Permalänk
Medlem

Fyndtips ny mobil

Nu har jag harvat lite väl länge med min gamla Galaxy S4 som börjar bli rejält seg på webbsidor o laddningstider generellt.
Vore tacksam för lite fynd o rea tips på lite äldre och utgångna mobiler som säljs för en "billig" peng.

Galaxy S6/S7 kanske?
Skulle kunna hoppa över till nån annan tillverkare också. Bara man kan surfa o kolla på streamad video utan problem.

Permalänk
Medlem

vad är billig peng för dig?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

jag gick från en s4 mini till a3 o e nöjd så i ditt fall kanske en a5 e rätt storlek o pris

Permalänk
Medlem

peng pong

@HazZarD: Jag vet faktiskt inte...hm priserna går ju upp lite varje år när nya modeller kommer.
Just nu känns det väl som 4000 är min limit. Behöver inte vara Det bästa o värsta men inte den sämsta skiten. Så nånstans mittemellan

Permalänk
Medlem

@kriller007: Köper hellre utan nytt abonnemang. blir ju samma pris ändå nästan.
Enda undantaget är om operatören ger mig nåt dundererbjudande att jag förlänger mitt nuvarande med 24 månaders bindningstid.
Har tele2 abb 95:-/månad me 5gb surf. Det abonnemanget går inte att nyteckna längre så jag tänker hålla kvar i det så länge jag kan

Permalänk
Medlem

@Lauge: Tack jag ska kolla den modellen. Man blir ju helt snurrig nu när de har en drös olika modeller numera. A3 A5 J3 J7 Xcover.....

Permalänk
Medlem

Moto G5 plus kanske passar dig.
http://cdon.se/hemelektronik/motorola-moto-g5-plus-gra-p39699....

Finns även S-varianten för 2990:- med metall-baksida tydligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

@robie76:
Som befintlig kund hos Tele2, kan man köpa ny telefon utan abbonemang.
De just nu en kampanj att man får 500-3000:- (är beroende på vilken ny telefon man väljer att köpa) i rabatt om man lämnar en telefon i inbyte.

Få rabatt på din nya mobil
Skicket på den man väljer att byta in ska inte spela någon roll utan, du ska vara garanterad de 500-3000:-.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

https://www.netonnet.se/art/telefoner/mobiltelefoner/motorola...

Billig och rätt snabb. Inget flaggskepp men för det priset så är den svårslagen.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem

@Belzader: Mjo men det verkar som de slängt på lite deg på priset så om jag får 500:- för min gamla häck så blir det ungefär samma pris som på de vanliga elvaruhusen.

Permalänk
Medlem

köp en samsung s7 då ? eller en oneplus eller huawei honor 8/9.

Permalänk
Medlem

Var o kände lite på telefoner.
A5 verkar det bli. Moto G5/S5 ska jag kolla lite närmre på först.

Permalänk

oneplus 5, kostar hälften så mycket som de nya dyra occh bästa modellerna och håller nästan lika bra standard.

Permalänk
Medlem

@Fantgrenen: Ja jäklar vilka specs!!! Var lite sugen på Moto Z2 play men oneplus5 sopar ju mattan med den

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=MjSeHQpEoTA

funderar nästan lite själv på o kika på den

Permalänk
Medlem

Valet o kvalet
Verkar luta åt Moto G5S plus.
Bra budgeval för min del iaf. Så kan jag lägga 2000 på en höstjacka istället för att köpa en 5000´ish mobil

Har dock inte riktigt bestämt mig än. Z2 play lockar fortfarande lite. Men 5.5" skärm e några snäpp upp från S4´ans storlek.
Får den plats i jeansbackfickan o kan man sätta sig utan att mosa den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

Får den plats i jeansbackfickan o kan man sätta sig utan att mosa den?

Man har väl för tusan inte telefonen i bakfickan när man sitter ner :crazy:

Permalänk
Medlem

Huawei p10 går att hitta hos Tele2 för 3000kr om man byter in sin gamla mobil vad jag kan se på deras hemsida.

https://www.tele2.se/mobiltelefoner/huawei/huawei-p10

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

@stelex: funkade finfint med S4an

Permalänk
Medlem

@daskedennis: jäklar....precis köpt Moto G5S plus....men har öppet köp.
P10´an skulle passa mig perfekt tror jag. 5.5" är fan för stort nu när jag har den i handen. Har dock inte börjat använda o installerat den än så det ska nog gå bra o byta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantgrenen:

oneplus 5, kostar hälften så mycket som de nya dyra occh bästa modellerna och håller nästan lika bra standard.

5k för en OP5 jämfört med en Galaxy s8 för 7k, vet inte hur du får det till hälften så dyr.

Permalänk
Medlem

Morsan köpte g5 plus förra veckan. Bra kvalitetet men lite dyr, min redmi note kostade 1300kr och har bättre cpu, skärm än den. Mi 6 känns som ett bättre val imo: https://www.gearbest.com/cell-phones/pp_609495.html

Oneplus har fått storhetsvansinne och kostar numera som andra flaggskepp så är inget jag rekommenderar längre.

Permalänk
Avstängd

@kriller007: 6000? är det billigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

@daskedennis: jäklar....precis köpt Moto G5S plus....men har öppet köp.
P10´an skulle passa mig perfekt tror jag. 5.5" är fan för stort nu när jag har den i handen. Har dock inte börjat använda o installerat den än så det ska nog gå bra o byta.

Jag köpte själv P10:an i början av sommaren när de hade kampanj på den för 4500 spänn, tycker det är prisvärt även idag.
3000kr för den är fan gratis.

Toknöjd, jättebra telefon.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Jag köpte själv P10:an i början av sommaren när de hade kampanj på den för 4500 spänn, tycker det är prisvärt även idag.
3000kr för den är fan gratis.

Toknöjd, jättebra telefon.

Jag verkar vara fast med G5s plus. Fick inte lämna tillbaka den på webhallen. Klisterlappen var lite ruggad i kanten o betraktas inte som obruten förpackning.
Dags o byta affär där det är mer kundvänligt....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lyckades få till öppet köp transaktionen till slut. Gick till en annan WH affär som gjorde en annan bedömning.
Nu är Huawei P10 beställd!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

Nu är Huawei P10 beställd!!!

Bara som förvarning, har du inte haft någon Huawei telefon tidigare, utan är van vid "standard Android", kommer du att svära många gånger innan du har vant dig vid EMUI.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

Lyckades få till öppet köp transaktionen till slut. Gick till en annan WH affär som gjorde en annan bedömning.
Nu är Huawei P10 beställd!!!

Skrivet av Belzader:

Bara som förvarning, har du inte haft någon Huawei telefon tidigare, utan är van vid "standard Android", kommer du att svära många gånger innan du har vant dig vid EMUI.

Som Belzader säger. EMUI är skit. Går att lösa med Nova Launcher dock.