Google presenterar nya Home Mini och högtalaren Google Home Max

Permalänk
Melding Plague

Google presenterar nya Home Mini och högtalaren Google Home Max

Under Googles höstevenemang öppnade företaget upp med lansering av två nya versioner av den smarta högtalaren Google Home, med suffixen Mini och Max.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nice, blir en Google Home max, kör idag två vanliga Google Home men har sneglat ett tag på Sonos för musik men denna duger nog åt mig då får jag även en extra home i sovrummet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man hade ju lite förhoppningar om stöd för Svenska men men..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Nice, blir en Google Home max, kör idag två vanliga Google Home men har sneglat ett tag på Sonos för musik men denna duger nog åt mig då får jag även en extra home i sovrummet.

Hur fungerar systemen i Sverige som helhet då? Vad har du dem uppkopplade till och vilka funktioner fungerar, och inte gör det?

Permalänk
Skrivet av itzy53:

Hur fungerar systemen i Sverige som helhet då? Vad har du dem uppkopplade till och vilka funktioner fungerar, och inte gör det?

Tycker det fungerar riktigt bra, visst finns coolare integrationer i typ USA där du kan beställa pizza osv.

Jag använder väl det främst för Philips Hue då jag bara har sånna lampor hemma. Kör lite IFTTT och nu när reminders kommit till Google home så är det guld värt. Shopping list är även den väldigt användbart. Tänk dig att du lagar mat och så tar något slut så säger du bara "Hey Google, Add milk top shopping list"

Det jag saknar är att kunna kalla den något annat än Google samt någon AND funktion där du kan ge den flera kommandon efter varann.

Alltså egentligen kan du göra vad du vill med den finns väldigt många integrationer, om inte någon annan gjort det redan kan du säkert koda/scripta det själv.

Använder den även till musik och en del andra grejer så som larm på morgonen eller timers etc.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Tycker det fungerar riktigt bra, visst finns coolare integrationer i typ USA där du kan beställa pizza osv.

Jag använder väl det främst för Philips Hue då jag bara har sånna lampor hemma. Kör lite IFTTT och nu när reminders kommit till Google home så är det guld värt. Shopping list är även den väldigt användbart. Tänk dig att du lagar mat och så tar något slut så säger du bara "Hey Google, Add milk top shopping list"

Det jag saknar är att kunna kalla den något annat än Google samt någon AND funktion där du kan ge den flera kommandon efter varann.

Alltså egentligen kan du göra vad du vill med den finns väldigt många integrationer, om inte någon annan gjort det redan kan du säkert koda/scripta det själv.

Använder den även till musik och en del andra grejer så som larm på morgonen eller timers etc.

Grymt, tack för svar. Har varit sugen på att skaffa en G. Home rätt länge nu, och XL modellen de nu släpper ser riktigt lovande ut!

Permalänk
Rekordmedlem

Alldeles för litet för att kunna låta bra, tråkigt att ingen försöker göra nått som ger bra ljudkvalitet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Alldeles för litet för att kunna låta bra, tråkigt att ingen försöker göra nått som ger bra ljudkvalitet.

Kan inte annat än att hålla med.
Roligt också att man nämner det nya med att högtalaren ändrar volym beroende på ljudnivå i rummet. I bilar har det funnits tillgängligt i över 20år

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Triton242:

Är inte det kopplat till hastighetsmätaren?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag förstått det rätt men om Max skrivs det "Precis som hos det mindre syskonet kan ljudet strömmas trådlöst genom Google Chromecast". Innebär det att Chromecast Audio inte är inbyggt i Max för 4000 kronor? Gör om, gör rätt!

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Ser grymt fina ut med tyg och smidig storlek, kommer nog bli en storsäljare!

Permalänk
Skrivmaskin

@MatsDahlgren: Chromecast Audio finns inbyggt i Max såväl som Mini, något jag nu förtydligat i artikeln

Permalänk
Skrivet av itzy53:

Grymt, tack för svar. Har varit sugen på att skaffa en G. Home rätt länge nu, och XL modellen de nu släpper ser riktigt lovande ut!

Ja den blev man sugen på. Men 4000 för en fjuttig trådlös högtalare. Man får ett par riktigt bra, välljudande hyllhögtalare för det. 1000kr hade varit mer rimligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nya Sonos One med Alexa och även även google stöd på sikt ser riktigt intressanta ut. Ljudmässigt är det nog en hit med tanke på att det är en uppgraderad Sonos play 1

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av frols:

Nya Sonos One med Alexa och även även google stöd på sikt ser riktigt intressanta ut. Ljudmässigt är det nog en hit med tanke på att det är en uppgraderad Sonos play 1

Man kan undra, Google har börjat stänga ute prylar de inte gillar, troligen så vill de låsa in konsumenterna i Googlevärlden, de byter snart ut eller kompletterar sin slogan "wer'e not evil" med "but greedy"
Storbråk mellan Amazon och Google om Youtube
Amazon anklagar Google för att ha stoppat videotjänsten Youtube från att kunna spelas på deras smarta högtalare Echo Show.

https://computersweden.idg.se/2.2683/1.689571/amazon-google-y...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Tycker det fungerar riktigt bra, visst finns coolare integrationer i typ USA där du kan beställa pizza osv.

Jag använder väl det främst för Philips Hue då jag bara har sånna lampor hemma. Kör lite IFTTT och nu när reminders kommit till Google home så är det guld värt. Shopping list är även den väldigt användbart. Tänk dig att du lagar mat och så tar något slut så säger du bara "Hey Google, Add milk top shopping list"

Det jag saknar är att kunna kalla den något annat än Google samt någon AND funktion där du kan ge den flera kommandon efter varann.

Alltså egentligen kan du göra vad du vill med den finns väldigt många integrationer, om inte någon annan gjort det redan kan du säkert koda/scripta det själv.

Använder den även till musik och en del andra grejer så som larm på morgonen eller timers etc.

Hur är det, visst kan man lägga till svenska fraser i IFTTT?
Har bokat en mini nu iaf, kunde inte motstå att testa när priset var så överkomligt.

Permalänk
Skrivet av muunkie:

Hur är det, visst kan man lägga till svenska fraser i IFTTT?
Har bokat en mini nu iaf, kunde inte motstå att testa när priset var så överkomligt.

Vänta va, hur bokade du den?`

Men aa det kan man sen kan det fungera mindre bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Vänta va, hur bokade du den?`

Men aa det kan man sen kan det fungera mindre bra.

Ok synd.
Bad min syrra som bor i England beställa en.

Permalänk
Medlem

Man kan även använda tex Borderlinx och boka från Tyskland (tex MediaMarkt), så får man rätt strömadapter med.