Rykte: Google Pixel 2 lanseras 5 oktober

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Google Pixel 2 lanseras 5 oktober

Tidigare uppgifter om att en ny Google Pixel lanseras i år stärks nu ytterligare. Den nya modellen uppges även bli den första att använda Qualcomms senaste krets Snapdragon 836.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bäddat för ännu en flopp om ryktena om stora kanter och borttaget hörlursuttag stämmer.

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Bäddat för ännu en flopp om ryktena om stora kanter och borttaget hörlursuttag stämmer.

Mer en flopp om den inte lanseras globalt.

Permalänk
Medlem

Mega skärmkanter ala Iphone, pass.

Permalänk

@Nivity: Inte på kommande Iphone 8 (enligt rykten).

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

@Nivity: Inte på kommande Iphone 8 (enligt rykten).

Nej på deras dyraste modell nej.
Men Iphone har alltid varit kungen på extremt stora skärmkanter så

Permalänk

Nu hoppas jag (eller inte) att den kommer med dual sim och att den går att köpa från Google i Sverige.

Att jag inte hoppas på det är för då måste jag ju byta ut min One Plus 5

Visa signatur
Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av foxzox7:

Bäddat för ännu en flopp om ryktena om stora kanter och borttaget hörlursuttag stämmer.

Känns som hörlursutagget är största problemet atm som finns....

Har aldrig använt den i min telefon S8+

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Bäddat för ännu en flopp om ryktena om stora kanter och borttaget hörlursuttag stämmer.

Hur var den förra en flopp? Dessutom tror jag det är en minoritet som bryr sig om "feta" skärmkanter. Jag har aldrig stött mig på det och ser bara att mindre skärmkanter leder till att handen råkar komma åt skärmen ännu oftare istället när man inte vill.

Permalänk
Medlem

Vi får väl hoppas att den lanseras hos svenska operatörer, inte en chans att jag cashar en telefon för 10k.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Hoppas den kommer till Sverige!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hoppas bara den kommer till Sverige, kör bt lurar så jag kan leva med det även om jag även gärna har ett uttag för de tillfällen när man inte har bt lurarna till hands. Ska bli intressant att se hur pixel 2 blir, tror dock den blir för dyr för vad jag har lust att betala (dvs 6-7000+ max) Dessutom är min one plus 3T kungligt bra så en pixel 2 blir det bara om köplusten blir för stor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Kör BT-lurar, och det här med skärmkanterna.. Är det bara jag som stör mig på att man kommer åt skärmen där man inte vill när skärmen går ända ut?

Permalänk

Min OnePlus One börjar ge upp nu efter snart tre år, hade vart trevligt om den nya Pixel kom till Sverige i höst. Annars blire en ny OnePlus om inget annat klår priset!

Permalänk
Avstängd

Jäklar vad ''döyta'' är det en Iphone? 40% bara onödig döyta som hade kunnat vara skärm.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Hedersmedlem

Ähh. Lanserar de inte ens luren i Sverige så kan jag tycka att de inte behöver få uppmärksamhet i media om lanseringen heller.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

@VadSaDu:
Men… det är väl knappast ”döyta som kunde varit skärm”. Är rätt säker på att det är fullpackat med elektronik där bakom.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

@VadSaDu:
Men… det är väl knappast ”döyta som kunde varit skärm”. Är rätt säker på att det är fullpackat med elektronik där bakom.

Andra tillverkare klarar ju av att göra telefoner med exakt samma funktionalitet men mindre "död yta" så det är nog ett medvetet val av designavdelningen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

@Aldric T:

Ja, jag vet. Blir ändå märkligt att kalla det ”döyta”. Sen har jag aldrig förstått vad det är så farligt med en inramning av. Visst är snyggare om den är så tunn som möjligt, men i min mening inte någon katastrof med yta runt skärmen.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Sötast

Helt och hållet ointressant.

De har släppt varken Chromebook eller mobil i Sverige...
Juste... de glömde även löftet om Android Auto...
nåt mer jag missat?

Nexus som var något så galet speciellt och omtyckt runt om i världen.
Blä Google, Blä.

Permalänk
Medlem

Håller mig till budgetlurar likt Honor 8. Saknar trådlös laddning dock. Men klarar mig utan det fram till att Android Auto fungerar på enbart Bluetooth. Och på svenska.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

@Aldric T:

Ja, jag vet. Blir ändå märkligt att kalla det ”döyta”. Sen har jag aldrig förstått vad det är så farligt med en inramning av. Visst är snyggare om den är så tunn som möjligt, men i min mening inte någon katastrof med yta runt skärmen.

Alla är vi olika :). Fick jag designa min egen telefon (vi struntar helt i vad dagens teknik klarar nu) så hade det praktiskt taget bara varit en skärm.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Aldric T:

Alla är vi olika :). Fick jag designa min egen telefon (vi struntar helt i vad dagens teknik klarar nu) så hade det praktiskt taget bara varit en skärm.

"Sen har jag aldrig förstått vad det är så farligt med en inramning av en skärm" skulle det stå. Kan inte redigera förra inlägget.

Visst, jag föredrar också så lite skärmkant som möjligt. Men stör mig inte så mycket på en bred inramning som vissa verkar göra. Framförallt inte om den är svart. Liknande sak när man kollar film på skärm med 16:9-format, vilket ger svart "döyta" runtomkring. Inget som stör mig nämnvärt heller.

Då är det värre att ha loggan på framsidan, något som Samsung också fattat på senare modeller och som Apple fattat hela tiden. Hoppas det också blir så med TV-apparater och bildskärmar.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Avstängd

spela roll, dom skiter i sverige ändå