Xbox One får stöd för mus och tangentbord

Permalänk
Melding Plague

Xbox One får stöd för mus och tangentbord

Under spelmässan PAX West meddelar Microsoft att Xbox One-spelare inom kort får fler möjligheter när det kommer till kontrollmetoder, då konsolen får stöd för mus och tangentbord.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Får hoppas att stöd för CoD spel kommer i framtiden. För på dator så dör CoD väldigt fort så om det blir godkänt att använda mus och tangentbord så går jag gärna över till Xbox för CoD!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Känns som att det är lite döden för soffkonsolspelaren. Lätt att köra dosa vs tbord&mus? Man sitter ju inte med musen i soffan direkt. Inte datamus iaf 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av segafreaks:

Får hoppas att stöd för CoD spel kommer i framtiden. För på dator så dör CoD väldigt fort så om det blir godkänt att använda mus och tangentbord så går jag gärna över till Xbox för CoD!

COD är väl väldigt populärt bland ungdomarna mellan 8-16år, och där är ju åldersbasen för konsolspelarna, därav är COD mer populärt hos konsolerna.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

"look, you've got to think about your multiplayer pools, if you have a competitive game, people are probably going to want the choice to say I'll play with other keyboard and mouse people or I'll play only with controller people, or that I'll play with any of those."

Låter som en sansad person. Destiny 2 PC-avdelningen borde se och lära.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kjellapa:

Känns som att det är lite döden för soffkonsolspelaren. Lätt att köra dosa vs tbord&mus? Man sitter ju inte med musen i soffan direkt. Inte datamus iaf 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Inte med den attityden iaf
http://www.sweclockers.com/galleri/14290-jonas-gaminglapboard...

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av kjellapa:

Känns som att det är lite döden för soffkonsolspelaren. Lätt att köra dosa vs tbord&mus? Man sitter ju inte med musen i soffan direkt. Inte datamus iaf 😉

Skickades från m.sweclockers.com

"And so, when we bring keyboard and mouse, we'll coach developers and say "look, you've got to think about your multiplayer pools, if you have a competitive game, people are probably going to want the choice to say I'll play with other keyboard and mouse people or I'll play only with controller people, or that I'll play with any of those."

Det här var nog inte på skoj, ska du se.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Sjuuuuuu7uuuuukt ochill setup om du frågar mig 😐

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av kjellapa:

Sjuuuuuu7uuuuukt ochill setup om du frågar mig 😐

Skickades från m.sweclockers.com

RIP axlar

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Just sådana här funktioner gör det och tar död på att ens ha en Xbox One.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Just sådana här funktioner gör det och tar död på att ens ha en Xbox One.

Håller med, kan inte konsolgamingen just få vara konsolgaming? Halvligga i soffan med handkontrollen.
Vill man spela mus&tgb så är det väl bara att göra det vid datorn?

Sjukt nog så har jag ju sett en hel jävla del folk som verkar sitta med en konsol vid sitt skrivbord och en datorskärm på typ 24", förstår inte grejen.

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: Har märkt att många streamers har den setupen. Är väl för att inte behöva ha två streaming setups eller behöva flytta runt på grejerna. De som inte streamar vill nog ha all gaming samlad och ha just en gaming hörna.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av BasseBaba:

Håller med, kan inte konsolgamingen just få vara konsolgaming? Halvligga i soffan med handkontrollen.
Vill man spela mus&tgb så är det väl bara att göra det vid datorn?

Sjukt nog så har jag ju sett en hel jävla del folk som verkar sitta med en konsol vid sitt skrivbord och en datorskärm på typ 24", förstår inte grejen.

Ja ska du va bra på FPS spel eller andra så krävs det ju en dator skärm.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Hjälpsam

Underbart! tror många saknat detta.
Förhoppningsvis kan detta leda till mer PC optimerade spel, alltså sådan som drar nytta av tangentbord och mus.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Håller med, kan inte konsolgamingen just få vara konsolgaming? Halvligga i soffan med handkontrollen.
Vill man spela mus&tgb så är det väl bara att göra det vid datorn?

Sjukt nog så har jag ju sett en hel jävla del folk som verkar sitta med en konsol vid sitt skrivbord och en datorskärm på typ 24", förstår inte grejen.

Jag har precis en sådan setup. När jag kör spel som inte finns på PC så vill jag göra det samtidigt som jag pratar med folk på Discord, så då måste jag vara vid datorn, och kopplar min konsol till en monitor på skrivbordet. Det är väl inget fel eller konstigt med det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

4k gaming och Kb/m stöd...vad ska man med PC till?

Permalänk
Medlem

30 FPS blir säker extra populärt med mus.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

4k gaming och Kb/m stöd...vad ska man med PC till?

Vet ej om du trollar eller ej, men andra stora anledningen till att PC är bättre är ju 60 FPS. Sällan konsolspel har det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Sjukt nog så har jag ju sett en hel jävla del folk som verkar sitta med en konsol vid sitt skrivbord och en datorskärm på typ 24", förstår inte grejen.

När jag spelade första Destiny på konsol så var jag sanslöst mycket bättre i pvp när jag använde min datorskärm på nära avstånd i ordentlig sittställning än på 55" i soffan.

Beror ju på vad man är ute efter

Permalänk
Skrivet av Trebsor:

När jag spelade första Destiny på konsol så var jag sanslöst mycket bättre i pvp när jag använde min datorskärm på nära avstånd i ordentlig sittställning än på 55" i soffan.

Beror ju på vad man är ute efter

Jag är också generellt bättre med en liten monitor närmare ögonen än 55 tummaren i vardagsrummet, det är ganska stor skillnad faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Dags att köpa konsol och krossa kompisarna i diverse FPS-spel?

Permalänk
Medlem

Underbart att man få möjligheten att välja. Klockrent att få ett billigt alternativ till ungarna i framtiden. Kunna köpa en konsoll för ca 4k istf speldator för massa slantar.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Avstängd

kommer det funka i explorer? vore fint o kunna ha xboxen till att surfa med när man är i husvagnen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moltasman:

kommer det funka i explorer? vore fint o kunna ha xboxen till att surfa med när man är i husvagnen

Det finns i alla fall webbläsare till xbox one så det går surfa.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Så nu kom de på den grejen, trots att förutsättningarna funnits sedan konsolerna fick USB-portar. Ja, givet förstås att man drar gränsen vid att kunna ansluta sitt favorittangetbord/mus, och inte tvingas köpa proprietära tillbehör till överpris. Om inte har väl föutsättningarna egentligen funnits lika länge som det funnits spel som bäst spelas med tgb/mus.

Avsaknad av tgb/musstöd är huvudskälet till att jag inte spelar FPS, RTS, och andra typer av spel som kräver snabba men samtidigt precisa rörelser, på konsol, utan hellre väljer PC:n till det. Konsoltillverkarna har bommat ganska många tusenlappar i utebliven spelförsäljning bara på mig genom åren.

Kanske till och med blir att plocka upp en XBone då. Tyckt att nuvarande konsolgeneration är rätt ointressant, men det här ökar ju helt klart attraktionsvärdet.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Underbart att man få möjligheten att välja. Klockrent att få ett billigt alternativ till ungarna i framtiden. Kunna köpa en konsoll för ca 4k istf speldator för massa slantar.

Jag tänker precis tvärtom. Visst, datorn kostar lite mer men jag har sparat mycket på att köpa PC-spel till ungarna. Många flesta spel dom fastnar för är dessutom helt gratis. Sen är det ju bra att dom lär sig hantera en dator istället för att bara lära sig spelkonsoler.

Permalänk

Undrar hur det blir med svårighetsgraden för de som spelar med kontroll. Var det inte något spel som försökte sig på cross-platform fps men där de med dator var för överlägsna?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Tur att man läste artikeln. Tänkte förbeställt en Xbox One X idag därför att jag inte hänger med M&T spelarna med min kontroll på PC men nu är det ju ingen ide alls för mig att köpa en X-box console.

Jo, jag här till de som inte tycker om att spela med mus/tangentbord på PC Sitter hellre bakåtlutad i en fåtölj med kontrollen i nävern.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk

Plötsligt så börjar folk inse hur usel fps dom har i de flesta konsol-spelen. Lär bli en hemsk upplevelse i många fall.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Megacrash:

4k gaming och Kb/m stöd...vad ska man med PC till?

Slippa betala för onlinespelande..Och äkta 4K?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.