Be Quiet lanserar nätaggregat på 500 W och 600 W i SFX L Power-serien

Permalänk
Melding Plague

Be Quiet lanserar nätaggregat på 500 W och 600 W i SFX L Power-serien

Efter att tidigare under året visats på Computex lanserar nu Be Quiet SFX L Power 500 W och 600 W, två helmodulära nätaggregat som använder formfaktorn SFX-L.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Schysst av Be Quiet att inkludera en ATX-adapter, är mer än vad vissa andra tillverkare gör.

Mer SFX(-L) till folket

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

Prislappen på dessa vidunder var rejält avskräckande, men samtidigt antar jag att ett prispåslag på 300-400kr inte är hela världen om man ska bygga en ny itx-rigg med minsta möjliga formfaktor.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Prislappen på dessa vidunder var rejält avskräckande, men samtidigt antar jag att ett prispåslag på 300-400kr inte är hela världen om man ska bygga en ny itx-rigg med minsta möjliga formfaktor.

Håller med dig men det måste ju finnas lite utmaningar med att trycka in detta i en låda som är ca 50% så stor som 160cm atx psu'er. Sen är det ju även så att den som har bestämt sig för att bygga ett premium itx system har ju inte så våldsamt mycket att välja på när det kommer till nätdelar.

Visa signatur

Signatur, vad e det? Kan jag äta den? :)

Permalänk

@Pinney: SFX-L känns redan lite omodernt sen man fick upp ögonen för HDplex och dylikt, om man nu är ute efter att skapa så litet system som möjligt det vill säga. Man driva ett kraftfullt system med dem PSU:erna och samtidigt minska lådvolymen ordentligt till nåt som är i konsolstorlek.

Permalänk
Medlem

@Ättestupan: Har inte speciellt bra koll på HDplex och liknande nanopsuer(?), hur klarar de sig helt instängda och fullständigt kvävda av luftflöde? Hur ligger de generellt sett till pris är det en liknande prisbild på dessa mindre nätagg som de lite större eller skiljer det sig?

Visa signatur

Signatur, vad e det? Kan jag äta den? :)