Playerunknown's Battlegrounds slår rekord i antal samtidiga spelare på Steam

Permalänk
Melding Plague

Playerunknown's Battlegrounds slår rekord i antal samtidiga spelare på Steam

På endast en vecka ökade antalet samtidiga spelare i Playerunknown's Battlegrounds med 35 procent. Det innebär att titeln nu har flest aktiva spelare på Steam – genom tiderna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dom förstör spelet just nu med forced PP på grund av den nya dimman och buggen med UI. Fixa buggar i stället för att begrä'nsa för spelarna. De bannar folk nu för att ha editerat .ini

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Undrar hur många matcher som en av deras servrar kan köra på samma gång. 2-5? Isf är det 2.7-6.7k servrar som står och pumpar pubg då. Tycker sådana lösningar är så jävla coolt.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Dom förstör spelet just nu med forced PP på grund av den nya dimman och buggen med UI. Fixa buggar i stället för att begrä'nsa för spelarna. De bannar folk nu för att ha editerat .ini

Vad är det för ini-ändringar som ger bans?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

@kelthar:

Any changes kan leda till ban.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Skrivet av marcusOCZ:

Dom förstör spelet just nu med forced PP på grund av den nya dimman och buggen med UI. Fixa buggar i stället för att begrä'nsa för spelarna. De bannar folk nu för att ha editerat .ini

Inte för att vara den, men siffrorna pekar nog knappast på att de "förstör spelet".. Även om folk gärna skriker domedag för minsta lilla

Häftig nyhet! Snacka om att putta ner giganterna från toppen snabbt.

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

@kelthar:

Any changes kan leda till ban.

Aight, drog iväg en tweet för att se ifall de kan vara lite tydligare.

Här säger de att det är OK:
http://www.directupload.net/file/d/4807/w8cicsjv_png.htm

ReShade verkar fortfarande okej.

Har bindat crouchjump i ini. Trist om man får en permban för det. Speciellt nu när man vant sig vid att ha det.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Not me

Sen om 4 till 5 år när spelet har dött ut så kanske jag spelar lite.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

@kelthar: Det där är ifrån Juli. Andra bullar nu efter senaste patchen med forced postprocessing.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Keeper of Traditions

Får väl se hur länge det håller i sig, har inte testat själv men ser väldigt enformigt ut... Varje stream jag tittar på ser likadan ut.

DotA for life

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Får väl se hur länge det håller i sig, har inte testat själv men ser väldigt enformigt ut... Varje stream jag tittar på ser likadan ut.

DotA for life

Kommer en till karta vad jag vet. DotA kan ju också ses som enformigt av vissa Personligen gillar jag att titta på DotaTV.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@kelthar:

Man behöver inte editera ini för att få till crouchjump.
Jag gjorde min enligt "wtfmoses" och det funkar kanonbra.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Men så är det ett ovanligt bra spel, också

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Får väl se hur länge det håller i sig, har inte testat själv men ser väldigt enformigt ut... Varje stream jag tittar på ser likadan ut.

DotA for life

Spelar varken mobas eller battle royales. Men tycker det du sa gäller mobas ännu mer, har verkligen noll intresse för det. PUBG går ju i alla fall att kolla på om det är någon intressant som streamar det.

Permalänk
Medlem

Kom heller og spill Sa-Matra Wasteland (Arma 3 multiplayer )på US#2, eller UK#2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Dom förstör spelet just nu med forced PP på grund av den nya dimman och buggen med UI. Fixa buggar i stället för att begrä'nsa för spelarna. De bannar folk nu för att ha editerat .ini

För att editera .ini?!
Lägg för bövelen inte obligatoriska inställningar i .ini-filen då.... Amatörer.

Visa signatur

Desktop: AsRock AB350 Gaming-ITX, AMD Ryzen 5 1600, 2x8GB G-Skill Flare X 3200 MHz, Sapphire Tri-X AMD R9 290

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarnak:

För att editera .ini?!
Lägg för bövelen inte obligatoriska inställningar i .ini-filen då.... Amatörer.

Lite så jag känner också. Visst, jubel och klang för att dom har sålt 10 miljoner spel, men glöm inte bort att folk kastar bort massa timmar på detta spel.

1.5 av 100 är fuskare som blivit bannade, man kan ju bara undra hur många fler det finns. De tvingar fram en Post processing-lösning för att man kan se igenom dimman med meny öppen och bannar folk för att de tar bort Post processing i .ini när de visar sig att det går bort över 10% i prestanda.

Är väl först och främst fuskare och prestanda dom borde jobba med.
Det känns som om allt för många tror att PU är en slags messias.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av MarcusHuddinge:

Spelar varken mobas eller battle royales. Men tycker det du sa gäller mobas ännu mer, har verkligen noll intresse för det. PUBG går ju i alla fall att kolla på om det är någon intressant som streamar det.

Nja, vet inte det jag... Det är ju väldigt mycket mer variation i ARTS som DotA jämfört med PUBG, men vad som är bäst är subjektivt såklart

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Equilibrium:
Jag tror att spelet kommer dö ut inom ett eller två år, hela battle-royale genren dör nog ut snart..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av marcusOCZ:

Lite så jag känner också. Visst, jubel och klang för att dom har sålt 10 miljoner spel, men glöm inte bort att folk kastar bort massa timmar på detta spel.

1.5 av 100 är fuskare som blivit bannade, man kan ju bara undra hur många fler det finns. De tvingar fram en Post processing-lösning för att man kan se igenom dimman med meny öppen och bannar folk för att de tar bort Post processing i .ini när de visar sig att det går bort över 10% i prestanda.

Är väl först och främst fuskare och prestanda dom borde jobba med.
Det känns som om allt för många tror att PU är en slags messias.

Jag tror att post processing-delen bara är en snabbfix tills de löst problemet "på riktigt".

Man får tänka på att PUBG fortfarande är i early access, så man kan inte sätta samma krav på det som ett spel som är "klart". Så att man lägger många timmar på spelet är inte en bra ursäkt för att klaga på vissa saker, man har fortfarande accepterat att spela ett halvfärdigt spel.

Sen ska man naturligtvis inte hålla tyst. Berättar man inte för utvecklarna vad man tycker är fel med spelet så vet de heller inte vad som behöver justeras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evanswachtz:

@Equilibrium:
Jag tror att spelet kommer dö ut inom ett eller två år, hela battle-royale genren dör nog ut snart..

samma här, känns inte som ett spel som kommer räcka länge. Tycker utvecklarna inte vet vilken riktning de försöker ta spelet i, de är superseriösa med att påpeka att det är menat som ett tävlingsinriktat spel, men samtidigt finns det otroligt många brister i spelet som får en att tro att de inte alls vill det.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av jawik:

Jag tror att post processing-delen bara är en snabbfix tills de löst problemet "på riktigt".

Man får tänka på att PUBG fortfarande är i early access, så man kan inte sätta samma krav på det som ett spel som är "klart". Så att man lägger många timmar på spelet är inte en bra ursäkt för att klaga på vissa saker, man har fortfarande accepterat att spela ett halvfärdigt spel.

Sen ska man naturligtvis inte hålla tyst. Berättar man inte för utvecklarna vad man tycker är fel med spelet så vet de heller inte vad som behöver justeras.

När de tar så mycket betalt tycker jag man absolut kan ställa samma krav. Hade det varit gratis så hade jag hållt med dig, men det argumentet håller inte nu.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

När de tar så mycket betalt tycker jag man absolut kan ställa samma krav. Hade det varit gratis så hade jag hållt med dig, men det argumentet håller inte nu.

Spelar inte någon roll om spelet så kostar en tusenlapp, det står tydligt att det är ett Early Access-spel när man köper det. Är man inte beredd att ta ändringar som kan komma i early access så bör man inte köpa spelet till att börja med.

Permalänk
Medlem

Enda jag inte gillar med PUBG är hur ryckigt och stelt spelet är.
Det är inte alls smooth i aim, rörelser osv.

Vilket är konstigt då det är samma engine som ex Fortnite men där är det så extremt mycket mjukare i rörelser och framförallt aiming. Saker som öppna,stänga dörrar ex i fortnite BR är extremt bra, i pubg långt ifrån.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Enda jag inte gillar med PUBG är hur ryckigt och stelt spelet är.
Det är inte alls smooth i aim, rörelser osv.

Vilket är konstigt då det är samma engine som ex Fortnite men där är det så extremt mycket mjukare i rörelser och framförallt aiming. Saker som öppna,stänga dörrar ex i fortnite BR är extremt bra, i pubg långt ifrån.

UE4 är en general purpose motor, precis som Unity. Hur ett spel fungerar i motorn säger exakt noll om hur ett annat spel fungerar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

UE4 är en general purpose motor, precis som Unity. Hur ett spel fungerar i motorn säger exakt noll om hur ett annat spel fungerar

Det behöver inte säga om hur andra spel skall vara, nej, men det talar om potentialen med motorn. Spelmekaniken är väldigt viktigt för tävlingsinriktade spel och tycker det är skumt att de inte satsat mer på det

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TroubleBaker:

Det behöver inte säga om hur andra spel skall vara, nej, men det talar om potentialen med motorn. Spelmekaniken är väldigt viktigt för tävlingsinriktade spel och tycker det är skumt att de inte satsat mer på det

Jo absolut, speciellt nu när de har budgeten, men sitt ner i båten, de har inte lämnat EA

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

UE4 är en general purpose motor, precis som Unity. Hur ett spel fungerar i motorn säger exakt noll om hur ett annat spel fungerar

Sant.
Antar att eftersom EPIC hade en del med fortnite att göra så kunde dom optimera sådant rätt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Jag tror att post processing-delen bara är en snabbfix tills de löst problemet "på riktigt".

Man får tänka på att PUBG fortfarande är i early access, så man kan inte sätta samma krav på det som ett spel som är "klart". Så att man lägger många timmar på spelet är inte en bra ursäkt för att klaga på vissa saker, man har fortfarande accepterat att spela ett halvfärdigt spel.

Sen ska man naturligtvis inte hålla tyst. Berättar man inte för utvecklarna vad man tycker är fel med spelet så vet de heller inte vad som behöver justeras.

Kan sätta precis vilka krav jag vill sätta, när du ändå kör med stråmann-nivå.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Får väl se hur länge det håller i sig, har inte testat själv men ser väldigt enformigt ut... Varje stream jag tittar på ser likadan ut.

DotA for life

Det kan man säga om DotA och CS med om man tittar utifrån in, hur det är i verkligheten handlar om hur mycket tid du lägger på att sätta dig in i systemet.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide