Surface pro, går in i viloläge lite när som helst.

Permalänk
Medlem

Surface pro, går in i viloläge lite när som helst.

Har en surface pro (2017) i jobbet, som ända sen den var ny, gått in i viloläge lite när den känner för det. Jag är osäker på om den gör det när man har den i dockningsstation, jag tror faktiskt inte att den gör det.

Men i batteridrift så gör den det, oavsett vilolägesinställningar.

Som nu, så har jag "aldrig" på viloläge i batteridrift såväl som i nätdrift.
Har stängt av "energisparfunktionen när jag inte är här" osv.

Har alla senaste windowsuppdateringar. Verkar som sagt helt slumpmässigt, igår satt jag med netflix på i 4 timmar i felsökningssyfte, utan att den gick in i sleepmode.

Idag gick den in i sleepmode 5 sekunder efter att jag slutat skriva på tangentbordet, sen efter det gick den in i sleepmode igen några timmar senare då var den precis nystartad och jag hade bara öppnat programmet "surface diagnostic tool".

Random sleep mode var ett stort problem som verkar vara löst på majoriteten av alla enheter efter en uppdatering i Juli. Men för min jävel så kvarstår felet.

Några förslag? Är inte jättesugen på att skicka in den o vara utan dator på jobbet i flera dagar, dessutom är det nästan en hel dags jobb att installera om allting om jag skulle byta ut datorn, vilket såklart kostar en slant det med.

Permalänk
Medlem

@SueCia:

Har samma problem. Löste du det och i så fall hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidas11:

@SueCia:

Har samma problem. Löste du det och i så fall hur?

Sorry för sent svar. Det löste sig med en uppdatering till Surface aggregator. Ska tydligen fås direkt från windows update men vår IT avdelning hade spärrat den på nåt vis.