NES Classic Edition släpps på nytt 2018

Permalänk
Melding Plague

NES Classic Edition släpps på nytt 2018

Nyligen meddelade Nintendo att de ökat produktionen av SNES Classic Edition. Kort efter detta bekräftar de nu att föregångaren NES Classic Edition återlanseras under nästa år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu kommer priserna dumpas på blocket. Inga mer löjliga överpriser

Permalänk
Medlem

Reggis: köp inte för dubbla priset från scalpers!
Bergsala: Höjer priset x2.5.

Permalänk
Medlem

Gud hör bön!

Ja då får jag min NES classic tillslut!!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom tar NES kasetter om dom blir dubbelt så dyra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Hoppas dom tar NES kasetter om dom blir dubbelt så dyra!

Det har inte sagts någonting om pris än, priset som står i artikeln är för SNES-modellen.

Permalänk
Medlem
Citat:

SNES Classic Edition lanseras den 29 september till ett pris på 79,99 USD. Tidigare uppgifter talar för att det svenska priset hamnar på cirka 1 600 kronor,

Hur kommer det sig att den kommer kosta ~650kr i USA men 2.5 gånger mer i sverige?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Hur kommer det sig att den kommer kosta ~650kr i USA men 2.5 gånger mer i sverige?

Fråga bergsala..

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det har inte sagts någonting om pris än, priset som står i artikeln är för SNES-modellen.

Läste fort men fel. Men hoppas fortfarande dom gör en modell som kan ta kasetter.

Permalänk
Medlem

Meh. Själv byggde jag en egen. Kan spela både NES och Snes på den.

Permalänk
Medlem

Trevligt! Då kanske man ska köpa en till för att ha vi den andra tvn.
Grymt nöjd med den jag har nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Meh. Själv byggde jag en egen. Kan spela både NES och Snes på den.

https://i.imgur.com/iuNT63Z.jpg

Har själv funderat på något sådant. Var det svårt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Någon som vet när priserna på de som säljs nu kommer att bekräftas? Chansen är väl noll att det inte blir de Bergsala ockerpriser som de satt, men förhoppningen att någon faktiskt anmält Bergsala och att de inte ska våga gå igenom med vad som borde vara en otillåten prissätning finns fortfarande.

Permalänk
Inaktiv

Varför inte slå ihop dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Varför inte slå ihop dem?

Ha! Hade varit guld ja!!
Då hade det blivit köp direkt!
Har inte beställt nån av dom, nes eller snes mini... men kanske blir ett köp av nes mini... men vill spela super metroid, det hade jag jäkligt kul med, tom farsan satt jämte när jag spelade det, bodde hemma fortfarande då...

Permalänk
Medlem

Yeeeeees.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Meh. Själv byggde jag en egen. Kan spela både NES och Snes på den.

https://i.imgur.com/iuNT63Z.jpg

Sexigare pryl får man leta efter. Har du en logg eller liknande eller kanske en guide du följde på nätet om den där?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Förbeställde nes classic innan lanseringen, men fick ingen. Tänker inte köpa något av Nintendo igen. Sjukt sämst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För de som missade NES Classic Mini så kan jag rekommendera NESPi Case. Det är inget vanligt Raspberry Pi case utan lite större med två stycken logic boards för att möjliggöra alla anslutningar till Raspberryn med re-route av nätverk, usb till luckan. Än så länge är det få i lager hos återförsäljare, men det verkar som att tillverkningen är kontinuerlig. Finns på ställen som ebay, alibaba.com osv. och de bör kosta kring 150kr.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m5...

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Någon som vet när priserna på de som säljs nu kommer att bekräftas? Chansen är väl noll att det inte blir de Bergsala ockerpriser som de satt, men förhoppningen att någon faktiskt anmält Bergsala och att de inte ska våga gå igenom med vad som borde vara en otillåten prissätning finns fortfarande.

Borde vara otillåtet?? 799kr/79dollar är bara ett riktpris från Nintendo, Bergsala säljer till vilket pris de vill, så länge kunder finns har de ingen anledning till att sänka. Dom är företagare, man kan ju även se det som så stt de gör oss en tjänst, högre pris från återförsäljare kanske resulterar i att färre scalpers vågar sig på att försöka flippa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Tror jag kommer att avboka mina konsoler, verkar ju som att tillgången kommer bli OK isåfall, köper hellre från utlandet än betalar ett öre till Bergsala.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av _genki:

För de som missade NES Classic Mini så kan jag rekommendera NESPi Case. Det är inget vanligt Raspberry Pi case utan lite större med två stycken logic boards för att möjliggöra alla anslutningar till Raspberryn med re-route av nätverk, usb till luckan. Än så länge är det få i lager hos återförsäljare, men det verkar som att tillverkningen är kontinuerlig. Finns på ställen som ebay, alibaba.com osv. och de bör kosta kring 150kr.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m5...

Tufft!

Dock är min fråga, finns det något "ui" till Raspberry Pi som fungerar med enbart kontroll? Det är ju en stor del av grejen (för mig iaf) att bara starta en enhet, välja ett spel och spela.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Vet inte, jag tycker dom här konsol koncepterna inte ska behöva ha en tidsbegränsad period av att existera.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Tufft!

Dock är min fråga, finns det något "ui" till Raspberry Pi som fungerar med enbart kontroll? Det är ju en stor del av grejen (för mig iaf) att bara starta en enhet, välja ett spel och spela.

Retropie, var busenkelt att installera också https://retropie.org.uk/

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!

Hoppas de släpper den med längre sladd denna gång (och gärna fler spel)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Tror de personer som betalade överpris är mindre glada nu. Jag har en riktigt NES liggandes som jag fick länge sen som julklappsgåva som liten grabb som jag kommer spara ännu så den blir mera värd med tiden och jag använder den inte hursomhelst, mycket bekvämare att köra emulatorer men sen är jag lite såndär emulator fantast som tycker det är fascinerade med reverse engineering och keyboard+mus for life.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Inaktiv

Är det försent att avboka SNES Classic? Jag tänker inte betala något överpris som gör att Bergsala kan svindla pengar till sin egen ficka.

Permalänk
Medlem

@Wh1spY: Skulle hålla med dig om det inte var så att Bergsala har Monopol på att sälja Nintendo i norden. Vore det en fungerande marknad så skulle jag inte klaga. Priset i Norden har inte så mycket med efterfrågan att göra, kolla bara andra EU länders priser på samma produkt. Tycker att det är ställt bortom rimligt tvivel att Bergsala utnyttjar sin monopolställning till att tjäna pengar och det är inte ok. Nästan så att man skulle be EU kolla på det, de enda som får dem på tårna är ju om "den fria marknaden" hämmas....

Edit: Har avbeställt mina 2 konsoler nu och kommer att köpa från utlandet istället...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Tror jag kommer att avboka mina konsoler, verkar ju som att tillgången kommer bli OK isåfall, köper hellre från utlandet än betalar ett öre till Bergsala.

Tror jag gör samma faktiskt. Bergsala är ett hemskt bolag, verkligen.

Visa signatur

Asus Prime X370-Pro / AMD Ryzen 7 3700X / Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3000 CL15 / Asus Dual GeForce GTX 1070 OC (1912 MHz) / Fractal Design Define C / Cooler Master Hyper 212 Evo / EVGA SuperNOVA G2 650W ATX 80+ Guld

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Tufft!

Dock är min fråga, finns det något "ui" till Raspberry Pi som fungerar med enbart kontroll? Det är ju en stor del av grejen (för mig iaf) att bara starta en enhet, välja ett spel och spela.

RetroPie finns ju, det krävs enbart en initial installation av kontrollerna, men UIt ser bra ut och styrs helt av handkontroll. Fördelen med retroPie är att man kan köra flera format om man vill. (med förutsättning att man äger spelen). Personligen köpte jag t.ex. den officiella Mega Drive Collectionen på Steam (många bra spel, värdelös emulering). Då känns det helt okej att emulera dem bättre på annat håll.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC