Google presenterar Pixel 2 och Pixel 2 XL

Permalänk
Melding Plague

Google presenterar Pixel 2 och Pixel 2 XL

Ett år efter att Google dumpade Nexus till förmån för varumärket Pixel presenteras generation två, som likt föregångarna endast släpps i ett fåtal länder världen över.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut men batteriet verkar snålt tilltaget.

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Medlem

Kul presentation! Synd med sorgekanterna på vanliga versionen bara...

Permalänk
Avstängd

Antar att det är OK att ha adaptern på hörlurskabeln men lite bökig lösning imo.. Hoppas adaptern inte har Apple-priser bara..

Permalänk
Konsolgrävare

Tycker det är väldigt lustigt av google att dom använder sig av en som pratar svenska för att visa upp en produkt, men i slutändan kan man inte ens köpa produkten i Sverige!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

XL såg nice ut, men inget om dual sim?

Kör OP5 nu och är sjukt nöjd men hoppar gärna på google tåget.

Visa signatur
Permalänk
Snusfri

Känns väldigt "meh".
Min OP3 kommer att få leva ett bra tag till känns det som.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ingen svensk release
Inget hörlursjack
Alldeles för dyr

Nehe, verkar som de inte vill ha mina pengar då ...

Permalänk
Medlem

@cider123: Följer med en adapter med telefonen

Någon som vet hur man ska gå till väga för att kunna köpa in en till Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jggr:

Kul presentation! Synd med sorgekanterna på vanliga versionen bara...

Åtminstone så får man mindre bekymmer av att händerna och fingrarna kommer åt skärmen och klickar på något man inte vill. Så nej tack till telefoner som inte har några kanter tills de kan komma fram med något som motverkar detta effektivt genom mjukvaran. Funktion över att telefonen ska se snygg ut.

Permalänk
Medlem

Totalt ointressant när dom inte kommer hit, nej nu blir det Nokia 8. Inte 9 om ryktet om edge skärm stämmer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tycker det är väldigt lustigt av google att dom använder sig av en som pratar svenska för att visa upp en produkt men i slutändan kan man inte ens köpa produkten i Sverige!

Ja hur tänker dom kan man undra?
Frågan jag ställer mig är varför man bemödade sig med att sälja Nexus serien här men inte Pixel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av THB:

Känns väldigt "meh".
Min OP3 kommer att få leva ett bra tag till känns det som.

Går man efter OnePlus 2 så kommer din telefon inte ens få Oreo. Jag förstår inte vad som är meningen att köpa en Pixel-telefon när Google slutar uppdatera den om två år medan Apple uppdaterar i fem år.

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/Rykmwn0SMWU?t=44s
Never forget.

Permalänk
Medlem

Baksidan påminner mig lite om den här gamla pärlan som man hade en gång i tiden

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nord93:

Åtminstone så får man mindre bekymmer av att händerna och fingrarna kommer åt skärmen och klickar på något man inte vill. Så nej tack till telefoner som inte har några kanter tills de kan komma fram med något som motverkar detta effektivt genom mjukvaran. Funktion över att telefonen ska se snygg ut.

Respekterar din åsikt men håller inte med alls. Stora kanter i över och underkant är dessutom inget ställe jag någonsin skulle komma åt med mina händer. Möjligtvis sidorna som redan är så tunna de kan bli, men är inget jag någonsin haft problem med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av smuv:

@cider123: Följer med en adapter med telefonen

Någon som vet hur man ska gå till väga för att kunna köpa in en till Sverige?

Mjo men skulle behöva iaf 2 om min vardag skulle fungera någorlunda. En till bilen och en till hörlurar

Men absolut, det är väl inte världens undergång.

Hoppas Telenor tar in den, är ganska sugen på en ny mobil då min S6a börjar bli lite seg

Permalänk
Medlem
Skrivet av smuv:

Någon som vet hur man ska gå till väga för att kunna köpa in en till Sverige?

Blir nog import från Tyskland som gäller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Exclusive AR Stickers

Holy shit, exclusive , måste ha!

nä men, antar att vi inte snackar vinyl stickers här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tycker det är väldigt lustigt av google att dom använder sig av en som pratar svenska för att visa upp en produkt, men i slutändan kan man inte ens köpa produkten i Sverige!

Reagerade på det jag med.

Jag hade nog slagit till på en Google Home mini, om de hade lanserats i Sverige.
Inte för att jag direkt behöver en, men kul att testa, och den var helt överkomligt i pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Blir nog import från Tyskland som gäller.

Det borde väl leda till att man slipper lite utav psuedoskatterna här i SWE?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jggr:

Det borde väl leda till att man slipper lite utav psuedoskatterna här i SWE?

Om man får vara lite petig: är de verkligen pseudo om de appliceras? 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är sjukt sugen på Pixel XL.
Men punga ut cash är lite hmm för mig.

Trist den inte kommer hit.
Gillar det mesta med den faktiskt.

Nokia 9 var jag mest sugen på men vill inte ha curved edge display ;/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jggr:

Respekterar din åsikt men håller inte med alls. Stora kanter i över och underkant är dessutom inget ställe jag någonsin skulle komma åt med mina händer. Möjligtvis sidorna som redan är så tunna de kan bli, men är inget jag någonsin haft problem med.

Brukar mest hända på sidorna och då framförallt när man degar i sängen och skärmen vilar på handen istället för baksidan av telefonen, tyngdkraft suger...

Permalänk
Medlem

Sverige är kanske inte en stor marknad, men trist att dem inte släpper den i fler länder, även om man kan köpa från annat land så vill jag när det gäller en sån dyr pryl kunna lämna den i en butik i Sverige vid eventuella service ärende.
Hade gärna sett att Pixel2 varit ett alternativ för mig när man nästa gång behöver ny bland annat pga snabba uppdateringar.
Tyvärr google jag är besviken...

Hoppas dem kommer på andra tankar under nästa år

Visa signatur
Permalänk
Snusfri
Skrivet av anon114264:

Går man efter OnePlus 2 så kommer din telefon inte ens få Oreo. Jag förstår inte vad som är meningen att köpa en Pixel-telefon när Google slutar uppdatera den om två år medan Apple uppdaterar i fem år.

Om nu så skulle vara fallet så känns det inte som något jag kommer att bry mig speciellt mycket om.
Kör alltid custom roms (just nu Resurrection Remix) och LineageOS eller någon annan kommer att släppa Oreo.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Mer intresserad av Huawei Mate 10 om jag öht skall vara intresserad(har P9 Plus som duger bra än), killer specs enligt läckorna

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Antar att det är OK att ha adaptern på hörlurskabeln men lite bökig lösning imo.. Hoppas adaptern inte har Apple-priser bara..

Adaptern ingår. 99 kr kostar den löst.

§1 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Går man efter OnePlus 2 så kommer din telefon inte ens få Oreo. Jag förstår inte vad som är meningen att köpa en Pixel-telefon när Google slutar uppdatera den om två år medan Apple uppdaterar i fem år.

Jag kör Nougat via LineageOS på min Oneplus One så det är inga problem. Hur enkelt som helst att installera och fungerar perfekt. Det är ju en fördel med Android över iOS, andra än telefon tillverkaren kan åtgärda många av problemen efterhand.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cimlite:

Jag kör Nougat via LineageOS på min Oneplus One så det är inga problem. Hur enkelt som helst att installera och fungerar perfekt. Det är ju en fördel med Android över iOS, andra än telefon tillverkaren kan åtgärda många av problemen efterhand.

Du vet väl bara att säkerhetsuppdateringar via kerneln och andra saker och funktioner som kräver ny hårdvara inte uppdateras?