Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

SweClockers önskar alla välkomna till Discord

SweClockers önskar alla välkomna till Discord

Vill du prata om hårdvara med andra nördar och redaktionen, få snabb hjälp eller söker helt enkelt någon att spela med? Då är du välkommen in att chatta med oss på Discord!

Läs hela artikeln här

Det var på tiden. Skoj!

Loggade precis in, det var en hel del användare redan KUL!

Skoj att äntligen ha en chattkanal för likasinnade!

Skrivet av Juicis:

Loggade precis in, det var en hel del användare redan KUL!

Är ju en månad sen de bytte till Discord från Teamspeak.

Skrivet av FireFox:

Skoj att äntligen ha en chattkanal för likasinnade!

Missat tiderna med mumble, teamspeak och irc? Irkken går fortfarande ganska flitigt sist jag kollade

Det var på tiden discord är ju överlägset bäst

Skrivet av BergHa:

Är ju en månad sen de bytte till Discord från Teamspeak.

Missat tiderna med mumble, teamspeak och irc? Irkken går fortfarande ganska flitigt sist jag kollade

Haha ja, har bott under en sten senaste åren

Hade ersatt IRC med Skype under några år i samband med studier så inte riktigt hängt med i svängarna

Teamspeak är sammansatt av Team och speak.

Vad är DISCORD sammansatt av ?
DIS CORD
DISC ORD
DISCO RD

Skrivet av Beatnutz:

Det var på tiden. Skoj!

ehm, "eliten" har varit där de senaste två åren...
/Falcon (välkommen)

Skrivet av GuessWho:

Teamspeak är sammansatt av Team och speak.

Vad är DISCORD sammansatt av ?
DIS CORD
DISC ORD
DISCO RD

Discord = dissonans, missljud på Engelska.

Skrivet av Hazelberg:

Förklarar ljudkvalitén på discord ganska bra

Skrivet av Hazelberg:

Discord = missljud ?

För den som inte vågar klicka, går till Youtube video med Dum & Dummare (imdb) Remix

Senast redigerat 2017-09-05 20:08

Gick med förra veckan, men har inte vågat prata med någon än. Hihi

Vad kul att teamet bakom SweClockers äntligen tog ställning till att skapa en server på Discord Var lite väl tomt på min SweClockers-server (direktlänk till inlägget då jag hade skapat servern), så jag tog bort efter några månad eller nått sånt xD Var under tio personer inne där, och knappt fyra aktiva under hela serverns kortlivade existens.

Detta är ju riktigt bra!

Personligen måste jag dock lägga en massa tid på studier under ca 3 år. Men i framtiden så.

Ah, mIRC, quakenet #pcw, #pracc och sånt som gjorde cs 1.3-1.6 magiskt <3

Btw, varé i #pracc man sökte folk till gathers eller var det en annan kanal?

Kul får kolla till där då kanske man hittat någon o lira cs eller bf1 med. Är så tråkigt å sprls själv tycker jag. Ska kolla upp:)

Hoppade in i discorden

Skrivet av M1NT:

Gick med förra veckan, men har inte vågat prata med någon än. Hihi

Det är bara att joina Välkommen in och tjöta med oss. Vi bits inte

Joinat

Härligt! Discord är grymt.

Satt mycket på Swecs TS server.
Discord gillade jag inte från dag ett och kommer inte använda den plottriga smörjan, GUI's 'är tydligen omöjliga att designa i dag.

Om nu discord är så skuldsatt med som det sägs så ger det sig väl hur länge det är gratis eller ens flyter, sedan dags å byta igen?

Håller mig till det som fungerar, TS.

Skrivet av pa1983:

Satt mycket på Swecs TS server.
Discord gillade jag inte från dag ett och kommer inte använda den plottriga smörjan, GUI's 'är tydligen omöjliga att designa i dag.

Om nu discord är så skuldsatt med som det sägs så ger det sig väl hur länge det är gratis eller ens flyter, sedan dags å byta igen?

Håller mig till det som fungerar, TS.

Håller helt med, tål inte smörjan. Känns som ett överdesignat skype

Jeg liker ikke navnet 'Discord' og kommer aldri til å bruke dette programmet.

Både discord och TS har krånglat för mig. Discord har dött vid väldigt kritiska moment när vi kört PUBG (inte er discord, en annan), vilket gjorde att vi pratade båda i blindo och dog, var rätt kul iofs
TS har också krånglat, lagg, går inte höra vad folk säger etc.

Vad är det för fel på mumble? Open source, aldrig krånglat? Förstår inte vad som gör de andra bättre....?

Skrivet av Celphish:

Både discord och TS har krånglat för mig. Discord har dött vid väldigt kritiska moment när vi kört PUBG (inte er discord, en annan), vilket gjorde att vi pratade båda i blindo och dog, var rätt kul iofs
TS har också krånglat, lagg, går inte höra vad folk säger etc.

Vad är det för fel på mumble? Open source, aldrig krånglat? Förstår inte vad som gör de andra bättre....?

Finns det chattrum på Mumble?

@Decoman2: Måste vara top 1 sämsta anledningar att dissa Discord. Grattis!

Skrivet av Dreijer:

Finns det chattrum på Mumble?

Finns väl chat i varje "kanal" iaf.

Dock är ju mumble en Voice-IP grund, med chatt, medan Discord verkar vara en chatt grund med Voice-IP, då beror väl på vilken grund man gillar mest.

Största problemet jag har är att alla tydligen ska ha egen "version" av lösning. Nackdelen är väl att Discord börjar bli "för stort", och riskerar bli sämre pga det som tyvärr mycket annat på nätet som blir stort. Men vi får se vad som sker med det i framtiden.

IRC har ju hängt med sedan... stenåldern. Tror första IRC jag gjorde skedde med 9600 modem och dial-up, så något nytt borde man kanske titta på efter sådär 20-30 år

Det som oroar mig är hur "jobb-safe" det är. IRC har du ingen voice att oroa dig för.

Skrivet av Paddanx:

IRC har ju hängt med sedan... stenåldern. Tror första IRC jag gjorde skedde med 9600 modem och dial-up, så något nytt borde man kanske titta på efter sådär 20-30 år

Kan du bara kort redogöra för varför något behöver bytas ut bara för att det är gammalt? IRC är (mig veterligen) det enda protokollet som är SÅ gammalt och fortfarande används i den utsträckningen dagligen, möjligen tillsammans med telnet (vilket ju dock används av en väldigt begränsad skara).. Protokoll blir inte dåliga för att de blir äldre, snarare tvärt om (så länge det inte rör sig om krypterade sådana såklart).

Senast redigerat 2017-09-06 10:20: lade till sista parentesen.. :P

Får inte använda mitt nick där då det upplevs som stöttande eller något.