Google lanserar ny Pixel den 4 oktober

Permalänk
Melding Plague

Google lanserar ny Pixel den 4 oktober

Efter flera rykten bekräftar nu Google att de håller ett evenemang den 4 oktober, där de visar upp sina nya smarta telefoner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Konceptbilden med fingeravtryckläsare på baksidan gillar jag, men varför ska det vara så svårt att få skärmen längre ner? Det ser ju typ ut som en iPhone X, där några rader längst ner på skärmen har dött. Toppen stör jag mig ej lika mycket på, en kamera, högtalare etc måste ju finna oc de fyller ut tomrummet.
Men någon som vet varför det är svårt att göra skärmen ack så lite längre ner? Kan det vara något med trådlös kommunikation som ej vill gå igenom en display?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Konceptbilden med fingeravtryckläsare på baksidan gillar jag, men varför ska det vara så svårt att få skärmen längre ner? Det ser ju typ ut som en iPhone X, där några rader längst ner på skärmen har dött. Toppen stör jag mig ej lika mycket på, en kamera, högtalare etc måste ju finna oc de fyller ut tomrummet.
Men någon som vet varför det är svårt att göra skärmen ack så lite längre ner? Kan det vara något med trådlös kommunikation som ej vill gå igenom en display?

Jag hade gärna haft en högtalare på botten, d.v.s. som en Nexus 6P men med nedslimmad bezel på både topp och botten. Men vi får se hur det blir - detta är ju endast en konceptbild, de kanske inte har någon bezel alls på botten av slutprodukten som vi får se om några veckor!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Tycker vi borde nonchalera googles produkter som de inte säljer i Sverige, finns ju ingen anledning att skriva om något som inte går att köpa!?

Permalänk
Medlem

Nu börjar det likna något, men den kommer väl inte till sverige som vanligt,

Luktar import om man vill ha en

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Ser bra ut det där! Jag hoppas på att det släpps någon(kanske Pixel 2?) android-telefon som har samma mått som iPhone X

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Med tanke på vilken imponerande batteritid båda föregångarna hade ska det bli otroligt intressant att se vad dessa har att erbjuda.
Problemet ligger väl som vanligt i om dom kommer hit eller inte, och om dom behållit föregående års prisbild och inte höjt den bara gör att. Det rakt motsatta vore inte direkt nåt att hoppas på känner jag.
Just nu ligger nya mobilen hos Nokia 8, får se om Google kan locka över mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tråkigt att de också hoppar på tåget med att ta bort hörlursuttaget. Speciellt när de mobbade Apple för det förra året.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av streetracing:

Tycker vi borde nonchalera googles produkter som de inte säljer i Sverige, finns ju ingen anledning att skriva om något som inte går att köpa!?

Jezus vi ska sluta prata om allt som inte finns här?
logiken...

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Jezus vi ska sluta prata om allt som inte finns här?
logiken...

Mm håller med, mellan kemikalieskatten och tyska priser på teknik så blir det ju vanligare och vanligare att folk beställer hem saker. Synd för att jag gärna ser svenskteknikindustri frodas, men det är knappast svårt att köpa någonting bara för att de inte vanligtvis säljs i Sverige.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Tyvärr lär man inte kunna köpa denna heller förutom att köpa den direkt ifrån något EU land.
Något jag inte har intresse av då det är för mycket pengar på en gång.

Permalänk
Medlem

Detta blir min nästa telefon, dags att pensionera nexus 5x när denna kommer ut

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Dual sim på den här så blir min One Plus 5 kortlivad (Även om det är bästa telefonen jag haft, tidigare Iphones,Nexus 6p, Lumia 950)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Baksidan av Pixel 2 XL får mig att tänka på min gamla Sony Ericsson G900 med den blanka rutan högst upp

Dold text
Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem

Hoppas att Pixel XL 2 blir något extraordinärt, och att den kommer hit! Annars blir det en LG V30 som nästa telefon.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

Har Bluetooth nått en bra kvalitets-nivå för ljudöverföring eller är det fortfarande ganska sunkigt ljud?

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Har Bluetooth nått en bra kvalitets-nivå för ljudöverföring eller är det fortfarande ganska sunkigt ljud?

Sony har någon proprietär teknologi i deras senaste telefoner vid namn LDAC som ska vara väldigt bra och ska klara av att strömma okomprimerad data:

https://www.sony.net/Products/LDAC/

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Sony har någon proprietär teknologi i deras senaste telefoner vid namn LDAC som ska vara väldigt bra och ska klara av att strömma okomprimerad data:

https://www.sony.net/Products/LDAC/

Intressant, tyvärr är nog chansen liten att Sony har delat med sig av tekniken till Google, men kanske har dom hittat på något eget.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Det enda som får mig att vilja ha Pixel XL är Vanilla Android, men misstänker att den kommer att kosta någon eller några tusenlappar mer än sin halvbror LG V30? Om det blir så med samma innehåll så blir det LG V30 om den kommer hit? LG:s UI är helt ok enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Intressant, tyvärr är nog chansen liten att Sony har delat med sig av tekniken till Google, men kanske har dom hittat på något eget.

LDAC samt aptX HD kommer faktiskt i Android 0reo. När det gäller LDAC så är det nog smart av Sony att dela med sig, då det för tillfället bara är deras egna lurar som har LDAC stöd. Jag förmodar Sony säljer betydligt fler hörlurar än telefoner så tror det kan göra sig smart att deras lurar presterar som bäst med så många telefoner som möjligt. Det i sin tur kan nog öppna upp andra tillverkare att vilja licensera tekniken.

Har ett par MDR 1000x som ska bli kul see hur mycket skillnad det är mot aptx som jag kör med nu.

Permalänk
Medlem

Efter några år av Nexus telefoner har jag vant mig med Samsung istället. Inne på min andra Samsung telefon och kör fortsätta med dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tojt:

LDAC samt aptX HD kommer faktiskt i Android 0reo. När det gäller LDAC så är det nog smart av Sony att dela med sig, då det för tillfället bara är deras egna lurar som har LDAC stöd. Jag förmodar Sony säljer betydligt fler hörlurar än telefoner så tror det kan göra sig smart att deras lurar presterar som bäst med så många telefoner som möjligt. Det i sin tur kan nog öppna upp andra tillverkare att vilja licensera tekniken.

Har ett par MDR 1000x som ska bli kul see hur mycket skillnad det är mot aptx som jag kör med nu.

Det låter ju fantastiskt. Pixel låter mer och mer lockande, om recensionerna är positiva så blir det nog ett köp.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Har Bluetooth nått en bra kvalitets-nivå för ljudöverföring eller är det fortfarande ganska sunkigt ljud?

Jag är ganska känslig för dåligt ljud, men tycker aptX fungerar bra idag.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BOB77:

Det enda som får mig att vilja ha Pixel XL är Vanilla Android, men misstänker att den kommer att kosta någon eller några tusenlappar mer än sin halvbror LG V30? Om det blir så med samma innehåll så blir det LG V30 om den kommer hit? LG:s UI är helt ok enligt mig.

Tydligen ska Nokia köra vanilla i deras Nokia 8.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daumier:

Hoppas att Pixel XL 2 blir något extraordinärt, och att den kommer hit! Annars blir det en LG V30 som nästa telefon.

Jag har faktiskt också kollat på V30.
Gillar det mesta med den, men aldrig haft en LG mobil. Känns "fel" på något sätt.
Vet inte hur dom är med support uppdateringar osv heller.

Permalänk

@Nivity: LG är bland de sämsta med uppdateringar jag har lovat mig själv att aldrig mer köpa en LG telefon, men jag håller med V30 har väldigt mycket men som sagt jag vill få inte uppdateringarna 1 år efter andra telefonmärkena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnkelBlue:

@Nivity: LG är bland de sämsta med uppdateringar jag har lovat mig själv att aldrig mer köpa en LG telefon, men jag håller med V30 har väldigt mycket men som sagt jag vill få inte uppdateringarna 1 år efter andra telefonmärkena.

Precis det jag var lite orolig för. Tackar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jag har faktiskt också kollat på V30.
Gillar det mesta med den, men aldrig haft en LG mobil. Känns "fel" på något sätt.
Vet inte hur dom är med support uppdateringar osv heller.

Håll dig borta från LG om det är utlovade uppdateringar som är av hög prio är mitt råd.
Kan ta min G4 som exempel, lanserades hösten 2015 dvs för 2 år sen, marshmallow eller android 6.0 var den sista och i princip enda uppdatering den erhållit.
Den först cancelledade uppdateringen till nougat som sen lovordades komma efter påtryckningar från användare sägs komma i Q3. Nånting säger mig att om den ens kommer så kommer den ändå inte komma förräns nästa år då troligtvis dom tidiga betorna för 9 är ute. Visst vid det laget är telefonen närmare 2.5 år men ändå, det känns som att dom slopade stödet för telefonen redan efter 6.0, drygt 1 år efter lansering.

Magkänslan säger mig att V30 knappt kommer få android 9, Oreo är säkert att vänta i Q1 nästa år, knappast snabbare. V30 är förbannat snygg men jag rör aldrig en telefon från LG igen efter allt debakel kring hur uselt G4 har skötts.

Proof:

Inte en enda j***a uppdatering på 1 år, att ex jämföras med min fars Xperia Z5 Compact som fick Nougat i mellandagarna förra året. Kom ihåg då också att det är en mellanklass-modell, inget flaggskepp. Nu ska den förvisso inte erhålla Oreo vad jag förstått, men det pratas om custom roms som ska komma.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Håll dig borta från LG om det är utlovade uppdateringar som är av hög prio är mitt råd.
Kan ta min G4 som exempel, lanserades hösten 2015 dvs för 2 år sen, marshmallow eller android 6.0 var den sista och i princip enda uppdatering den erhållit.
Den först cancelledade uppdateringen till nougat som sen lovordades komma efter påtryckningar från användare sägs komma i Q3. Nånting säger mig att om den ens kommer så kommer den ändå inte komma förräns nästa år då troligtvis dom tidiga betorna för 9 är ute. Visst vid det laget är telefonen närmare 2.5 år men ändå, det känns som att dom slopade stödet för telefonen redan efter 6.0, drygt 1 år efter lansering.

Magkänslan säger mig att V30 knappt kommer få android 9, Oreo är säkert att vänta i Q1 nästa år, knappast snabbare. V30 är förbannat snygg men jag rör aldrig en telefon från LG igen efter allt debakel kring hur uselt G4 har skötts.

Proof: http://i.imgur.com/bw5GU54.jpg
Inte en enda j***a uppdatering på 1 år, att ex jämföras med min fars Xperia Z5 Compact som fick Nougat i mellandagarna förra året. Kom ihåg då också att det är en mellanklass-modell, inget flaggskepp. Nu ska den förvisso inte erhålla Oreo vad jag förstått, men det pratas om custom roms som ska komma.

Har hört samma ifrån andra nu också ang detta, så struntar nog i LG.
Tackar för infon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har hört samma ifrån andra nu också ang detta, så struntar nog i LG.
Tackar för infon.

Lyfter ämnet lite, verkar inte som att den kommer till Sverige ändå..http://www.swedroid.se/rakna-inte-med-att-lg-v30-lanseras-sverige/

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X