I behov av nya in ear vid träning.

Permalänk
Medlem

I behov av nya in ear vid träning.

Hallå där, som rubriken lyder är jag på jakt efter nya in ear att använda vid träning. Dom enda krav jag har är att det ska vara trådlösa så att jag slipper ha en lång sladd längs överkroppen, sen får det gärna vara ok ljud. Sen vill jag såklart att det ska sitta kvar i öronen.

Det enda jag egentligen har kollat på är jaybird x3, och det verkar vara bra för mina ändamål. Men det kanske finns något bättre? Min budget är runt 1,2k men den är såklart lite flexibel. Och desto billigare jag kommer undan desto bättre. Hörlurarna kommer att användas i gymmet till största del.

Tack på förhand.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har ett par Beats X runt halsen. Tycker dom sitter bra och dom tål svett. Rätt så "basiga" men det blir ju så med beats...

Dom har det där W1-chippet också så dom synkar skitabra om du har iphone (funkar såklart med android också)

Batteriet är specat till 8h vilket jag tycker stämmer, kanske lite bättre till och med!

99mac recenserade dem HÄR

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

@Printscreen: Dom såg intressanta ut, hur sitter dom i örat? Åker dom lätt ut, eller stannar hörlurarna kvar?

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Rawrgasm:

@Printscreen: Dom såg intressanta ut, hur sitter dom i örat? Åker dom lätt ut, eller stannar hörlurarna kvar?

Dom har aldrig trillat ut faktiskt! (kanske mest för att dom inte fastnar i dörrhandtag, hehe). Man får med de sedvanliga extraplupparna om man har små eller stora öron också.

Fördelen med in-ear liksom, dom åker inte ut så lätt

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Ingen aning hur just dessa specifikt är men https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3924862

Satsa på ett par RIKTIGT trådlösa! Har själv ett par Jabra Elite, riktigt najs.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Har haft Jaybird X, X2 och X3. Kör nu på ett par Bose SoundSport Wireless.

Rekommenderar den sistnämnda på alla sätt över Jaybirds.

Jaybird X3: Adapter behövs för laddning, BT-protokoll som orsakar avbrott, mediokert ljud.
BosE: Vanlig micro-USB, fantastisk BT-koppling, otroligt bra och vällåtande ljud.

Det enda som jag kan tycka är lite tråkigt med Bose är att de är halvöppna, vilket innebär att ljud kommer in ibland även vid max volym, men detta är väl "bra" så att man inte råkar bli överkörd på sin joggingrunda.

Sen är det väl att tillägga att Bose kostar lite mer än 1200 kr, men för mig var det definitivt värt det. Gick definitivt upp ett steg och två i kvalitet i jämförelse med X3.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Samsung Gear Icon X - gode gud vad nöjd jag är med mina! Helt trådlösa. Slipper skumpande sladd över nacken som sprider ljud till öronen. Liknande de som Rydisen länkade, men Samsungs har batteri i förvaringslådan, dvs de laddar till nästa träning om de ligger i väskan. De har även smarta funktioner som stegräknare, internt minne om du vill ladda dem med mp3-filer så du slipper ha med dig telefonen på en löprunda.

Ganska dyra men bra ljud och troligen den smidigaste produkt jag någonsin provat!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein