Destiny 2 recenseras av FZ

Permalänk
Melding Plague

Destiny 2 recenseras av FZ

Lite mer än en månad innan PC-lanseringen av Destiny 2 släpps spelet nu till konsol. SweClockers systersajt har recenserat speltiteln på Playstation 4.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser sjukt snyggt ut, ska bli kul att prova

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ochatach:

Ser sjukt snyggt ut, ska bli kul att prova

Sitter och väntar på att de ska släppas..
Spelar fortfarande Destiny 1 på ps4an .

Bokade Destiny 2 till pc bara för att det är lättare att spela med mus och tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ochatach:

Ser sjukt snyggt ut, ska bli kul att prova

Kommer nog också köpa spelet för att lira CO-OP eftersom det i princip är det ända jag göra när jag väl spelar.
Grafiken ser helt okey ut men jag vet inte om det är något speciellt. Finns redan existerande titlar som idag ser bättre ut än detta. Dock brukar man om spelet är bra snabbt glömma bort grafiken och koncentrera sig på spelandet

Hoppas bara att det finns fungerande SLI stöd.

Permalänk

Var sugen på det först men no steam, no köp för mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

1:an vart riktigt kul! Har bokat till PC sedan länge! Tycker det är skönt att slippa Steam faktiskt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Inte ett ord om faktorn Microtransactions.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Inte ett ord om faktorn Microtransactions.

Skickades från m.sweclockers.com

Dessa är ingen stor del av spelet, än så länge kanske jag skall säga. Dock får man Engrams varje level, samma typ du kan köpa, så tycker nog att det känns balanserat.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Inte ett ord om faktorn Microtransactions.

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr har det blivit standard inom spelindustrin.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Fick den med gkort inköp... ska spela SP sen, game over

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Var sugen på det först men no steam, no köp för mig.

Hur kan det ens spela så stor roll? Du behöver ju inte ha Blizzard portalen öppen om du inte spelar spelet.

Känns rätt larvigt att avfärda ett spel av den anledningen.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Skrivet av Cameltotem:

Hur kan det ens spela så stor roll? Du behöver ju inte ha Blizzard portalen öppen om du inte spelar spelet.

Känns rätt larvigt att avfärda ett spel av den anledningen.

Skiter väl fullständigt i om den är på i bakgrunden eller ej. Jag vill inte ha 5 olika konton där jag har massa olika spel och vänner.

Uplay är den enda launchern jag kan leva med för den behöver jag inte ha något att göra med. Köper mina spel via steam och spelar mina spel via steam den ligger bara där i bakgrunden.

Helt andra puckar med Origin och Battle.net

Visa signatur
Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av mkk:

Inte ett ord om faktorn Microtransactions.

Skickades från m.sweclockers.com

Som det andra svaret i tråden var inne på, det är i min mening verkligen inte en stor grej. Du bombarderas av både shaders och engrams så ser verkligen inte poängen med att betala för dem. De bästa PvP-vapnen får du via quests så finns inga fördelar ens där.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Surdeg 🍞

Ser mycket fram emot PC-versionen, känns som det kommer lyfta ännu ett snäpp. Vissa banor är det sjukt snygg design på, med extra grafisk flärd kommer de bli än mer fantastiska.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem

PC-betan flöt ju på oerhört fint även för folk med mindre kraftfulla system, får hoppas att det håller i sig, då blir det garanterat ett köp.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Köpte på PS4 "mot min vilja" då alla polare spelar där.

Är iofs idag bara två spel som jag spelar idag, det är PUBG på PC och Destiny 2 på PS4.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Skiter väl fullständigt i om den är på i bakgrunden eller ej. Jag vill inte ha 5 olika konton där jag har massa olika spel och vänner.

Uplay är den enda launchern jag kan leva med för den behöver jag inte ha något att göra med. Köper mina spel via steam och spelar mina spel via steam den ligger bara där i bakgrunden.

Helt andra puckar med Origin och Battle.net

Är många spel du aldrig spelar på datorn om du inte kan ha Battle.net Och Origin.
Jag ser iallafall inget fel på de, de jag har på steam har jag på battle.net och Origin

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Inte ett ord om faktorn Microtransactions.

Skickades från m.sweclockers.com

Bara att spela eller skippa det.

Jag spelar ändå , har aldrig brytt mig om det.

Men folk tillåter ju Microtransactions då folk köper spel som har det etc.

Permalänk
Skrivet av ExcZist:

Är många spel du aldrig spelar på datorn om du inte kan ha Battle.net Och Origin.
Jag ser iallafall inget fel på de, de jag har på steam har jag på battle.net och Origin

Det vet jag väl? jag har både ett Origin konto och ett Battle.net konto. Men har tröttnat på att dom splittar allt i egna lauchers. Skönare med allt i samma eller inget alls. Kommer dock inte köpa några nya spel på de plattforma i framtiden.

Sen Finns många andra sätt att spela ett spel på utan att köpa det på Origin eller Battle.net Jag köper dock alltid spelen om de finns på Steam.

Visa signatur
Permalänk

mikrotransaktioner i en AAA titel till fullpris, nej tack.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

@Garderoben: Förstår, men är så de valt tyvärr.
Har även ett ps4 pro som jag spelar på då och då.
Men jag väntar med hypen på destiny2 när man spelat det första på ps4 och ps3.
Men jag förstår det du menar.
Jag hatar ju att jag inte kan få över mina ps3 spel till ps4 medans xbox 360 kan till xbox one " men det är en annan femma"
Men jag tycker att det är typ samma sak men ändå inte ., bad company 2 / bf 2 finns på steam men inga andra battlefield spel.

Har aldrig förstått vad företagen har i skallen xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Skiter väl fullständigt i om den är på i bakgrunden eller ej. Jag vill inte ha 5 olika konton där jag har massa olika spel och vänner.

Uplay är den enda launchern jag kan leva med för den behöver jag inte ha något att göra med. Köper mina spel via steam och spelar mina spel via steam den ligger bara där i bakgrunden.

Helt andra puckar med Origin och Battle.net

Lägg bara in battle.net spelen i steam då, känns som en oerhört lat anledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Lägg bara in battle.net spelen i steam då, känns som en oerhört lat anledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Lat anledning? ni missar min poäng. Jag vill inte köpa ett spel som dom bara släpper till Battle.net eller Origin.
Skulle det släppas på Steam skulle jag troligen köpa det.

Gör jag som du säger lär jag ändå köpa spelet via battlenet och installera spelet därifrån. Jag vill göra allt från en plattform.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Lat anledning? ni missar min poäng. Jag vill inte köpa ett spel som dom bara släpper till Battle.net eller Origin.
Skulle det släppas på Steam skulle jag troligen köpa det.

Gör jag som du säger lär jag ändå köpa spelet via battlenet och installera spelet därifrån. Jag vill göra allt från en plattform.

Men varför är det så viktigt att det är just Steam? Du behöver inte använda launchern om du inte vill går att skippa denna för att starta spelen, kommer dock öppnas automatiskt när en ny uppdatering finns och du försöker starta spelet. Jag förstår att man vill undvika flera olika launchers av olika anledningar men de flesta anledningarna känns så absurda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Men varför är det så viktigt att det är just Steam? Du behöver inte använda launchern om du inte vill går att skippa denna för att starta spelen, kommer dock öppnas automatiskt när en ny uppdatering finns och du försöker starta spelet. Jag förstår att man vill undvika flera olika launchers av olika anledningar men de flesta anledningarna känns så absurda.

Skickades från m.sweclockers.com

För jag vill ha alla spel på ett ställe? jag vill bara administrera ett konto där jag har alla spel och alla kontakter. Alla spel uppdateras i en klient i stället för fyra olika. Finns inget positivt för mig som slutanvändare att behöva installera fyra olika program och ha fyra olika konton.
Bättre om dom släpper spelen på flera olika plattformar så får man själv bestämma vilken man gillar bäst.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

verkar bara vara mer av samma. Vilket kan vara positivt eller negativt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

https://www.youtube.com/watch?v=qLdQWtkH0aQ

verkar bara vara mer av samma. Vilket kan vara positivt eller negativt.

Haha Angry Joe med ännu en bra/rolig review:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

verkar bara vara mer av samma. Vilket kan vara positivt eller negativt.

Är det inte lite så Bungie jobbat under alla år? Mer av samma. Exakt samma. I spel efter spel

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Ska bli nice o testa!

Permalänk
Medlem

Rekommenderar verkligen folk att se Angry Joes recension, han är bland de få som ger spelet ett förtjänat betyg och det märks att han faktiskt spelat ett tag innan recensionen och inte sprungit igenom aktitiveterna ytligt.

Efter en vecka så har man i princip gjort 95% av allt som går att göra sen går man in i grinding-väggen som bara går att komma över med väldigt specifika events varav resten av spelet är helt meningslösa aktiviteter.

Skulle själv inte ens köpa spelet men fick bra deal, nu sitter vi och väntar på weekly reset för att ha något att göra en kväll i veckan i spelet.