TCL återupplivar varumärket Palm 2018

Permalänk
Melding Plague

TCL återupplivar varumärket Palm 2018

Efter att ha legat i dvala under en längre tid lanserar TCL nya Palm-enheter nästa år. Det väntas handla om en eller flera smarta telefoner med Android som operativsystem.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu skall jag vara lite elak...
En androidbaserad PDA i Kina...låt mig omformulera: En PDA med ett bot-vänligt OS som säljs i ett av världens folktätaste länder....
Ser någon en säkerhetsrisk?

Permalänk
Medlem

Jag hade faktiskt en Palm hehe inte smidiga var dom så fick man sitta och mecka med penna.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Nu skall jag vara lite elak...
En androidbaserad PDA i Kina...låt mig omformulera: En PDA med ett bot-vänligt OS som säljs i ett av världens folktätaste länder....
Ser någon en säkerhetsrisk?

Beror lite på vilken säkerhet man eftersöker och vem som behöver den.
Med tanke på Snowdens avslöjanden om hur amerikanarna tagit sig in i det mesta både före leverans och efter så vet jag inte om man ska dra några slutsater om att den ena är säkrare än den andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThomasLidstrom:

Nu skall jag vara lite elak...
En androidbaserad PDA i Kina...låt mig omformulera: En PDA med ett bot-vänligt OS som säljs i ett av världens folktätaste länder....
Ser någon en säkerhetsrisk?

Svårt om du ska köpa telefoner som inte är tillverkade i Kina.

Permalänk
Medlem

Kan väl knappast vara så att palm har något marknadsvärde kvar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Kan väl knappast vara så att palm har något marknadsvärde kvar?

Igenkänningsfaktorn. För två likvärdiga produkter men där den ena har ett känt namn så lockar det undermedvetet mer. En stor del av reklam syftar ju bara till att banka in varumärket. När man sedan står vid hyllan känns det tryggare med Via Color än Hoftiploft färg, även om du egentligen inte vet något mer.

Permalänk
Medlem

Watch out, dead product coming through!

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Jag hade faktiskt en Palm hehe inte smidiga var dom så fick man sitta och mecka med penna.

Visst var det kul när man fick lära sig ett "alfabet" för att kunna skriva på de där prylarna.
Men för sin tid var de ganska kul ändå!

On topic - visst är varumärken intressanta men jag tror nog inte att detta är en bra idé. Det var för länge sedan som Palm var något folk kände till och idag finns det redan Androidenheter i alla storlekar och tillräckligt många varumärken för att något som förknippas med antika funktioner inte skall ha mycket att tillföra.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Deras marknadschef Steven verkar inte ha några böjelser för samma kön, höhö...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Nu skall jag vara lite elak...
En androidbaserad PDA i Kina...låt mig omformulera: En PDA med ett bot-vänligt OS som säljs i ett av världens folktätaste länder....
Ser någon en säkerhetsrisk?

Nope...
Pga Kinesiska regeringen tillåter inte bot-nät och blockerar det

Permalänk
Medlem

Hade en Palm IIIc och det var ljuvligt att använda. Önskar det fanns sådana kvar! Lite senare köpte jag en SE P1i som höll måttet men var aldrig lika bra.
Drömmer fortfarande om att ha en Palm med grafitti-input *sigh*

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

Undrar om de tänker göra en smart-telefon med t.ex. ett tangentbord som gamla Palm-telefoner eller om bara är ute för att få lite mer press genom att återanvända ett gammalt varumärke.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Har haft en tungsten T, Tx och Pre. Synd att de dödade WebOS men lika bra att de kör på med android :/

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------