Första kameran - fokus på video (omröstning)

Permalänk
Medlem

Första kameran - fokus på video (omröstning)

Tja,

Tänkte unna mig en kamera (vilket blir min första) så att man kan dokumentera ungarna och lite annat.

Jag föredrar dock video framför vanliga foton, vilket i princip är mitt enda "krav" (bra videoegenskaper). Ett hyfsat utbud utav objektiv är en bonus och den skall vara så liten som möjligt.

Har redan hittat ett antal olika kameror som jag inte kan välja mellan. Rösta gärna på den kamera ni hade valt och skriv gärna för och nackdelar om ni har några (gäller samtliga).

Många hyllar ju Panasonics G7 (även GH4 som dock känns lite väl dyr för en nybörjare).

Lägger helst inte mer än 7k, men om man verkligen får något sjukligt bra för 1-2k mer så kanske man kan göra ett undantag.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Rajala har någon slags helgkampanj och säljer G80 med kitobjektiv (12-60) för 7990:-.

Frestad, men ser att den har legat på 6990:- förut. Kanske skall vänta till Black Friday och se vad som dyker upp då.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Köp begagnat istället för att spola ner pengar i toaletten.
Scandinavian photo, fotokungen, cyberphoto mfl säljer modelerna du pratar om varje vecka i sina begagnat sortiment på hemsidan.

Du får garanti, nyskick och sparar tusenlappar.