Märkliga resultat på bredbandskollen.

Permalänk
Medlem

Märkliga resultat på bredbandskollen.

Sitter på 4G i väntan på att fiber ska komma in i kåken. Har nätverksutrustningen på övervåningen och spelburken på undervåningen. Då fastighetsnät saknas har jag löst detta med gigabit-homeplugs från zyxel. Detta har dock lett till att latencyn blir överjävlig i spel. Har nu dragit ner en 20m cat6 kabel från övervåningen (bara vid spel, rullar ihop den efter) och det har gett gott resultat med stabil ping på runt 75 vilket är helt ok med tanke på att det är 4G. Dock blev jag lite förvånad över en sak, när jag körde bredbandskollen med homeplugs fick jag typ 8/8 med drygt 40 i svarstid när jag sedan körde med kabeln fick jag 1,5/8 med under 30 i svarstid. Är det någon som vet varför nerhastigheten gick ner så mycket samtidigt som svarstiden blev bättre?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.