Det här med Inets "fyndhörna"...

Permalänk
Medlem

Det här med Inets "fyndhörna"...

Visst är det nog skönt att inte behöva skriva av skadade exemplar och återköp, men varför är eran "fyndhörna" så långt ifrån fynd man kan komma?

En VG248 är en bra skärm (har en själv) och säkerligen finns det någon som köper en med en lysande pixel i mitten. Perfekt, lite rabatt får han också. 160 kronor närmare bestämt, på en skärm som kostar över 3000 kronor. Ett återköpt grafikkort utan låda eller tillbehör? 150kr rabatt (2990 original, ni säljer dock exakt samma grafikkort bundlat med några spel för 2390???), är det värt det? Ett moderkort helt utan tillbehör? Grattis, 100kr rabatt.

Det är inte direkt vad jag kallar fynd.

Permalänk
Medlem

Satt och tänkte på det idag också ofta bara nån hundring billigare.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Inaktiv

Tillgång och efterfrågan om det säljer för mycket varför ändra?
Sedan tror jag fyndhörnan är en lågprioriterad avdelning och inte mycket jobb lägs på den.

Permalänk
Medlem

Jag klickar in mig där ibland och undrar sen varför. Men får väl antaga att det fungerar för dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Jag klickar in mig där ibland och undrar sen varför. Men får väl antaga att det fungerar för dom.

Precis samma här!

Permalänk
Medlem

Så där är det med nästan alla butikers fyndhörnor. Undantaget är webbhallen. Köpte en kopia på ps4 kontroll för 179:- som kostat typ 470:- det kändes värt som en tredje kontroll/skräpkontroll.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Kollat på netonnet någon gång?

EDIT: Syftade på att deras fyndhörna är sjukt dålig.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag reagerade på en CPU jag hittade i fyndhörnan där det stod att ”produkten lagad utav tillverkaren”
Vad fins att laga på en CPU, Antingen är den bränd eller så funkar den eller har jag missat något ?
Måste även tillägga att jag gillar Inet skarp speciellt med Swec fri frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Kollat på netonnet någon gång?

Köpte en processorkylare från inets fyndhörna för ett tag sedan, tror den kostade 350:- istället för 650:-
Tyckte i alla fall att det var ett fynd. Kan ju vara så att de sakerna som faktiskt är fynd försvinner snabbt och det ni ser är de saker som blir liggande för det inte är tillräckligt bra för att säljas snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Jag reagerade på en CPU jag hittade i fyndhörnan där det stod att ”produkten lagad utav tillverkaren”
Vad fins att laga på en CPU, Antingen är den bränd eller så funkar den eller har jag missat något ?
Måste även tillägga att jag gillar Inet skarp speciellt med Swec fri frakt

Nästan alla stora butiker har fri frakt

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

@BergEr:

Det har jag inte märkt. Möjligtvis sko- och klädbutiker.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Nästan alla stora butiker har fri frakt

Men brukar det inte vara så att man måste handla för tex min 500kr eller liknande ...
Hos inet kan man typ köpa en fläkt eller kylpasta utan frakt 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Jag reagerade på en CPU jag hittade i fyndhörnan där det stod att ”produkten lagad utav tillverkaren”
Vad fins att laga på en CPU, Antingen är den bränd eller så funkar den eller har jag missat något ?
Måste även tillägga att jag gillar Inet skarp speciellt med Swec fri frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Lämnade in en 5820k på netonnet en gång. Fick svar två veckor senare att "Tillverkaren har reparerat produkten" Jag tror det bara är ett standard svar bland återförsäljare alternativt tillverkare.
Att Intel skulle fixa sina processorer låter högst osannolikt om inte omöjligt. Tror de ersatte den.

Skrivet av Frispel:

Köpte en processorkylare från inets fyndhörna för ett tag sedan, tror den kostade 350:- istället för 650:-
Tyckte i alla fall att det var ett fynd. Kan ju vara så att de sakerna som faktiskt är fynd försvinner snabbt och det ni ser är de saker som blir liggande för det inte är tillräckligt bra för att säljas snabbt.

Varför citerade du mig?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Webhallens fyndhörna var trevlig. Fick en skaplig skärm för 900 spänn som urpsrungligen kostade 1890kr med enda felet att det är 2 döda (svarta) pixlar som man verkligen måste leta för att hitta om man inte vet var de finns.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simon253:

Kollat på netonnet någon gång?

EDIT: Syftade på att deras fyndhörna är sjukt dålig.

Fick tag på ett Z97-A för 250:- (Det jag använder)

Alla tillbehör i originalkartongen, denna lilla sak fann jag i fyndlådan i Kristianstad.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Lämnade in en 5820k på netonnet en gång. Fick svar två veckor senare att "Tillverkaren har reparerat produkten" Jag tror det bara är ett standard svar bland återförsäljare alternativt tillverkare.
Att Intel skulle fixa sina processorer låter högst osannolikt om inte omöjligt. Tror de ersatte den.

Varför citerade du mig?

Mycket bra fråga faktiskt! Var inte tänkt att jag skulle citera någon alls, hade bara tänkt skriva ett allmänt inlägg utan citat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Jag reagerade på en CPU jag hittade i fyndhörnan där det stod att ”produkten lagad utav tillverkaren”
Vad fins att laga på en CPU, Antingen är den bränd eller så funkar den eller har jag missat något ?

Den kanske bara behövde en ny förgasare?

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Fick tag på ett Z97-A för 250:- (Det jag använder)

Alla tillbehör i originalkartongen, denna lilla sak fann jag i fyndlådan i Kristianstad.

Det där låter nästan för bra för att vara sant. Visserligen är Z97 gammal nu så antar att detta var rätt nyligen?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simon253:

Det där låter nästan för bra för att vara sant. Visserligen är Z97 gammal nu så antar att detta var rätt nyligen?

Njä, för ca 8 månader sen.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Skrivet av simon253:

Det där låter nästan för bra för att vara sant. Visserligen är Z97 gammal nu så antar att detta var rätt nyligen?

Vad brukar man säga? Är det för bra för att vara sant så är de oftast så

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Kollat på netonnet någon gång?

EDIT: Syftade på att deras fyndhörna är sjukt dålig.

I våras (innan cryptovågen) hittade jag ett RX 480 4GB för 2100 kr i fyndlådan på NetonNet i Östersund, prissänkt ett par hundra enligt prislappen. På butikshyllan stod det exakt likadana kort som såldes för 1995 kr. Jag upplyste personalen om att de kanske skulle kolla igenom prissättningen på "fyndvarorna". Jag fick till svar att de givetvis skulle sänka fyndpriset på grafikkortet, men samtidigt ursäktade de sig med att det inte fanns tid att hålla koll på fyndlådan och att det var upp till kunden att bedöma om priserna är rimliga eller inte.
Lathet och/eller dålig styrning av arbetsledningen säger jag. Om jag köper en vara med nedsatt pris ska jag väl vara garanterad att den varan är billigare än ordinarie pris i den butiken, allt annat är bs.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VII Hero <> Ryzen 5600X <> 32GB G.Skill Trident Z <> Gigabyte Radeon RX 6800 <> 2xSamsung 970 EVO 500GB @RAID0 <> 2xWD Black 2TB @RAID0 <> Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Nu gick jag in på Inets fyndhörna:
https://www.inet.se/produkt/x101651/noctua-nh-u12s#specs
"Nu 569 kr599 kr
Fri frakt"

Alltså en kylfläns sänkt 30kr, är ju inte direkt så man är peppad att beställa och få hem och sen börja tjafsa för att den är öppnad och en skruv är borta. Nu förstår jag givetvis att dom vill tjäna pengar men seriöst.

Sen angående Netonnet slår väl inga dom, ofta grejor i deras "Fyndhörna" eller "sugerhårthörna" som är dyrare än på hyllan en bit bort. Köpte en gång en nuc lite billigare, saknade delar, så blev tvungen att åka tillbaka med den, tjafsa lite och sen få pengarna tillbaka, skulle ha tjafsat mer så dom fått betala mig timlön och transportkostnad.......

Permalänk
Medlem

Köpte ett returnerat Gigabyte 1070 Rock på Netonnet för 3790:- istället för 4490:-
Inets fyndhörna tycker jag inte är fynd alls med så lite nedsatt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Inet

@Efta:

Hej, ursäktar sent svar.

Vi är medvetna om bristerna. Efter att vi flyttade fyndhörnan från Ringön till hemsidan har det varit en del växtvärk och det har krävt mer manuellt arbete än vad vi förutsåg. Vi har ändrat rutiner nu och från och med måndag hoppas vi på en långt trevligare upplevelse för alla som besöker fyndhörnan.

Dessutom indexerar vi fyndvaror både på vår egen sida, i kategorierna, och på prisjakt. På grund av detta försvinner alla populära produkter ganska direkt efter att vi manuellt ställt ner priserna, vilket är varför de utan manuellt nedsänkt pris blir de som ligger kvar och ser oattraktiva ut.

Vi ber om ursäkt för att lockelsen av namnet fyndhörnan inte levt upp till förväntningarna, men vi jobbar på det.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hur mycket billigare ska ett fynd vara för att få räknas som just ett fynd?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon284015:

Webhallens fyndhörna var trevlig. Fick en skaplig skärm för 900 spänn som urpsrungligen kostade 1890kr med enda felet att det är 2 döda (svarta) pixlar som man verkligen måste leta för att hitta om man inte vet var de finns.

Men när man väl har hittat dom så ser man inget annat :/

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exxovion:

Hur mycket billigare ska ett fynd vara för att få räknas som just ett fynd?

När det gäller grafikkort som någon källarminer sänt tillbaka. Quite a lot

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Jag reagerade på en CPU jag hittade i fyndhörnan där det stod att ”produkten lagad utav tillverkaren”
Vad fins att laga på en CPU, Antingen är den bränd eller så funkar den eller har jag missat något ?
Måste även tillägga att jag gillar Inet skarp speciellt med Swec fri frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Om det är en AMD processor så kan de ha böjt tillbaka en pin t.ex.

Skrivet av BergEr:

Nästan alla stora butiker har fri frakt

Butiker som Webhallen, CDON.com samt Netonnet kräver dock att man köper för över 1000:- för att få fri frakt. Dustinhome kräver nästan 2000:- medan Inet kräver 500:-.

Skrivet av Exxovion:

Hur mycket billigare ska ett fynd vara för att få räknas som just ett fynd?

Beror väl på varor. På Headset och möss kan man t.ex. acceptera rabatt på 150-200:- för det är ju oftast ändå 10-20% beroende på vilket headset man väljer.

Däremot på grafikkort och dyrare produkter så är 100:- ganska futtigt. Jag menar.. om man är beredd att punga upp tusentals kronor på ett grafikkort.. så känns ju det som bara en massa strul om man köper från fyndhörnan och får en begagnad produkt. För att inte prata om skärmar.. för då kan man lika gärna lägga ut 100:- mer och få en sprillans ny GPU.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Kollat på netonnet någon gång?

EDIT: Syftade på att deras fyndhörna är sjukt dålig.

Håller inte alls med, sparade in typ ~3000 på min burk genom att handla i NoN's fyndhörna.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Håller inte alls med, sparade in typ ~3000 på min burk genom att handla i NoN's fyndhörna.

Det är även Netonnet som blivit påkomna att sälja begagnade produkter som nya.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |