Permalänk
Medlem

WiFi till ethernet

Hej.

Jag har ett trådlöst nätverk som fungerar väldigt bra tycker jag. Dock är det så att jag har flera saker som inte har wifi stöd som jag skulle vilja koppla upp på nätverket utan att dra kabel över halva huset.

Vad för vettiga saker ska jag titta efter för att gå från wifi till lan? Vad jag förstått det så vill man inte ha någon extender då den även broadcastar vidare wifi't utan det ska finnas något som heter "wifi bridge".
Problemet är att jag inte hittar något utan tycker att jag bara hittar extenders eller så. SÅ kan någon peka mig i rätt riktning och gärna även rekomendera något?

Permalänk
Rekordmedlem

Du ska göra en trådlös brygga och många hemmaroutrar (men inte alla, läs manualen noga) och nästan alla accesspunkter kan konfas så. behöver du fler portar så kopplar du sedan på en switch av lämplig storlek.
Här kan jag välja funktionen i min router

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@pucko: jag själv kör just en sådan lösning.
använder mig dock av lite äldre saker som saknar AC stöd.
men den jag använder heter WA890EA WiFi Entertainment Adpater
en Tp-link som kostade 400:-