Cooler Master lanserar Mastercase H500P

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master lanserar Mastercase H500P

Kort efter lanseringen av Cosmos C700P följer nu Cooler Master upp detta med ytterligare ett nytt chassi, nämligen Mastercase H500P som inspirerats av företagets tidigare HAF-serie.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Äntligen! Dags att ta farväl för min gamle trotjänare H440

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Äntligen ett rymdskepp med ljus och fläktar ÖVERALLT!

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Inaktiv

Jag har inget emot RGB belysning såvida det går att stänga av, överallt när jag kollar har jag svårt att se sidorpanlerna, speciellt den på vänster sida.

Permalänk
Medlem

Ett fläktskepp från 90-talets Bang & Olufsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vasadu:

Äntligen ett rymdskepp med ljus och fläktar ÖVERALLT!

Fett ju, kan man ställa in rätt ljus för diverse högtid

Jag har just nu brandgult tema för att representera hösten/Halloween.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Gamers Nexus gör en review av det och är väl kanske inte jättenöjda: https://www.youtube.com/watch?v=HRsb4C5gLLc

Sammanfattning:
* Dåligt luftflöde (i alla fall med vertikalmonterad GPU)
* Faller i bitar om man flyttar det
* Allmänt plastigt
* GPU:n krockar med CPU-kylaren om man monterar den vertikalt
* Högt pris

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ylledjur:

Gamers Nexus gör en review av det och är väl kanske inte jättenöjda: https://www.youtube.com/watch?v=HRsb4C5gLLc

Sammanfattning:
* Dåligt luftflöde (i alla fall med vertikalmonterad GPU)
* Faller i bitar om man flyttar det
* Allmänt plastigt
* GPU:n krockar med CPU-kylaren om man monterar den vertikalt
* Högt pris

Fasiken vad besviken jag blev på den lådan..Alla dessa fel, synd..då behåller jag mitt H440 tillsvidare.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Började fundera när jag såg denna... sedan kolalde jag Gamer Nexus vidoe och slutade tänka på denna låda. Herregud vilka enkla designmissar... https://youtu.be/HRsb4C5gLLc

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Sjukt besviken, ville verkligen gilla den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem

Vilken besvikelse. En total flopp.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

När jag var på Computex senast (det var några år sedan) så var det väldigt populärt med chassin som har en enda fläkt: En stor rackare monterad på sidopanelen. Vart och vartannat stånd med chassitillverkare hade sådana.

Det kändes som en ljuten idé ty då kan man ju köra den på dunderlåga varvtal och ändå få ett fett ljudflöde och den kyler allt. Inte ens grafikkort och CPU behöver extra fläktar på kylarna, kan man tycka.

Men det har inte tagit. Någon som vet varför?

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

En tanke bara, men Sidoplåten är den nya framsidan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

När jag var på Computex senast (det var några år sedan) så var det väldigt populärt med chassin som har en enda fläkt: En stor rackare monterad på sidopanelen. Vart och vartannat stånd med chassitillverkare hade sådana.

Det kändes som en ljuten idé ty då kan man ju köra den på dunderlåga varvtal och ändå få ett fett ljudflöde och den kyler allt. Inte ens grafikkort och CPU behöver extra fläktar på kylarna, kan man tycka.

Men det har inte tagit. Någon som vet varför?

.

De lösningarna hade ju oftast fläkten kopplad via molex, samt någon lökig fläktkontroller med "slow, medium, fast", typ... Mycket uselt. Det folk vill ha är ju snarare PWM-styrda fläktar som gör att man kan ställa in kurvan själv.

Sen är det ju väldigt populärt idag med fönster på chassit. Förr var det ju mer att folk ville vara "coola" och ha ett "sobert" chassi, och då går det ju trycka dit en fläkt i sidan utan att det gör något. Men nu, när det är fönster som är norm snarare än undantag, så blir det ju svårt.

Det är min teori i alla fall. Take it or leave it!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

De lösningarna hade ju oftast fläkten kopplad via molex, samt någon lökig fläktkontroller med "slow, medium, fast", typ... Mycket uselt. Det folk vill ha är ju snarare PWM-styrda fläktar som gör att man kan ställa in kurvan själv.

Sen är det ju väldigt populärt idag med fönster på chassit. Förr var det ju mer att folk ville vara "coola" och ha ett "sobert" chassi, och då går det ju trycka dit en fläkt i sidan utan att det gör något. Men nu, när det är fönster som är norm snarare än undantag, så blir det ju svårt.

Det är min teori i alla fall. Take it or leave it!

Ingen dum teori. Vore kul om någon kunde satsa på en jättesidesfläkt med högkvalitativa grejer (inklusive en bra fläktkontroller). Jag har svårt att föreställa mig något som kunde kyla hela burken bättre

One 600 mm fan to rule them all!

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Ingen dum teori. Vore kul om någon kunde satsa på en jättesidesfläkt med högkvalitativa grejer (inklusive en bra fläktkontroller). Jag har svårt att föreställa mig något som kunde kyla hela burken bättre

One 600 mm fan to rule them all!

.

Man kan ju ha en SATA-kontakt för strömmatning (lär behövas för att orka driva en sådan bjässe) men ändå en PWM-kontakt för att reglera varvtalet. Det skulle kunna gå. Dock måste man i så fall hitta en smidig lösning för att kunna lyfta av sidopanelen vid behov utan att råka riva ut sladdarna varje gång. Jag har haft ett Antec Twelve Hundred med en 120mm-fläkt i sidan för att kyla grafikkortet, och det bök och stök att få loss sidopanelen utan att gröta till det med sladdarna. En lösning skulle ju kunna vara att ha sidopanelen på gångjärn likt Enthoo Evolv, och se till att sladdarna dras baktill så att de inte sträcks när man öppnar "dörren". Ett sådant chassi skulle nog kunna få mig att kunna offra fönstret, faktiskt

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Man kan ju ha en SATA-kontakt för strömmatning (lär behövas för att orka driva en sådan bjässe) men ändå en PWM-kontakt för att reglera varvtalet. Det skulle kunna gå. Dock måste man i så fall hitta en smidig lösning för att kunna lyfta av sidopanelen vid behov utan att råka riva ut sladdarna varje gång. Jag har haft ett Antec Twelve Hundred med en 120mm-fläkt i sidan för att kyla grafikkortet, och det bök och stök att få loss sidopanelen utan att gröta till det med sladdarna. En lösning skulle ju kunna vara att ha sidopanelen på gångjärn likt Enthoo Evolv, och se till att sladdarna dras baktill så att de inte sträcks när man öppnar "dörren". Ett sådant chassi skulle nog kunna få mig att kunna offra fönstret, faktiskt

Man kan ju faktiskt ha en extern adapter också.. det är ju ändå tänkt till stationära datorer

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Av att döma med ögonen så ser den mycket plastig ut.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Efter att ha sett recentionen som avskräker alla undrar jag lite tror ni inte det går att förflytta fläktarna "in" i chassit? Annars var ändå min tanke att borra några småhål i fronten för bättre lyftflöde:) och för min del har jag aldrig ens funderat över att vertikalmontera min gpu.

jag kan leva med "flimsiga" paneler bara ta bort fronten när den ska lyftas och bära under front io spm han beskriver som troligt bästa alternativer ändå jag inte gillar är glassidan det kan störa mig lite troligen kan leva med det "flimsiga" som sagt för man tar och petar juh inte super mkt på det direkt men att det sticker ut så grån resten av chassit kan nog störa mig en hel del^^

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Medlem

Kan you take that stupid f_ckin glass off the front and top... I will buy it!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Skrivet av ylledjur:

Gamers Nexus gör en review av det och är väl kanske inte jättenöjda: https://www.youtube.com/watch?v=HRsb4C5gLLc

Sammanfattning:
* Dåligt luftflöde (i alla fall med vertikalmonterad GPU)
* Faller i bitar om man flyttar det
* Allmänt plastigt
* GPU:n krockar med CPU-kylaren om man monterar den vertikalt
* Högt pris

Tycker det är konstigt att den fick så dåligt review från Gamers Nexus, när den fick max betyg ifrån OC3D TV.
Det är inte ofta han ger max betyg..

Kan det vara så att det denna case har skickats runt till olika reviwers och blivit misshandlat?

https://youtu.be/cXquletXjGk

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 | OCZ Fatal1ty 1000W | Asus Rampage IV Formula | Intel Core i7 3930k oc. 4,2 GHz | Corsair H80i | Asus GeForce GTX 690 | Corsair 16Gb (4x4GB) CL9 2133Mhz Vengeance | Samsung 850 EVO 500GB | 2 st. 3TB Seagate Barracuda 7200rpm (RAID 1) | Asus Blu-Ray brännare | Mus: Razer Mamba 2012 ed. | Tangentbord: Corsair K70 Cherry MX Red | Stol: Playseat Evolution black | Ratt: Logitech G27 | Win. 10 64bit | Skärm: Samsung S27A950D 3D 120hz

Permalänk

Min nästa låda! Äntligen en ersättare till min underbara gamla HAF932.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

Jag såg Gamer Nexus recension och den var ju inte alls så imponerande, var ju sugen på att köpa denna och byta ut min Storm trooper.
Finns det någon här som har köpt chassit och kan ge sina egna ord om den? Verkar ju vara splittrade meningar om den på nätet.

Skickades från m.sweclockers.com