BenQ släpper möss i FK- och ZA-serien i vitt

Permalänk
Melding Plague

BenQ släpper möss i FK- och ZA-serien i vitt

Tillverkaren BenQ fortsätter uppdatera sin produktkatalog med fler färgval, där det denna gång handlar om sex stycken spelmöss som nu även blir tillgängliga i vitt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har nyaste versionen av EC2-A och tycker fortfarande att deras möss inte är bra nog, scroll och sidoknapparna kan bli mycket bättre och hoppas de släpper nya versioner som fixar problemen snart.

Permalänk
Medlem

Zowie fortsätter mjölka folk genom att bara släppa ny coating
Ja dom gjorde sidoknapparna liiiiiite bättre på EC serien och fixade så framkanten på topshell.

Fortfarande ingen 336x som alla använder, kvar på 3310 swampfeast.
Samma dåliga sidoknappar även efter lite improvement.
Samma värdelösa scroll, samt 16-step är zzzz.
Knapparna kommer alltid vara hårda pga huano + unishell på FK serien. Lite bättre på ZA och EC är rätt okej.

Kanske Zowie faktiskt gör något med deras möss om några år, redan 1+ år efter alla andra

Permalänk
Avstängd

Jag har en Zowie EC-1A och är missnöjd. Scrollhjulet suger, det går scrollar typ en rad. Helt värdelöst.

Men verkar som alla deras konkurrenter gör skitmöss även dom. Jag saknar Microsoft IntelliMouse Explorer, den var den bästa.

Permalänk
Avstängd

Att de inte uppgraderar sensorn kan inte ses på något annat sätt än som ett misslyckande och att de inte hänger med konkurrenterna..

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur de kan satsa på vitt. Min svarta mus har ju grå ton efter flitigt användande ett gäng år. En vit skulle ju bli asskitig på bara nått år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Förstår inte hur de kan satsa på vitt. Min svarta mus har ju grå ton efter flitigt användande ett gäng år. En vit skulle ju bli asskitig på bara nått år.

Skickades från m.sweclockers.com

Det beror väl på hur ofta man gör ren sin mus då?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Mycket negativa kommentarer om Zowie mössen i tråden här ser jag.
Själv så äger jag en zowie za-12 och tycker det är bland de bästa jag haft!
innan den körde jag med Xai / Sensei och innan det var det en Intellimouse 1.1.

Så alla mina möss har användt sig utav samma "design" och passform, det är den jag gillar bäst.
Men jag tycker då Zowie-musen var en betydligt mycket bättre upplevelse än både Xai och Sensei som jag plöjt igenom ett par utav.

Sen med att de släpper samma fast med en annan färg är väl en tråkig nyhet i sig, men är väl inget fel för den som verkligen vill att sin datormus ska ha en specifik färg.

Jag blev ledsen över min Zowie ZA12 som var svart med vita knappar + logga blev en BenQ Zowie ZA12 som blev helsvart med en röd logga när jag fick den utbytt av garanti.
Då jag gillar svart/vit tema på mina prylar.

Permalänk
Medlem

Vitt ser ju jävligt snyggt ut men inget jag skulle ha på nåt man knappar och klämmer på så pass ofta.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk

EC-1 på mitt bord. Är riktigt nöjd. Framförallt för att jag bara betalade 349 för musen.
Hoppas på en till kampanj så ska det köpas någon i reserv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Äntligen lite vita möss! Har jag letat efter länge! Men tror jag får fortsätta leta då jag är rätt skeptisk till Benq. Musen får ju inte bara vara vit, den måste ju vara bra också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Det beror väl på hur ofta man gör ren sin mus då?

Problemet är att man inte kan skrubba bort slitage.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |