Disneys strömningstjänst tar Star Wars och Marvel från Netflix

Permalänk
Melding Plague

Disneys strömningstjänst tar Star Wars och Marvel från Netflix

När Disney i augusti avslöjade att de arbetar på en strömningstjänst klargjordes det att delar av företagets material försvinner från Netflix. Nu ska också Star Wars och Marvel avlägsnas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bojkott.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Det är så man går från betalande kunder till piratkopierande kunder.

Skickades från m.sweclockers.com

s/piratkopierade/piratkopierande
Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Filmbolagen gräver verkligen ner sig i ett hål genom att hålla på så här, ska det finnas en särskild streamingtjänst per bolag om några år så blir det ju väldigt intressant att se vart pengarna hamnar. Att betala 1000kr eller mer i månaden för samtliga tjänster lär inte vara intressant för gemene man.

Samarbete och konsolidering är ledord man borde lära sig i den här branschen.

Permalänk
Medlem

Det är precis så här man går från betalande kund till piratkopierande kund. Warner bros, HBO, Netflix, Disney, det blir ju över 1200kr i månaden?!?! har man tv är det liksom ca 500kr. INTE OK!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

De vill uppenbarligen inte ha mina pengar. Skönt att de gör valet så enkelt för mig.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Och här trodde man att streamtjänsterna skulle lärt sig något av Steam. Alltså att samlande av program på ett ställe gör att man lockar till sig kunder att använda sin produkt.

Men nej då.. Här ska det pinkas revir och sparas pengar. Inte för att jag äger ett Netflixkonto eller ens kommer att överväga Disneys (föredrar fysiska exemplar) så för mig kvittar det men för de som verkligen vill ha dessa tjänster så är det en spark i skrevet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Och här trodde man att streamtjänsterna skulle lärt sig något av Steam. Alltså att samlande av program på ett ställe gör att man lockar till sig kunder att använda sin produkt.

Men nej då.. Här ska det pinkas revir och sparas pengar. Inte för att jag äger ett Netflixkonto eller ens kommer att överväga Disneys (föredrar fysiska exemplar) så för mig kvittar det men för de som verkligen vill ha dessa tjänster så är det en spark i skrevet.

Fast Steam höll inte heller... för ett antal år sedan bröt EA med Steam och har nu en egen platform i form av Origin.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabe:

Fast Steam höll inte heller... för ett antal år sedan bröt EA med Steam och har nu en egen platform i form av Origin.

Korrekt. Men steam ökar medan Origin mest står still. Det finns även Uplay som tjänst men utbudet dessa har är väldigt skrala i jämförelse med Steam och samtidigt så kan man fortfarande ha vissa EA tjänster på Steam.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Filmbolagen gräver verkligen ner sig i ett hål genom att hålla på så här, ska det finnas en särskild streamingtjänst per bolag om några år så blir det ju väldigt intressant att se vart pengarna hamnar. Att betala 1000kr eller mer i månaden för samtliga tjänster lär inte vara intressant för gemene man.

Samarbete och konsolidering är ledord man borde lära sig i den här branschen.

Dom vill inte dela på kakan.

Permalänk
Medlem

Kommer serier så som "Daredevil" och så försvinna från netflix eller bara att framtida säsonger inte släpps längre? Läser artikeln när jag kommer hem ville bara veta just detta :/

Permalänk
Medlem

Att Netflix först höjer priset och nu detta....

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

Jag antar att både Disney och Netflix inte är grymt sugna på att tjäna mindre pengar och få se sitt material piratströmmat/kopierat i större utsträckning än tidigare. För det är det som detta kommer resultera i. Clowner till direktörer är vad det är!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Allt går ju bara full cirkel. Det känns som att dessa bolag kämpar hårt för att hålla piratkopiering vid liv.

Permalänk
Medlem

Spelar ju mer eller mindre bara piratsajter i händerna.

Har Netflix och Cmore just nu...kikar det ibland men oftast så får den riktiga blurayspelaren gå istället, kvalitén är ju klart bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablash:

Allt går ju bara full cirkel. Det känns som att dessa bolag kämpar hårt för att hålla piratkopiering vid liv.

Hur ska de annars kunna få in extrapengar via stämningar?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Avstängd

Dagen de erbjuder fullskärm på filmerna på min 21:9 TV..tills dess kommer jag inte betala ett rött öre för filmerna, förutom mina biobesök då.

46% av TV'n är ju svart pga dessa satans black bars...Vad ska man ha en stor skärm till när filmindustrin klipper bort nästan 50% av bilden..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Kommer serier så som "Daredevil" och så försvinna från netflix eller bara att framtida säsonger inte släpps längre? Läser artikeln när jag kommer hem ville bara veta just detta :/

De serier som finns tillgängliga idag kommer att försvinna från Netflix.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv

Herren sade öppna era plånböcker och folket gjorde detta.

Jag tror detta ovanför händer och folket får det vi vill ha, liksom hur svårt är det att bojkotta Disneys dyra filmer efter detta?
Att klaga på Netflex så har de gjort det de har kunnat, de har dock inte så mycket att säga til om när det gäller andras beslut.

Det finns annars hur många gamla grymma serier och filmer som typ aldrig sänds längre, A-team, V-series, Airwolf etc. Filmer så går listan göra hur lång som helst, jag tror inte dessa drar in så mycket pengar idag. Hur vore det då att inte göra en klassisk streamingtjänst? För nu känns det som att det finns en så massa serier/filmer som enbart ligger och ruttnar till ingen anledning.

Samma sak gäller även nyare serier som stargate, The pratice etc. Knappast mycket pengar som de drar in från sverige nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Dagen de erbjuder fullskärm på filmerna på min 21:9 TV..tills dess kommer jag inte betala ett rött öre film filmerna, förutom mina biobesök då.

46% av TV'n är ju svart pga dessa satans black bars...Vad ska man ha en stor skärm till när filmindustrin klipper bort nästan 50% av bilden..

Finns fortfarande nya filmer som spelas in i 1.85:1, antar att 21:9 är 2.39:1.
Min filosofi är att man ska titta på saker som dom är inspelade, hellre svarta kanter än att sträcka bilden eller zooma in.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alpha77:

Finns fortfarande nya filmer som spelas in i 1.85:1, antar att 21:9 är 2.39:1.
Min filosofi är att man ska titta på saker som dom är inspelade, hellre svarta kanter än att sträcka bilden eller zooma in.

Bilden blir ju förstörd om man zoomar in, och det fattas fortfarande 50% av bilden, bara det man lurar sig själv Som att hälla över halva flaskan i ett mindre glas och tro man har fått mer läsk pga det lilla glaset är fullt..

Finns få filmer som är inspelade i 21:9 format, men oftast är det B-filmer som inte går på bio..

Som jag har sökt som en idiot efter filmtrilogin The Hobbit i fullHD 1920*1080 inte 1920*800 som alla filmer är i...vet dock inte hur det blir om man 4K film på en 1080P skärm..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Har inte råd med 100 olika siter. Hoppas inte alla lämnar Netflix för eget för poängen är ju att det är prisvärt med en site med massor att se. Kan inte lägga ut 1k bara för massa olika siter.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabe:

Fast Steam höll inte heller... för ett antal år sedan bröt EA med Steam och har nu en egen platform i form av Origin.

Inte riktigt samma sak. Du köper ju spelet för samma fasta belopp fast någon annanstans. Du behöver inte betala dubbelt upp i prenumeration.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

De serier som finns tillgängliga idag kommer att försvinna från Netflix.

Det är bara filmerna, inte serierna det gäller vad jag läst iaf.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Amazon & HBO räcker för mig just nu. Släppte Netflix när dom höjde priset, och Amazon kostar 30kr dom sex första månaderna, sedan 60kr. Lär se en prishöjning där också tillslut, men fram tills dess så

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VadSaDu:

Dagen de erbjuder fullskärm på filmerna på min 21:9 TV..tills dess kommer jag inte betala ett rött öre film filmerna, förutom mina biobesök då.

46% av TV'n är ju svart pga dessa satans black bars...Vad ska man ha en stor skärm till när filmindustrin klipper bort nästan 50% av bilden..

Detta får mig att tänka tillbaka när WideScreenen kom och vilka diskussioner det var. Det fanns flera som vägrade Widescreen av så många anledningar och den stora skaran som köpte Widescreen tog och bara sträckte ut filmerna, för nästan allt material var i 4:3. Speciellt det som marksändes som nästan alla såg på.

Och nu kommer ett nytt format.. Fast det är väl i närheten av bioversionen?

Jag säger bara intressant, undra hur dessa 4:3 förespråkarna kommer att reagera? Jag tror övergången kommer gå betydligt mer långsam än Widescreen övergången.

Permalänk
Avstängd

Det är därför man aldrig betalar till dom där blodsugande företagen...skådespelarna blir snuskigt rika på allmänhetens bekostnad...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Vad förvantar ni er? Att producera TV kostar mycket mer än att producera musik. Sen för mängder av artister så handlar ju numera streaming, och tidigare digital och cd-försäljning, mer om att få lyssnare till att gå på konserter.

Sen vill man ha filmer direkt i legala strömningstjänster, samtidigt som de går på bio. Det är när filmer visas på bio som filmbolagen tjänar pengar, utan det så hade vi inte haft så påkostade filmer som det görs idag.

Så nej, ni kommer inte få Spotify för filmer och tv-serier. Inte till ett pris som tillräckligt många är villiga att betala för att det skall fungera, det kostar helt enkelt för mycket att producera TV och film.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabe:

Fast Steam höll inte heller... för ett antal år sedan bröt EA med Steam och har nu en egen platform i form av Origin.

Det höll ett tag innan allt gick åt skogen. Nu är det en eländig klient för varje utgivare. Blizzard, Steam, Origin, Uplay, Paradox som skulle göra något... Urk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Sluta ffs hur många tjänster ska vi betala för 300?