Permalänk
Medlem

Bästa MMORPG just nu?

Som gammal avdankad WOW spelare som inte hoppade på tåget med alla nya skyrim, o witcher 3 osv men nu börjar jag bli lite sugen på gaming igen.

Vad är hetast just nu inom genren? Grafikmässigt och UI-mässigt.
Wow var ganska lagom "krångligt" o spela så nåt som har för mycket setups för färdigheter, factions, weapon skills m.m är väl mindre intressant.

Har dock bara en I5-6400 och GTX960 så det kanske inte räcker så långt för de nya spelen?

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag säga att även om jag själv inte längre spelar det så är WoW fortfarande det MMORPG som ligger i topp.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga Elder Scrolls Online eller Final Fantasy XIV

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Jag satt och tänkte på detta just idag faktiskt. Jag försöker komma på ett MMORPG som ustpelade sig i framtiden och var väldigt likt bladerunner filmerna (de äldre alltså) Nu spelar det ingen roll för det spelet finns inte kvar längre men om det är någon som kommer på vad det spelet hette så skulle jag uppskatta det, jag söker just nu ett MMORPG som är just framtidsrelaterat.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Anarchy Online utspelar sig i framtiden. Dock ett gammalt spel som är på dekis.

Permalänk
Medlem

@ojz0r:
Just det, där var ytterligare ett. Spelade det lite faktiskt men nej det var inte det jag var ute efter heller. Grymt jobbigt när man inte kan komma på när man har det på tungan

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

ESO är bra, FFXIV är också bra men inte för alla. Har även hört bra saker om senaste GW2 expansionen, PoF.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2 eller FFXIV. Annars är ju WoW fortfarande #1 oavsett vad som händer.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

GW2 är trevligt att döda lite tid med, men har (inte när jag spelade det iaf) inget vidare "end game". Ej testat expansionerna.

FFXIV är väl, förutom WoW, det mmo som känns mest ambitiöst rakt igenom, utmanade "end game" om man saknar raidstuket från WoW.

Koreanska mmo, som tera, black desert och blade & soul, är rätt skoj att levla upp i, mycket fokus på kul spelkänsla men dessvärre blir det väldigt mycket grind mot slutet.

Permalänk
Medlem

Eso, gw2 eller daoc för nostalgin

Permalänk
Medlem

Old school runescape, har varit och kommer alltid att vara bästa MMORPG.

Permalänk
Medlem

Everquest(progression servers är skoj och antagligen bäst för nybörjare då de är 20+ expansions och kan va tungt att spela normala) samt EQ2 som är mer likt WoW då allt är hur enkelt som helst.

Personligen väntar jag på att Blizzard ska få tummen ur och släppa WoW prog servers.. vore kul att börja om Inte för jag tyckte Vanilla va särskilt kul, men TBC va underbart!

Visa signatur

Lenovo Legion 15'6" 16GB - i7-7700HQ@2800mhz-GTX1060 8GBVRam // Stationär: Z1701 M-ITX - I5 6600k @ 4900Mhz(1.45volt) - GTX 1080 - Noctua DH-15 - Corsair 750w -Crucial 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHZ. Båda kopplad till en Philips 32" med MultiView = Awesome!

Permalänk
Medlem

Som vanligt är svaret WoW. Dock rekommenderar jag att testa Vanilla på en privat server så du är väl förberedd på Classic.

Permalänk
Medlem

Stämmer in i WoW-kören!

Men jag gillar också Star Wars: ToR. End game är lite dåligt men levlandet och storyn är top notch

Permalänk
Medlem

FFXIV är heltklart det bästa.

+Hardcore raiding PvE scene.
+Progression i gear.
+Hög skillcap på PvE rotationer vid ENDGAME.
+INGEN PAY2WIN.
+Välutveklat Profession system.
+Många klasser i en och samma karaktär.
+Riktigt bra MainStory som leder genom dungeons och raids.
+Växande PvP Scene.
+BGs, Arena. PvP säsonger m.m.

+Över 12 Miljoner spelare.

-Tyvärr ger många upp på låg-level, för att de fått en fel bild av spelet och skapat sig en förutfattat mening, då de tror att GCD systemet är slött och tråkigt. Vilket det medvetet är för att på låg-level för att det ska vara så nybörjarvänligt som möjlig. Inlärningskurvan blir dock mycket brantare ju närmare max-level man kommer.

Bakgrund: 12 års erfarenhet av WoW, och 2 års erfarenhet av FFXIV.

Permalänk

WoW är ju som många påpekar fortafarande ett av de bättre.
ESO tycker jag är det bästa om man gillar fantasy. Snyggare än WoW och roligare att skapa nya karaktärer och sedan återupptäcka spelet gång på gång... känns mer open World än WoW.
SWTOR om man gillar SciFi. Dock har jag själv tröttnat.
LOTRO är ju kul om man gillar Tolkien men Mordor (senaste området) blir lite tjatigt samt att spelet inte hållit så bra grafiskt och takniskt som WoW enligt mig.
FFXIV har jag aldrig lyckats ta mig in i då jag har svårt för det Asiatiska men är riktigt bra det med egentligen.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Elder Scrolls online är det som jag spelat allra mest sedan jag slutade med WoW för några år sedan.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyzolol:

FFXIV är heltklart det bästa.

+Hardcore raiding PvE scene.
+Progression i gear.
+Hög skillcap på PvE rotationer vid ENDGAME.
+INGEN PAY2WIN.
+Välutveklat Profession system.
+Många klasser i en och samma karaktär.
+Riktigt bra MainStory som leder genom dungeons och raids.
+Växande PvP Scene.
+BGs, Arena. PvP säsonger m.m.

+Över 12 Miljoner spelare.

-Tyvärr ger många upp på låg-level, för att de fått en fel bild av spelet och skapat sig en förutfattat mening, då de tror att GCD systemet är slött och tråkigt. Vilket det medvetet är för att på låg-level för att det ska vara så nybörjarvänligt som möjlig. Inlärningskurvan blir dock mycket brantare ju närmare max-level man kommer.

Bakgrund: 12 års erfarenhet av WoW, och 2 års erfarenhet av FFXIV.

Jag har varit sugen på det, men tror inte det är min grej. Gav upp efter kanske en timme, höll på att dö av tristess genom att bara springa fram och tillbaka i stan. Kul kanske om man kommer in i det, men de har lobbat hårt för att avskräcka nybörjare.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Gw2 spelar jag en del, expansionerna är riktigt bra. Men tyvärr finns det inte så mycket end game när man gjort story och grejer :/. Annars är det jävligt knepigt att hitta nya roliga spel att faktiskt fastan för måste jag säga

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för Elder Scrolls Online, jag också.

  • Rätt så schysst och lättsam community

  • Lätt att sätta sig in i.

  • Trevlig grafik, UI etc.

  • Bra storyline, lore, intressanta quests mm.

  • Inte subscription based.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Age of Conan har nu igång en server som bara kommer finnas uppe i någon månad och sen portas karaktären över ifrån denna segern till PVE servern chrom eller nå sånt. Man får bara en karaktärsslot på den servern och jag har för mig att man inte kan göra om sin karaktär men är osäker. Alla på den nya servern börja med samma förutsättningar dvs om man har "claims" ifrån något paket som gör att man får bonus grejer så får man det inte på den servern och sen finns det endel nya saker som endast kan fås på den nya servern. Om man har ett gratis konto redan och använt upp alla character slots så får man enda en extra gratis för att just kunna göra en gubbe eller gumma på den nya.
Även om age of Conan är ett gammalt spel och har mycket färre spelare än wow etc så har många valt att komma tillbaka för just det hära eventet. Spelet går att spela gratis samt endel räkning gratis med men spelet är fortfarande begränsat om man kör gratis konto. Ta en titt på deras hemsida funcom.com jag funderar på att testa spela det igen.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Vindictus kan du prova.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2 skulle jag vilja rekommendera att du provar, grundspelet är gratis.

Jag tror nog alla MMO är krångliga i EndGame men GW2 har inte mer än 6 skill knappar och 5 utility knappar i grunden. Beror lite på klass och vapen. Upp till lvl 80 är det som vanligt sen kommer mastery men det är inte heller så invecklat.

Sen slipper man det där förbaskade TabTarget eländet, men det går att ställa in för det också.

Dungeons spelar inte många längre, dom är typ ersatta av Fractals men finns kvar. Finns ca 20st Fractals med svårighets grad 1 - 100. Sen kan man ju alltid raida, krångliga dom....

Dom patchar snart LS4 med en ny karta.

En del grejer kräver expansionerna HoT och PoF men grundspelet är som sagt gratis om man vill prova. Själv tycker jag expansionerna är riktigt bra.

Ingen P2W men fashion wars

Visa signatur

nörd

Permalänk

Kan rekommendera Black Desert Online om man gillar mer actionbaserad gameplay. Det är absolut inte för alla och man kommer spendera pengar på items bara för bekvämlighet, mycket inventory slots och costumes man kan köpa. Men small scale PvP och combat är bland det roligaste jag testat på länge.

Permalänk
Medlem

Har precis börjat spela ESO efter någon månad i SWToR och en återblick i WoW (slutade spela early WotLK). Gillar ESo riktigt mycket hittills, springer mest gör lite quests och skillar professions.

Hann testa Black Desert Online också men gillade inte riktigt att det kändes likadant hela tiden. Najs combat dock, bland de bättre jag testat.

Permalänk
Medlem

Spelade WOW fram till Cataclysm. Tröttnade i slutet på WOTLK redan. WoW blev för enkelt, helt enkelt.
Jag gillade alla 100 tals tweaks man kunde göra för att prestera liiiite bättre. Alla buffar, mat oljor, grindstones, enchants osv man var "tvungen" att använda för att ens få följa med på raids.
Planering, tid och logik samt ett hangarfartyg med tålamod

Spelade sen Conan men tyckte combatsystemet var tillkrånglat med knappkombinationer för attackerna. I PVP var ju detta verkligen kasst.

Testade en del japanska spel men bläääää vad gulligt allt är.

Testade GW2 och det är faktiskt ganska kul..ibland.

Spelade SWTOR upp till endgame....sen dog det.

ESO online funkar faktiskt fortfarande...är kul och väldigt snyggt. Synd att man blivit så rastlös att man inte orkar sitta mer än max en timme och spela

Har mer och mer gått tillbaka till CS , det var det jag spelade innan WoW släpptes.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd

Grafik? GW2 antagligen, dock så får jag aldrig den där MMO-känslan av det här spelet vilket har gjort att jag inte spelar det längre.

Kan varmt rekommendera "Life is Feudal: MMO" (finns på steam). Grafiken är fin med imponerande draw distance. Finns RP-server om man gillar roleplay. Allt tar väldigt lång tid att göra och kräver specifika roller inom en guild för att fungera optimalt. Du kan forma om din karaktärs färdigheter hur du vill. Man betalar per karaktärsslot för att få tillgång till spelvärlden. (Billigaste på steam ger dig en månads "premium" och en karaktärsslot med möjlighet att köpa en till med gods favor pengar).

Jag har gillat WAR tidigare och hade antagligen fortfarande spelat det om inte onda EA hade lagt ner det.. *i sann sweclockers anda håller vi tillbaka på uttrycken* De djävlarna.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreatorOfElmotor:

Kan rekommendera Black Desert Online om man gillar mer actionbaserad gameplay. Det är absolut inte för alla och man kommer spendera pengar på items bara för bekvämlighet, mycket inventory slots och costumes man kan köpa. Men small scale PvP och combat är bland det roligaste jag testat på länge.

Ja, precis. Det är skitbra spel, helt underbart men sen måste du spendera pengar till slut, vill du rerolla? $$$
Alla nya klasser som kommer är alltid OP, just för att få in mer pengar. Gillar verkligen inte hur spelet suger en på pengar för att ha, som du säger jävligt roligt.

Men som tur är, finns det aktiva privat-servrar man kan köra på istället där man får tex 80 pearls / timme inloggad.

Sålde mitt konto för att få tillbaka en del av pengarna spenderade, ångrar mig ej.

Permalänk
Medlem

GW2 är riktigt bra dock så har de ett litet problem med bottar, men inte mer än andra MMOs. Snygg grafik och bra story. Jag lirade GW2 i5-4690K och ett 770 körde på medium/high. Core spelet är gratis så man kan testa allt fram till expansionerna utan att punga ur pengar så det är bara att tanka och testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hextery:

GW2 är riktigt bra dock så har de ett litet problem med bottar, men inte mer än andra MMOs. Snygg grafik och bra story. Jag lirade GW2 i5-4690K och ett 770 körde på medium/high. Core spelet är gratis så man kan testa allt fram till expansionerna utan att punga ur pengar så det är bara att tanka och testa.

Tycker det ser OK ut, i 4k, tycker nästan att de senare delarna av FFXIV ser bättre ut, men smaken är som baken, delad.