Playerunknown's Battlegrounds får stor uppdatering och optimeras för budgetsystem

Permalänk
Melding Plague

Playerunknown's Battlegrounds får stor uppdatering och optimeras för budgetsystem

Utvecklaren Bluehole meddelar nu att Playerunknown's Battlegrounds inom kort får en ny uppdatering, vilken bland annat lägger till vädereffekter och optimeringar för budgetsystem.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Då de uppdateras till budgetsystem kanske konsolerna får ta del av spelet i framtiden?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Då de uppdateras till budgetsystem kanske konsolerna får ta del av spelet i framtiden?

Ja, det kommer ju till Xbox One senare i år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Då de uppdateras till budgetsystem kanske konsolerna får ta del av spelet i framtiden?

Det är redan klart att PUBG ska komma till xbox

Permalänk
Medlem

Vad är det stora fina med spelet?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Vad är det stora fina med spelet?

Det är skoj helt enkelt

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

@Equilibrium: Genren. Det är typ hela spelet. Det finns i princip 2 "funktionella" battle-royale spel och det andra, King of the kill är mycket mer arkadigt (samt äldre). Pubg är mer åt sim-like ala Arma hållet. Spelet är trevligt, men är bara så populärt pga det tar i princip upp 90% av alla som är intresserade av en "ny" eller outforskad genre som blir mer populär för varje minut.

Permalänk
Medlem

Är det så att spelar man på Low så försvinner foilage? Har inte testat själv men ibland tycker jag att man blir skjuten när man ligger i högtgräs/buske och kan omöjligt synas.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Är det så att spelar man på Low så försvinner foilage? Har inte testat själv men ibland tycker jag att man blir skjuten när man ligger i högtgräs/buske och kan omöjligt synas.

Precis därför du blir skjuten. Om man vet vad man skall leta efter så är det ganska lätt att se någon i gräset. En del är bättre på att se än andra så det där är olika. Men generellt, campers blir ofta lätt upptäckta.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

@Hymer:
Vad jag förstår det som så är det en del foliage som försviner medan en del är kvar
samma med view distance

Permalänk
Medlem

Ta tag i BOT-problemet bara.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Ta tag i BOT-problemet bara.

Hade du spenderat tid på att öppna patchnoteringarna istället för att skriva det där inlägget så hade du sett följande:

Idle players earning BPs
We have implemented rules that will not allow idle players to earn BPs. We will monitor this and improve the current system going forward.

• Revised the BP methodology to prevent BP farming and idle users from gaining BP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Är det så att spelar man på Low så försvinner foilage? Har inte testat själv men ibland tycker jag att man blir skjuten när man ligger i högtgräs/buske och kan omöjligt synas.

Gräs renderas inte efter en viss distans = Ligger du ner och spelare är långt bort ser dom dig men inte gräset.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Hoppas dom implementerar Vulcan.

Visa signatur

CPU: i7 2600K MOBO: Gigabyte Z77X UD4 PSU: Corsair HX75o
RAM: Corsair 16GB Vengeance SSD: Corsair 128GB Force Series
GPU: Sepphire RS 480 4GB Chassie: HZXT 440

Permalänk
Medlem

Trevligt att de gör så spelare inte måste köpa nytt grafikkort utan kan lägga pengarna på att köpa presenter i spelet istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@hulkenstrong: det är ju uber lamt. Gratis wallhack.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

@hulkenstrong: det är ju uber lamt. Gratis wallhack.

Well så är det i PUBG så...Ser du en användare kan dom se dig med oavsett gräs eller ej. Gräs som skydd är mest gångbart i dom mindre cirklarna. Gräs rendering har inget med inställningen att göra så kör på very low eller ultra genererar samma "view distance".

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Skrivet av Hymer:

@hulkenstrong: det är ju uber lamt. Gratis wallhack.

Skrivet av hulkenstrong:

Well så är det i PUBG så...Ser du en användare kan dom se dig med oavsett gräs eller ej. Gräs som skydd är mest gångbart i dom mindre cirklarna. Gräs rendering har inget med inställningen att göra så kör på very low eller ultra genererar samma "view distance".

Gräset rendaras inom ~150m obereonde av view distance eller foliage. Smokes försvinner på samma avstånd har jag för mig - men det var säkert 200 gameplaytimmar sen jag prövade avståndet på smokes

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Vad är det stora fina med spelet?

Inte mycket utöver att det finns potential.
Körde ett game igår, såg en bil röra sig och hörde skott två gånger (en när jag dog från 1000000000m), slutade på 10:e plats och sprang 4 maratonlopp.
fysiken är bökig minst sagt, känns som man väger 300kg och rör sig på is. Aggression premieras verkligen inte, sitt still och vänta är vinnande ledord.

Permalänk

Om detta spel kan bli så stort osv och utvecklarna kan lägga ner tid o pengar på uppdatering. Varför kan man inte göra detsamma med DayZ ?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Om detta spel kan bli så stort osv och utvecklarna kan lägga ner tid o pengar på uppdatering. Varför kan man inte göra detsamma med DayZ ?

För att det inte är samma utvecklare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hothep:

Inte mycket utöver att det finns potential.
Körde ett game igår, såg en bil röra sig och hörde skott två gånger (en när jag dog från 1000000000m), slutade på 10:e plats och sprang 4 maratonlopp.
fysiken är bökig minst sagt, känns som man väger 300kg och rör sig på is. Aggression premieras verkligen inte, sitt still och vänta är vinnande ledord.

Verkligen inte sant, spelet handlar mycket om taktik och strategi, att bunnyhoppa runt och twitchskjuta folk med noscope är givetvis inte vägen till framgång. Men det finns lägen där det lönar sig att vara aggressiv, och lägen där man måste springa in i ett hus besatt av fiender för att inte ha dem i ryggen medans man avancerar mot den säkra zonen. Har själv inga problem med fysiken, den känns lagom. Bilarna beter sig lite wonky ibland, men det är typ det.

Permalänk
Medlem

Gick det att köra spelet i mer än 60fps? Är det tillräckligt optimerat för att få en trevlig upplevelse?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Vad innebär detta? De pratar om skuggor osv, men spelet var väl inte så GPU drivet från början, de krävde väl mer CPU som jag förstod de?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Gick det att köra spelet i mer än 60fps? Är det tillräckligt optimerat för att få en trevlig upplevelse?

Jadå, det går jättebra. Med datorn i min sign ligger jag som oftast över 100 fps (ofta runt 120), dock i 1080p Low. Använder lägre inställningar för att lättare kunna urskilja silhuetter och få högre framerate. Så om du föredrar ögongodis så blir det lite tyngre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define C | ASUS PRIME B660-D4 PLUS | i5 12400F | Hyper 212 | RTX 3080 10 GB TUF OC | 980 Pro 1TB | Corsair Vengeance 32 GB 3600 MHz | Corsair RM750 | ASUS TUF VG27AQ | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Går fint

@Mocka: ja kör också men ca 100fps men dock på 1080p ultra (6700k+1080ti)

Permalänk

@Gottis81:

NÄHÄ?????? Det jag menar att denna typen av spel verkar väldigt populärt, så förstår inte varför DayZ fixar buggarna&fuskarna som alla stör sig på så kanske de hade gått lika bra för dom.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axxident:

Jadå, det går jättebra. Med datorn i min sign ligger jag som oftast över 100 fps (ofta runt 120), dock i 1080p Low. Använder lägre inställningar för att lättare kunna urskilja silhuetter och få högre framerate. Så om du föredrar ögongodis så blir det lite tyngre.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svaret.

Skrivet av sorenb89:

@Mocka: ja kör också men ca 100fps men dock på 1080p ultra (6700k+1080ti)

Samma system som mig då, det borde betyda att man inte får mer än 75fps vid 1440p. Hade hoppats på mer men men.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av hawkiz:

Hoppas dom implementerar Vulcan.

Kan du någ glömma då PUBG är nu Nvidia sponsrad.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Vad är det stora fina med spelet?

Tror faktiskt det kan ha att göra med att survival spel är intressant för många men att man ofta inte vill lägga timtal på det, här spelas det i matcher istället. Tyckte det var ganska skoj när jag lirade med en vän men min GPU är inte i starkaste laget så att man optimerar för sämre hårdvara är gött. Kunde få lite fps drops även när jag kör på lägsta. Förbannade 960m