Playerunknown's Battlegrounds når 2 miljoner samtidiga spelare på Steam

Permalänk
Melding Plague

Playerunknown's Battlegrounds når 2 miljoner samtidiga spelare på Steam

Blueholes onlineskjutare Playerunknown's Battlegrounds fortsätter slå nya rekord, när de nu blir den första speltiteln någonsin att nå upp till 2 miljoner samtidiga spelare på Steam.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snart kommer de även att ha en fungerande lobby i spelet. Men först kommer nog den nya folkabussen, because priorities.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Tycks bara vara jag som inte förstår hypen kring detta spel, blir ju fort tråkigt då det blir lite samma sak om och om igen i det nuvarande versionen iallafall.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Varför har ingen triple AAA skapat ett Battle Royale spel, te x DICE? Detta spelet känns ju extremt o-optimerat, buggigt, och dåligt gjort.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem

@Helllodar: Jag läste faktiskt hela artikeln och följande finns skrivet:
"Playerunknown's Battlegrounds är än så länge under utveckling och säljs i en Early Access-version."

Det kanske kan ha något med saken att göra, jag vet inte.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Förvånar mig inte, roligaste spelet på länge!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Tycks bara vara jag som inte förstår hypen kring detta spel, blir ju fort tråkigt då det blir lite samma sak om och om igen i det nuvarande versionen iallafall.

Är väl förvisso en sanning i dom flesta (stora) spelen. DOTA, LOL, CS, Hearthstone osv..

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd

Fan, det var ju inga som spelade på PC längre, detta är ju en död plattform..säger nästan alla konsolspelare?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@RPGWiZaRD: Nehh är inte bara du. Köpte det när det släpptes men har bara spelat 6 timmar.
Har aldrig fastnat. tröttnar lika fort som jag kommer in.
Ser inte det roliga i det.

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat det själv men har svårt att förstå hur early access spel kan bli så populära? Speciellt när man läser om hur buggiga de är och hur medioker t.ex. grafiken är. Beror populariteten på att man får spela ett ofärdigt spel och har helt orealistiska förhoppningar på spelet? Att det är så nytt att det inte ens är färdigt än? Värsta grejen?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Vad är hela grejjen med det här spelet alltså?

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Vad är hela grejjen med det här spelet alltså?

Undrar jag med... är rädd för att det är för att jag börjar bli gammal

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag har inte spelat det själv men har svårt att förstå hur early access spel kan bli så populära? Speciellt när man läser om hur buggiga de är och hur medioker t.ex. grafiken är. Beror populariteten på att man får spela ett ofärdigt spel och har orealistiska förhoppningar på spelet? Att det är så nytt att det inte ens är färdigt än? Värsta grejen!

Ja om du tror att grafiken är det som får spelare att strömma in och stanna så tänker du fel.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Tycks bara vara jag som inte förstår hypen kring detta spel, blir ju fort tråkigt då det blir lite samma sak om och om igen i det nuvarande versionen iallafall.

CS:GO? Rätt populärt och det om något är samma sak om och om igen. Eller Dota... Väldigt många multiplayerspel faktiskt. Men sedan är jag en av dem som lagt mycket tid på CS :P... En del gillar detta.
I PUBG så landar man iaf ofta på olika ställen, får olika loot, cirklar på olika ställen så varje game skiljer från det förra.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Beroendeframkallande spel..... Går inte o sluta spela haha

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av VadSaDu:

Fan, det var ju inga som spelade på PC längre, detta är ju en död plattform..säger nästan alla konsolspelare?

Jag tror din kommentar kommer 10 år för sent hehe.
Så där lät det från en del tillverkare ja, men det var bra länge sedan den debatten var över

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Vad är hela grejjen med det här spelet alltså?

Herren på täppan.

Urgammalt koncept. Strävan efter att överleva längst av 100 andra låter väl ganska så spännande.

Permalänk
Medlem

Även fast banan är den samma så blir det varierat. Man spawnar på olika ställen, vapen spawnar olika, cirkeln hamnar olika m.m. Det viktigaste tror jag är att det är ett bra spel att lira med sina kompisar. Man kan vara upp till 4 pers och man kan ha kul även fast man inte vinner. Matcherna tar inte så lång tid och man kan starta en ny match snabbt.

Dock så blir det bara 3-5 matcher i sträck innan man känner för att köra nåt annat. När man dör för man råkar visa sig vid fel tillfälle blir man rätt frustrerad. Man kan ha bästa game:et ever och så dör man bara sådär av lite otur.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

@RPGWiZaRD:
Det är som att påstå att Counter-strike är jättetråkigt efter ett par rundor. Inte alls vad spelet handlar om eller var som lockar folk till det.

Permalänk
Medlem

Från vad jag sett av spelet verkar det inte som det gör något revolutionerande. Free for all deathmatch bara att det är 100 spelare. Dessutom funnits battle Royale likande spel förr.

Men kul för de som gjort det och de som gillar spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Jag är en av dessa som sitter och spelar.

Kan först ut säga att buggar finns det i alla spel. Kan inte säga att jag stöter på så många fler i detta än AAA spel som har utvecklats av stora företag. Sedan kanske det inte är lika bra optimerat för alla sorters maskiner. Där borde de lägga mera krut, mera flyt till folket!

Man ser de som gnäller, men en som mig som tycker om det jag spelar och inte skriver det tex på steam om det ser ingen. Det finns nog många som kanske borde lyfta fram att man spelar och är nöjd men sedan glömmer man bort det. Sed förstår jag kan förstå att att folk inte fattar hypen men tycker att människor också har för mycket fritid att gnälla på, ibland av folk som inte ens spelar spelet. Alla spel har sina brister även PUGB.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Ja om du tror att grafiken är det som får spelare att strömma in och stanna så tänker du fel.

Nej men ett inkomplett, buggigt och ofärdigt spel? Fattar inte grejen? Jämför t.ex. med Dayz och H1Z1 är de ens färdiga än? Blir de någonsin färdiga? Hur mycket utvecklas de och hur länge tar utvecklingen?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Rätt oväntat hur populärt PUBG blev i Asien. Kanske de äntligen lessnat på all P2W skit som annars är inkletat i nästan alla spel därifrån.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Så senaste spelhypen efter Pokemon Go alltså?

Nä, men det är det ju en rätt häftig siffra. Battlefield 1 peakade väl som mest nånstans runt 700.000 spelare samtidigt har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Bluehole lär skratta hela vägen till banken.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Från vad jag sett av spelet verkar det inte som det gör något revolutionerande. Free for all deathmatch bara att det är 100 spelare. Dessutom funnits battle Royale likande spel förr.

Men kul för de som gjort det och de som gillar spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du några exempel? Inte för att jag inte tror dig, är bara nyfiken

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Har spelat ca 130 timmar, beror lite på hur många timmar jag vart afk i spelet och om spelet tar med den tiden. Troligtvis en av de roligaste spelen jag spelat. Vem har inte sett filmen Battle Royal och fantiserat om hur det skulle vara att vara med, här har ni chansen! Adrenalinet och och hur spännande det är att tävla om förstaplatsen när det bara är 5-10st kvar är oslagbar och inget jag stött på i något annat spel. Där har ni anledningen till att det är så stort!

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk
Medlem

Förstår ärligt inte varför detta spel blivit så enormt. Visst det är inget dåligt spel kanske, men såpass bra att det förtjänar allt detta? Jag är inte övertygad om man säger så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jämför t.ex. med Dayz och H1Z1 är de ens färdiga än? Blir de någonsin färdiga? Hur mycket utvecklas de och hur länge tar utvecklingen?

DayZ är ett ganska udda exempel då Bohemia Interactive inte bara utvecklar ett spel under Early Access, utan även samtidigt bygger upp deras framtida in-house spelmotor (Enfusion) så det har tagit ett jävla långt tid att börja se resultat i spelet. Vet inget om H1Z1 men DayZ utvecklas iaf fortfarande och med nästa 0.63 update som planeras för Q4 så kommer ännu en teknisk bit (Player Controller) av den gamla spelmotorn (som DayZ till dels fortfarande körs på i dagsläget) att bytas ut till något nytt och bättre, precis som dom gjorde med Networking Bubble och Renderer innan. Arma 2/3 motorn var aldrig riktigt optimal för ett DayZ liknande spel med massa spelare, AI och loot spritt överallt över en massiv karta så dom var tvungna att även börja pilla på själva spelmotorn.

Varför folk köper och spelar early access spel är nog för att de finner själva kärn gameplayn så pass bra att det ändå är värt att spela.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Snart kommer de även att ha en fungerande lobby i spelet. Men först kommer nog den nya folkabussen, because priorities.

Vad är fel på lobbyn? Spelat hundratals timmar och... den fungerar ju hur bra som helst?