SweClockers gästar 99:s uppesittarkväll för nästa generations Iphone

Permalänk
Melding Plague

SweClockers gästar 99:s uppesittarkväll för nästa generations Iphone

Klockan 19:00 drar Apples årliga Iphone-evenemang igång. Redan nu pågår försnack med 99, som gästas av SweClockers egen Jacob Hugosson.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag skulle klassa ett event mellan 19-20 för "uppesittarkväll" men visst.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Fixa ljudet nu...

Visa signatur

All tid räknas.

Permalänk
Avstängd

Håller tummarna för ett nytt rekord på överpris då

Permalänk
Medlem

Sjukt grym byggnad de byggt upp, skulle vilja åka dit och titta närmare på bara den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Allt prat om klockan, det nya de har sagt hittills handlar bara om mjukvara.
Vi vill ha hårda paket och vi vill ha dem nu!
*edit*
Tackar inbyggd telefon, jag visste att de lyssnade!

Permalänk
Medlem

@Switch: Ja, stäng av ljudet så man bara hör era trevliga kommentarer medan man tittar på streamen i en annan flik

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Vet inte om jag skulle klassa ett event mellan 19-20 för "uppesittarkväll" men visst.

Exakt:) Shit va`nördigt

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem

Satan vad slaktade ALLA andra mobiltelefoner kommer bli med deras nya cpu när den i Iphone 7 redan var marknadsledande.

Permalänk
Inaktiv

iPhone 8 Thumbs down, var var den heltäckande display? Intressant att iPhone nu blir 6 kärniga.

Permalänk
Medlem

Vilket skämt Telefonen ser ju precis ut som 5an 6an 7an. Trodde den skulle vara 99% skärm..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

iPhone 8 Thumbs down, var var den heltäckande display? Intressant att iPhone nu blir 6 kärniga.

Skrivet av downup:

Vilket skämt Telefonen ser ju precis ut som 5an 6an 7an. Trodde den skulle vara 99% skärm..

iPhone X visas efter denna. dom skippa namnet 7s och hoppa till 8.

Permalänk
Medlem

Vars ha ja nu lagt linjalen?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

iPhone 8 Thumbs down, var var den heltäckande display? Intressant att iPhone nu blir 6 kärniga.

Där har du den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Iphone 10.. vad hände med 9 Windows 8.1 > 10?.. kommer samsung gå till 10 med efter 8an?

Permalänk
Medlem

Fack me det här kommer bli dyrt
Sjukt att dom öht engagerar sig i 8:an när dom fixade X, men den lär väl bli horribelt dyr.

Edit: herrejävlar vad han babblar. Hosta fram priset bara!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Gillar att de tjatar om att ha uppfunnit face ID hahahaha Ansiktsigenkänning har ju funnits i flera år på kameror och mobiler (inte Iphone dock).

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Måste få säga att panelen(?) var väl balanserad och genomtänkt (om inte Jacob helt random bestämde sig för att haka på uppesittarkvällen, d.v.s.). Trevlig stämning, det tackar vi för!

Permalänk
Medlem

Nåja, kom till det viktiga, MacOS. Vi har ju sett betan, men kan de inte komma med en iMac utan det förfärliga underbettet? De har ju "erkänt" att iPhone var för liten och hade för stora kanter, nu när de gjort både större iPhone och minskat kanten rejält.

En iMac utan sorgkanter skulle vara rejält snygg, och tilltala även en förhärdad snåljåp som mig själv. Just nu ser iMac fortfarande väldigt år 2004 ut, på nåt sätt.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KingCobra:

Gillar att de tjatar om att ha uppfunnit face ID hahahaha Ansiktsigenkänning har ju funnits i flera år på kameror och mobiler (inte Iphone dock).

Facepalm ID @ Feber. Misslyckades där ett par gånger

Permalänk
Medlem

Kanske Apple inte visste att det redan finns laddplattor? Här är en från Ikea där man laddar 3 saker på samma gång http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80289832/

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

999$ vad blir detta i sverige? :X Kommer aldrig köpa men det är ju pinsamt..

Permalänk

Jag börjar väl bli gammal men animerade bajskorvemojis tilltalar mig inte.

Hosta upp en ny Mac pro och en ny Mac mini och jag blir glad.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk

Jag gillar iPhone och var väldigt glad att iPhone X kom men jag kommer ALDRIG betala över 10.000kr för en telefon, någon jävla måtta får det vara.

Visa signatur

CPU: Intel 12700k
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR4 3600MHz
MK: ASUS ROG STRIX Z690-A Gaming WIFI D4
GPU: PNY RTX 4090
Chassi: Lian Li O11 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

999$ vad blir detta i sverige? :X Kommer aldrig köpa men det är ju pinsamt..

Minst 10k.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

iPhone 8 var ju ett skämt. iPhone X ser ju iaf modern ut, men...

Det är likadant varje år, de plockar upp gamla tekniker som funnits flera år och kallar det något nytt, tex trådlös laddning och ansiktsigenkänning.

Processorn och krets verkar vara riktigt bra däremot, iPhone 7 stod ju bra emot Snapdragons kretsar. Kamera är jag inte så jätte insatt i, men den kan nog vara rätt bra också.

Jag är inte imponerad, men jag är inte förvånad. Ingen ögonsensor, ingen AI assistans på samma sätt som Bixby. Sen är ju skärmen fortfarande generationer bakom S8, både upplösning och teknik.

Sen priset, det ska bli intressant att se. Enligt mig borde det ligga runt 7000kr, men kan lova 10k+...

Permalänk
Medlem

Hade velat ha iPhone X men den är lite för stor för mig, den såg ut att vara i samma storlek som iPhone Plus.
Får hoppas det kommer till vanliga iPhone i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

iPhone 8 Thumbs down, var var den heltäckande display? Intressant att iPhone nu blir 6 kärniga.

Fast den är egentligen 2 + 4. precis som den gamla var 2 + 2.
2 kärnor är de som verkligen gör jobbet när det verkligen behövs medans de andra mer är för bakgrundsprocesser och energisparläge.

Lite ironiskt att fler andra tillverkare glänser med 8 kärnor och fortfarande blir utmanövrerade av 2 + 2 eller som nu 2 + 4.

Permalänk
Medlem

iPhone X imponerade.
iPhone 8 var ett skämt.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro