var fullt av buggar, gick knappt att ladda ner och inställningsmöjligheterna var kraftigt begränsade - men bara i Windows Store.

Vissa lär sig av sina misstag, sen har vi Microsoft som gärna upprepar sina eller helt sonika gör det värre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Titeln släpps enbart i Windows Store och kommer kräva ett Xbox Live-konto för att spelas."

Aaaw, och jag som trodde de ville ha mina pengar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Pinsamt rent ut sagt.

Snarare pinsammare om dom lanserar det den 19'e och allt icke finslip blir en katastroflansering.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Hellre att dom tar tid på sig och gör en bra optimerad lansering ån att det blir en halvdan rushad lansering.

Väntar gärna till 2018 för att få spela Age of empires igen.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Hellre att dom tar tid på sig och gör en bra optimerad lansering ån att det blir en halvdan rushad lansering.

Väntar gärna till 2018 för att få spela Age of empires igen.

Instämmer, dock beskedet om förseningen kom tok försent.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Låter bra. Inte för att jag kommer köpa det på Windows store… men ändå. Nyligen spelat gamla goda Age of Empires vanilj, och även om det har sina brister är det riktigt sköj. Föredrar det över tvåan faktiskt.

Skrivet av hwasser:

Spelade ettan för några år sedan pga nostalgi med någon 1080p patch och .. Ja, det var inte lika bra som man kommer ihåg det. Förutom att det liksom tvåan är obalanserade lag så är patchfindingen hemsk och al:n inte så mycket att hänga i julgranen och kampanjen är inge vidare. Väldigt intressant tidsålder dock. Ganska få spel som följt temat: civilisationens vagga. Att spela som Mesopotamien, Hittitien, Macedonien, Egypten, forna Grekland osv

Skickades från m.sweclockers.com

Var det möjligtvis UPatch HD?
http://upatch-hd.weebly.com/

Instämmer med dina invändningar, men jag tycker samtidigt att det är lite av charmen med det. Det var så spel var på den tiden, man fick tänka på allt och göra allt själv

Skrivet av mrpijey:

"Titeln släpps enbart i Windows Store och kommer kräva ett Xbox Live-konto för att spelas."

Aaaw, och jag som trodde de ville ha mina pengar...

De vill ha dina personuppgifter och sälja som reklam eller vad inte för mångdubbelt mer.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

@GilbertG: Ja mina personuppgifter får de inte heller. Nej, det blir till att hitta spelet på "alternativa distributörer" tills de fattat läget att ingen vill ha deras skräp.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att få spela det här, men det är faktiskt helt oacceptabelt att komma med en försening mindre än en vecka innan release. Det är ju inte som om de just insåg att det behövdes mer utvecklingstid - hade det varit på det viset så hade förseningen varit i storleksordningen en månad eller två. Nu "siktar de på tidigt 2018". Jippi. Riktigt, riktigt lågt att inte vara tydliga med det tidigare.

(Edit: Märk väl att jag inte säger att de inte borde försenat det. Är spelet inte redo ska det försenas, utan tvekan. Men det finn rätt och fel sätt att göra det på.)

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem

Är det en remake eller nytt spel?

Det ser ut som Age of Empires (1) på grafiken och 2:an har ju redan fått sin remake så är det samma story som innan eller ett nytt spel?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PetterH:

Det ser ut som Age of Empires (1) på grafiken och 2:an har ju redan fått sin remake så är det samma story som innan eller ett nytt spel?

Det är samma spel, polerat bara.

Permalänk
Skrivet av PetterH:

Det ser ut som Age of Empires (1) på grafiken och 2:an har ju redan fått sin remake så är det samma story som innan eller ett nytt spel?

2an kommer också få en liknande remake. Likaså 3an. http://www.pcgamer.com/age-of-empires-definitive-edition-set-...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lennartstek:

2an kommer också få en liknande remake. Likaså 3an. http://www.pcgamer.com/age-of-empires-definitive-edition-set-...

Jag antar att tvåan bara är en samling av AoE2 HD och dess expansioner som släpps på Microsoft Store.
Gissar också att dom inte kommer att ändra så mycket på trean.

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Jag antar att tvåan bara är en samling av AoE2 HD och dess expansioner som släpps på Microsoft Store.
Gissar också att dom inte kommer att ändra så mycket på trean.

De kommer satsa på en liknande sorts uppgradering som 1an på alla, med 4k support. Men samma engine i grunden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lennartstek:

De kommer satsa på en liknande sorts uppgradering som 1an på alla, med 4k support. Men samma engine i grunden.

Patcha till AoE2 HD lite kanske? Har du källa på nåt annat?

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Patcha till AoE2 HD lite kanske? Har du källa på nåt annat?

Då tror jag inte ens de nämnt AOE 2 och 3 tillsammans med AOE 1.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lennartstek:

Då tror jag inte ens de nämnt AOE 2 och 3 tillsammans med AOE 1.

Varför?

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Rör på arslet och scrolla upp så ser du att det står att de får En liknande remake i artikeln.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lennartstek:

Rör på arslet och scrolla upp så ser du att det står att de får En liknande remake i artikeln.

Jag ser fortfarande ingenting som tyder på att AoE2 DE är något annat än versionen som redan finns, bortsett från att det ska få stöd för 4K-upplösning.
Är extremt skeptisk till att dom skulle lägga energi på att göra en ny remaster av AoE2 när det redan finns en.

Eller menar du att det är "vanliga" AoE2 som ska få 4K-upplösning?

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Jag ser fortfarande ingenting som tyder på att AoE2 DE är något annat än versionen som redan finns, bortsett från att det ska få stöd för 4K-upplösning.
Är extremt skeptisk till att dom skulle lägga energi på att göra en ny remaster av AoE2 när det redan finns en.

Eller menar du att det är "vanliga" AoE2 som ska få 4K-upplösning?

Helt ärligt talat får vi se... Låter som de vill göra om originella spelet men känns ju fånigt med tanke på att det som finns på steam fått massa tillägg, men samtidigt kan de inte ta bort det "nya" från steam då folk blivit hysteriska och förbannade av helt naturliga skäl.