Red Dead Redemption 2 får ny trailer – lanseras våren 2018

Permalänk
Melding Plague

Red Dead Redemption 2 får ny trailer – lanseras våren 2018

Uppföljaren till 2010 års närmast kultförklarade Red Dead Redemption får en ny trailer som avslöjar huvudkaraktären "Mr. Morgan", men också ett tidsfönster för lansering.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Typiskt Rockstar att strunta i PC för att 1-2 år senare släppa en PC-version som är värdelöst optimerad. Så här har det varit ända sen GTA 3, men nu är jag fan less på att behöva välja mellan att antingen köpa två exemplar av samma spel eller bli bombarderad med spoilers under tiden man väntar. RDR2 blir nog det första spelet från Rockstar som jag kommer köpa på en billig rea, alt få tag i på annat sätt, för jag är så jävla trött på Rockstars affärsmodell nu.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Typiskt Rockstar att strunta i PC för att 1-2 år senare släppa en PC-version som är värdelöst optimerad. Så här har det varit ända sen GTA 3, men nu är jag fan less på att behöva välja mellan att antingen köpa två exemplar av samma spel eller bli bombarderad med spoilers under tiden man väntar. RDR2 blir nog det första spelet från Rockstar som jag kommer köpa på en billig rea, alt få tag i på annat sätt, för jag är så jävla trött på Rockstars affärsmodell nu.

Är inte GTA 5 väldigt välgjort för PC?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd

Är det en till 20-30FPS speltitel? Hoppas de får helbild ialf..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

äntligen, HL3 nästa?!

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Det här till PC är fan ett av de spel jag önskar mest, tillsammans med bl.a. ett nytt Elder Scrolls. Så snälla, bli inte konsolexklusivt!

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Typiskt Rockstar att strunta i PC för att 1-2 år senare släppa en PC-version som är värdelöst optimerad. Så här har det varit ända sen GTA 3, men nu är jag fan less på att behöva välja mellan att antingen köpa två exemplar av samma spel eller bli bombarderad med spoilers under tiden man väntar. RDR2 blir nog det första spelet från Rockstar som jag kommer köpa på en billig rea, alt få tag i på annat sätt, för jag är så jävla trött på Rockstars affärsmodell nu.

Spelet kommer säkert inte ens släppas på PC så du kommer nog inte behöva uppleva en ooptimerad skitversion (likt GTA V) på PC överhuvudtaget. Gött va?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Konstigt att dom inte kör PC (Om det kommer senare så är det konstigt att dom inte har det från början).. Lärde dom sig ingenting med GTA V?

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk

Mr. Morgan hahaha vilket namn! läste med svenskt uttal av namnet ;D Inte jättehäftigt direkt.

Skrivet av Dreijer:

Är inte GTA 5 väldigt välgjort för PC?

Tycker GTA 5 rullar på väldigt fint. Speciellt med tanke på hur stor banan faktiskt är och att hela kan köras i multiplayer.

Visa signatur

2500k | Noctua NH-U14S | Sabertooth Z77 | 16Gb Vengeance
3850 † 5770 † 660ti † 970 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Är inte GTA 5 väldigt välgjort för PC?

Vet inte hur det är nu, men när det släpptes till PC så fanns det en hel del problem. Dock bättre än GTA4.

Skrivet av ClintBeastwood:

Spelet kommer säkert inte ens släppas på PC så du kommer nog inte behöva uppleva en ooptimerad skitversion (likt GTA V) på PC överhuvudtaget. Gött va?

Varför skulle det inte släppas till PC? Att de avstod från att porta ettan till PC efter GTA4-fiaskot betyder inte att de kommer avstå den här gången. Nu när konsoler och PC delar samma arkitektur så är portning lättare än någonsin, och Rockstar kommer inte att avstå en cash grab på PC.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Är inte GTA 5 väldigt välgjort för PC?

Var den känslan jag fick när det väl begav sig till PC. High inställningar med ett GTX 760 och stabil 60 fps hade jag inte räknat med.

Måste säga att det ser jäkligt lågupplöst ut på stenar/mark och gräs i trailern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Är inte GTA 5 väldigt välgjort för PC?

Jo, det är det minsann.

Skrivet av Gender Bender:

Vet inte hur det är nu, men när det släpptes till PC så fanns det en hel del problem. Dock bättre än GTA4.

Nu flyter det på perfekt tycker iaf jag. Minns också att det var lite problem i början men tycker de försvann rätt fort.

Skrivet av lynx:

Måste säga att det ser jäkligt lågupplöst ut på stenar/mark och gräs i trailern.

Hört rykten om att det är sekvenser från PS4 versionen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Red dead redemption 1 var fantastiskt, men flytet i spelet var hemskt på PS3. Låga framerates, låg bildkvalitet och framedrops! Klarade inte av att spela det när jag testade det igen för något år sen. Hoppas 2an kommer på PC och en remake på 1an får gärna göra det också.

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Är inte GTA 5 väldigt välgjort för PC?

aldrig fattat det heller, gta på pc flöt jävligt bra sen första dagen för mig

Permalänk
Medlem

Kommer bli grymt men grafiken såg lite blek ut...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Konstigt att dom inte kör PC (Om det kommer senare så är det konstigt att dom inte har det från början).. Lärde dom sig ingenting med GTA V?

Vad menar du? Det dom lärde sig med GTAV var att om dom är tysta om en PC version så kommer alla först köpa spelet till konsol, sen när försäljningen gått ner så kommer PC versionen, och då får dom in mera pengar.

Det är svårt att säga om RDR2 har samma popularitet som GTAV, om inte, så kan det vara en fördel för oss som vill ha det på PC, för då finns det en chans att det bara är 1 eller 2 månader mellan versionerna, eller kanske bara någon vecka efter. Jag har svårt att tro att dom väntar 1 år eller mer på en PC version, speciellt när det inte är GTA6 vi pratar om. Så antingen lite efter konsol släppet, eller så blir det inget .......... min gissning

Permalänk

Kan inte direkt säga att jag är särskilt imponerad av grafiken. Spelarmodellerna är bland det som ser bäst ut och även de har relativt tråkiga ansikten jämfört med bra mycket äldre spel.

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem

Det tillsammans med The Last of Us 2 kommer klå många andra spelår iallafall vad jag har varit med om.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Spelet kommer säkert inte ens släppas på PC så du kommer nog inte behöva uppleva en ooptimerad skitversion (likt GTA V) på PC överhuvudtaget. Gött va?

GTA V är i min erfarenhet bland de bästa pc-portarna någonsin, skitsnack att det är ooptimerat

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Joel_Sthlm:

Mr. Morgan hahaha vilket namn! läste med svenskt uttal av namnet ;D Inte jättehäftigt direkt.
Tycker GTA 5 rullar på väldigt fint. Speciellt med tanke på hur stor banan faktiskt är och att hela kan köras i multiplayer.

Mr Morgan and Ola-Conny

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

När jag såg rubriken började det att pumpa gött i mina spelådror och de nostalgiska minnena av RDR rusade förbi starkt. Dock redan halvvägs in i trailern så kände jag i stort sätt inget... Hoppas dock på att detta blir (1) en bra story (2) uppgraderade mechanics (3) en PC-titel. Har väntat alldeles för länge nu. Det är nästan så att en PC Remaster av RDR ligger högre upp på listan än en uppföljare. John Marston är en ikonisk karaktär.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghandpivot:

Kan inte direkt säga att jag är särskilt imponerad av grafiken. Spelarmodellerna är bland det som ser bäst ut och även de har relativt tråkiga ansikten jämfört med bra mycket äldre spel.
https://i.imgur.com/kS9gBWj.png

Håller med, Witcher ser fan bättre ut, och det har ju några år på nacken nu.

Antar att det blir så när man bara fokuserar på konsoler.

Permalänk
Medlem

Blev jävligt upphetsad igår när trailern kom som reklam på youtube.
Solklart köp!

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Ser fint ut på trailern.
Kommer göra sig bra i 940p med en 24fps frame lock....

Visa signatur

NZXT Phantom | 4790k 4.8Ghz | GA-Z97X-Gaming 7 | 16GB | ASUS 1080 TI Strix | 3 x 525GB SSD | XFX P1-1050-BEFX Full custom watercooling loop.
Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allihopa:

Ser fint ut på trailern.
Kommer göra sig bra i 940p med en 24fps frame lock....

Vilken konsol har dessa begränsningar?

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Medlem

@Benizakura83: Senast jag kolla så har inga av konsolerna varit duktiga på att leverera utan begränsningar

Visa signatur

NZXT Phantom | 4790k 4.8Ghz | GA-Z97X-Gaming 7 | 16GB | ASUS 1080 TI Strix | 3 x 525GB SSD | XFX P1-1050-BEFX Full custom watercooling loop.
Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablash:

Håller med, Witcher ser fan bättre ut, och det har ju några år på nacken nu.

Antar att det blir så när man bara fokuserar på konsoler.

Har väl inget med konsoler att göra, witcher finns ju till dem också.

Apropå RDR2 så har dem nog tid på sig att slipa på en del saker.

Visa signatur

ASUS Rog Strix X-570 E-Gaming | AMD R9 3900X 12 Cores @ 4.3GHz @ 1.28Vcore, 24/7 Stable | 16GB DDR4 Corsair Vengance @ 3600MHz CL16, 21, 21, 38 | Asus RX 6800 TUF Gaming @ 2450/2130 Mhz | Corsair AX 1200W | Custom vattenkylning av EKWEB och Phobya (CPU) | ASUS Essence STX II Ljudkort | Sennheiser HD598 | Corsair Force GT 120GB SSD (OS Drive) | Samsung 850 Pro 256GB SSD (Some Games) | WD Black SN750 NVMe 1TB SSD @ game mode | 4x WDC diskar 3.8TB |

Permalänk
Medlem

GTA V på PC är ingen portning. Det utvecklades på PC först, och portades till 360 samt ps3.
Det fortsattes jobba på GTA V till PC medans folk handlade som tokar. Efter Ps4/Xbox One släppet så valde dom att finputsa lite ytterligare.

Sen att folk säger att spelet inte funkade bra vid release, kan bara betyda skit bakom spakarna.
Jag köpte mig ett GTX 980 vid release, och funkade ypperligt för mig då.

Idag lirar jag utan problem Ultra med ett GTX 1080. Visst, det kan anses krävande. Men det är väl så vi vill ha det? Krävande betyder knappast ooptimerat, utan snarare att det finns mängder med ögongodis och att spelet ser helt jävla galet bra ut.

Så mycket detaljer och hemligheter dom har lagt ner på det spelet är ju sjukt. Finns inget spel i världen som har en sådan stor värld, med så otroligt mycket fina detaljer som GTA V.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Köper ett xbox bara för detta, helt klart värt det. Haters gonna hate, älskade RDR.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Köper ett xbox bara för detta, helt klart värt det. Haters gonna hate, älskade RDR.

Samma här, temat känns inte like sönderspelat som post-apokalyptisk dystropi, rymd/sci-fi-mish-mash, fantasy/medieval etc. Kan fortfarande inte komma på en motsvarighet till ettan.

Men grafiken ser lite övervintrad ut och trailers säger mig aldrig någonting längre, jag vill se gameplay-sekvenser. Annars kan det kvitta.