Blizzard vänder – Battle.net behåller namnet

Permalänk
Melding Plague

Blizzard vänder – Battle.net behåller namnet

Efter kritik från användare drar nu Blizzard tillbaka beslutet att byta namn på Battle.net och istället gör en kompromiss, där det nya namnet blir Blizzard Battle.net.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Märkte inte ens av att någon ändring hade gjorts av battle.net appen.
Det står dock "Blizzard App" när jag håller musen över programikonen under "system tray", men genvägen i startmenyn heter dock fortfarande battle.net.

Vad programmet heter bryr jag mig inte om överhuvud taget.

Märkte nyligen dock att Starcraft remastered har släppts (redan igår till och med) så jag är upptagen med att bry mig om det istället.

Permalänk
Medlem

Klassisk marknadsföring.

Steg 1, du är neutral, 0 poäng.

Steg 2: gör något så att du blir hatad, minus 5 poäng.

Steg 3: dra tillbaka beslutet, alla äskar dig,. 10 poäng.

Summa, +5 poäng jämfört med utgångsläget, ungefär så.

Samma skit med Corsair Tramp Stamp.

Det har blivit en populär PR-grej att göra dumma saker som man sedan hyllas för att man inte genomför.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Klart dom ska ha kvar namnet battle.net ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blizzard Battle.net låter och ser bättre ut en det riktigt löjligt intetsägande namnet Blizzard App.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Klassisk marknadsföring.

Steg 1, du är neutral, 0 poäng.

Steg 2: gör något så att du blir hatad, minus 5 poäng.

Steg 3: dra tillbaka beslutet, alla äskar dig,. 10 poäng.

Summa, +5 poäng jämfört med utgångsläget, ungefär så.

Samma skit med Corsair Tramp Stamp.

Det har blivit en populär PR-grej att göra dumma saker som man sedan hyllas för att man inte genomför.

Jag gillade din kommentar även om det är en pessimistisk syn på det hela. Kanske var det planerat att göra som du säger, men kanske var det en genuin kompromiss vilket faktiskt speglar deras kultur.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag la inte ens 5 sekunder på att bry mig om att de byte namn till att börja med viktigare är ju att Diablo 3 fungera så man kan spela det.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Medlem

Blizzard har varit dött sedan WOTLK

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Klassisk marknadsföring.

Steg 1, du är neutral, 0 poäng.

Steg 2: gör något så att du blir hatad, minus 5 poäng.

Steg 3: dra tillbaka beslutet, alla äskar dig,. 10 poäng.

Summa, +5 poäng jämfört med utgångsläget, ungefär så.

Samma skit med Corsair Tramp Stamp.

Det har blivit en populär PR-grej att göra dumma saker som man sedan hyllas för att man inte genomför.

Om det samtidigt innebär att du rent praktiskt knappt gör något alls så är det ju en sjukt bra strategi

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

För det var dåligt planerat. Strax efter namnbytet pushade ju activision att deras app skulle agera launcher för Destiny2 också. Då blev "blizzard-app" inte så logiskt längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Jag gillade din kommentar även om det är en pessimistisk syn på det hela. Kanske var det planerat att göra som du säger, men kanske var det en genuin kompromiss vilket faktiskt speglar deras kultur.

Möjligen, men det passar lite för bra in i ett mönster som jag tycker mig kunna urskilja de senaste 10 åren eller så.

Skrivet av thom.g:

Om det samtidigt innebär att du rent praktiskt knappt gör något alls så är det ju en sjukt bra strategi

Javisst, men det är synd att folk ska vara så korkade så de går på det.

Egentligen är det ju en form av trolling. Om man gör något sjukt så får det mycket publicitet, och all publicitet är bra publicitet. Beslutet skapar ångest hos folk. När sedan företagen drar tillbaka sitt beslut så ses de som ett företag som befriar folk från ångest.

Andra nutida exempel är väl det här med XB1 PS4, nu minns jag inte ens vilket företag det var men de fick den oerhört korkade idén att man inte skulle kunna spela lånade spel på konsolen. Blev hatade (och hånade av konkurrenten) för att sedan dra tillbaka beslutet och vips så var de hjältar. Det är tråkigt att folk ska vara så lättlurade.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legacy_wow_jon:

Blizzard har varit dött sedan WOTLK

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, Overwatch och Diablo 3 är såna floppar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

Universums balans är återställd.

Skönt att höra de ansvariga hos Blizzard frisknat till. Battle.net är ett galet bra namn, att ändra detta till Blizzard (App) var bland det mest korkade man kunde göra.

Får hoppas de börjat släppa några vettiga spel bara, tycker de är alldeles för slappa. Visst, Overwatch har lanserats samt en massa DLC och remasters av gamla spel men de kan gott göra mer än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legacy_wow_jon:

Blizzard har varit dött sedan WOTLK

Skickades från m.sweclockers.com

Jag väntar på din "Jag spelade i vanilla och det var bäst" kommentar.

Konstigt att så många spelar blizzard spel idag även fast det är "dött"

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legacy_wow_jon:

Blizzard har varit dött sedan WOTLK

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan man tycka, men WOTLK var 7 år sen nu, och WoW har fortfarande miljoner spelare. Kanske inte så dött ändå.

Permalänk
Inaktiv

Man får tänka på att WoW också tappat många (betalande) spelare.

Själv är jag rätt sugen på att börja igen, en månad eller två för att känna av spelet och sen kanske fortsätta. Jag har saknat ett MMO att spela och insikten av att det bara är Blizzard som verkligen lyckats (förutom CCP med Eve: Online) har blivit rätt klart under åren. Lite sugen på att invänta Oktoberfest då det var det eventet som pågick när jag började spela hösten 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legacy_wow_jon:

Blizzard har varit dött sedan WOTLK

Skickades från m.sweclockers.com

Om det är din uppfattning om Blizzard så har du nog inte riktigt hängt med

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Man får tänka på att WoW också tappat många (betalande) spelare.

Själv är jag rätt sugen på att börja igen, en månad eller två för att känna av spelet och sen kanske fortsätta. Jag har saknat ett MMO att spela och insikten av att det bara är Blizzard som verkligen lyckats (förutom CCP med Eve: Online) har blivit rätt klart under åren. Lite sugen på att invänta Oktoberfest då det var det eventet som pågick när jag började spela hösten 2007.

Även Square Enix har lyckats bra med Final Fantazy XIV om man kollar på siffror. Jag spelar det och det är *verkligen* bra.
Om du vill prova kan jag skicka en invite för trial, plus att vi båda får roliga saker.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem

Bra!!!

Blizzard APP, fan så kasst de låter.
Battle.net ska det vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Universums balans är återställd.

Skönt att höra de ansvariga hos Blizzard frisknat till. Battle.net är ett galet bra namn, att ändra detta till Blizzard (App) var bland det mest korkade man kunde göra.

Får hoppas de börjat släppa några vettiga spel bara, tycker de är alldeles för slappa. Visst, Overwatch har lanserats samt en massa DLC och remasters av gamla spel men de kan gott göra mer än så.

Personligen föredrar jag Battle.net men det är mycket pga att när man lirade WC3 online så var det via Battle.net och då blir det mera nostalgin som talar. Vad deras desktop launcher heter spelar faktiskt ingen större roll, jag har ärligt talat inte tänkt på att det står Blizzard istället för Battle.net en enda gång. Att sen Destiny 2 smyger sig in där inom en snar framtid är ju en annan sak. Men då kan jag se att Battle.net namnet passar bättre då det kan ses som mera neutralt istället för Blizzard om de skulle vilja ta på sig flera utomstående spel. Innan nån påpekar det så vet jag att Destiny 2 är publicerat av Activison Blizzard, men tidigare har det ju bara funnits Blizzards egna spel på deras platform.

Så egentligen är det en strunt sak vad deras Desktop Launcher t.ex. heter då det inte påverkar spelen som de producerar och släpper.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Ja, Overwatch och Diablo 3 är såna floppar.

Vet inte om du var sarkastisk eller inte, men man kan ju inte påstå att Overwatch eller Diablo 3 så jag antar att du var sarkastisk till den du citerade

Permalänk
Medlem

Haha, det var utan tvekan det mest korkade beslut de tagit när de ens försökte.
Att döpa allt till Blizzard kändes mer som ett uselt aprilskämt.
Nu har de gjort det enda vettiga för bli av med efterspelet. "Strong trademark confirmed"

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Skrivet av Majora:

Märkte inte ens av att någon ändring hade gjorts av battle.net appen.
Det står dock "Blizzard App" när jag håller musen över programikonen under "system tray", men genvägen i startmenyn heter dock fortfarande battle.net.

Vad programmet heter bryr jag mig inte om överhuvud taget.

Märkte nyligen dock att Starcraft remastered har släppts (redan igår till och med) så jag är upptagen med att bry mig om det istället.

handlar om varumärket, de ville få "Blizzard" att bli ett varumärke för en digitalaffär, inte bara en utvecklare, precis som att "Steam" är större än "Valve" för att alla vet vad Steam är, dock, komiskt nog, vet inte alla vilka Valve är

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Vet inte om du var sarkastisk eller inte, men man kan ju inte påstå att Overwatch eller Diablo 3 så jag antar att du var sarkastisk till den du citerade

Jovars

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av johanruda:

Även Square Enix har lyckats bra med Final Fantazy XIV om man kollar på siffror. Jag spelar det och det är *verkligen* bra.
Om du vill prova kan jag skicka en invite för trial, plus att vi båda får roliga saker.

Ah, jag har inte sett några siffror men med tanke på hur de expanderat spelet med en ny expansion varje år eller så(?) borde det gå rätt bra. Många MMO's ser lovande ut inledningsvis men dör snabbt ut tyvärr. Just FF XIV var jag beta-testare för inledningsvis. Fick aldrig något vidare intryck av spelet vid tidpunkten, fick aldrig launchern att fungera har jag för mig. Var ett par år sedan nu förstås.

Tack men har fullt upp som det är redan i dagsläget.

Skrivet av AKA_Rappen:

Personligen föredrar jag Battle.net men det är mycket pga att när man lirade WC3 online så var det via Battle.net och då blir det mera nostalgin som talar. Vad deras desktop launcher heter spelar faktiskt ingen större roll, jag har ärligt talat inte tänkt på att det står Blizzard istället för Battle.net en enda gång. Att sen Destiny 2 smyger sig in där inom en snar framtid är ju en annan sak. Men då kan jag se att Battle.net namnet passar bättre då det kan ses som mera neutralt istället för Blizzard om de skulle vilja ta på sig flera utomstående spel. Innan nån påpekar det så vet jag att Destiny 2 är publicerat av Activison Blizzard, men tidigare har det ju bara funnits Blizzards egna spel på deras platform.

Så egentligen är det en strunt sak vad deras Desktop Launcher t.ex. heter då det inte påverkar spelen som de producerar och släpper.

Visst fan, det är Battle.net som får Destiny 2. Iofs ingen riktig Blizzard-titel men en väldigt stark titel oavsett. Destiny på konsol var väldigt stort.

Namn och varumärken är viktigt, Battle.net har varit med ända sedan Warcraft II och många av oss har ju minnen ända sedan dess. Datorvärlden var inte i närheten av hur den är idag för runt 20 år sedan och just Battle.net, även om den inte är lika nu som då, är en av få saker som fortfarande finns kvar på ungefär samma sak.

För många som nyss börjat spela Blizzards titlar så spelar det nog ingen roll, "app" är ju inne-ordet sedan ett tio år tillbaks att beskriva program och fungerar bra ihop med dagens unga.

Och som du, och någon annan är inne på, så är Battle.net ett betydligt neutralare ord om Blizzard vill bli en seriös aktör och konkurrera mot Valve, EA, Ubisoft och GOG om en digital marknadsplats för spel. Och namnet har en stark (spel)historisk anknytning vilket de nog skulle kunna tjäna en del PR-mässigt på med. Personligen är jag trött på Steam sedan ett par år tillbaks så ser gärna mer konkurrens här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ah, jag har inte sett några siffror men med tanke på hur de expanderat spelet med en ny expansion varje år eller så(?) borde det gå rätt bra. Många MMO's ser lovande ut inledningsvis men dör snabbt ut tyvärr. Just FF XIV var jag beta-testare för inledningsvis. Fick aldrig något vidare intryck av spelet vid tidpunkten, fick aldrig launchern att fungera har jag för mig. Var ett par år sedan nu förstås.

Tack men har fullt upp som det är redan i dagsläget.

Visst fan, det är Battle.net som får Destiny 2. Iofs ingen riktig Blizzard-titel men en väldigt stark titel oavsett. Destiny på konsol var väldigt stort.

Namn och varumärken är viktigt, Battle.net har varit med ända sedan Warcraft II och många av oss har ju minnen ända sedan dess. Datorvärlden var inte i närheten av hur den är idag för runt 20 år sedan och just Battle.net, även om den inte är lika nu som då, är en av få saker som fortfarande finns kvar på ungefär samma sak.

För många som nyss börjat spela Blizzards titlar så spelar det nog ingen roll, "app" är ju inne-ordet sedan ett tio år tillbaks att beskriva program och fungerar bra ihop med dagens unga.

Och som du, och någon annan är inne på, så är Battle.net ett betydligt neutralare ord om Blizzard vill bli en seriös aktör och konkurrera mot Valve, EA, Ubisoft och GOG om en digital marknadsplats för spel. Och namnet har en stark (spel)historisk anknytning vilket de nog skulle kunna tjäna en del PR-mässigt på med. Personligen är jag trött på Steam sedan ett par år tillbaks så ser gärna mer konkurrens här.

Jo det är klart som sagt att Battle.net är ett starkare varomärke och det är som både jag och du pekade ut att det är nostalgi faktorn som spelar in, spelade aldrig själv WC2 på battle.net men kände iaf till det och började mina äventyr på battle.net under WC3 tiden som tidigare nämnt.

Att dagens ungdomar (nu låter man gammal) inte bryr sig tror jag är ett faktum då de år uppvuxna med att allt idag benämns som en app av nått slag till telefon, surfplattan och t.o.m på datorer. Tror med att många som spelar wow, ow d3 sc2 eller hs inte direkt tänker på att det står Battle.net utan att det räcker med att dom vet att det är Blizzard som har gjort spelet och jag tror kanske det kan vara det som låg bakom försöket att byta namn lite, att Blizzard själva ansåg att det är ingen som kollar på varumärket Battle.net utan dom kollar på Blizzard som varumärke. Men att dom senare insåg att det var ett dåligt drag och om man kollar generellt sätt på olika launchers så gjorde de nog ett bra val där, personligen tycker jag att Battle.net låter bättre än t.ex. Uplay eller Origin. Steam har man blivit van med då det mera eller mindre var den enda plattformen under en längre tid som betydde nått och som du nämnde behövs det konkurrens för att vi som kunder också inte ska bli överkörda. Sen har ju Blizzard sagt att de inte idag ser sig själva bli en platform för många spel som steam utan att Destiny 2 var mera eller mindre en engångsföreteelse, men sånt kan ju ändra sig snabbt. Kan tänka mig att t.ex. om Activision börjar publicera sina spel på Battle.net med och inte låter Valve ta 30% eller vad det är på varje försäljning så skulle ledningen på Activison Blizzard bli väldigt glada och vem vet, det här kanske är testet om det fungerar och se om det finns utrymme för flera spel att komma till Battle.nets plattform. Sen är det ju lite tråkigt att ha alla dessa Launchers installerade bara för att spela spel från olika företag men vad ska man göra. Det är ju ett i-lands problem tänker jag och bara bekvämligheten som talar i den frågan. Sen är ju frågan om konkurrens i form av förtags specifika plattformer är rätt väg att gå en fråga med, för då spelar de ju iaf ingen roll om t.ex. Destiny 2 kommer till bara Battle.net för det går ju iaf inte att köpa det på Steam eller Origin och jämföra service osv mellan förtagen, bara jämföra support med mera bland de olika plattformerna.

Känner att jag span iväg lite i ämnet nu, men det var iaf kopplat till ämnet lite.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Man får tänka på att WoW också tappat många (betalande) spelare.

Själv är jag rätt sugen på att börja igen, en månad eller två för att känna av spelet och sen kanske fortsätta. Jag har saknat ett MMO att spela och insikten av att det bara är Blizzard som verkligen lyckats (förutom CCP med Eve: Online) har blivit rätt klart under åren. Lite sugen på att invänta Oktoberfest då det var det eventet som pågick när jag började spela hösten 2007.

Är WOW ens ett MMO längre? Min uppfattning är att världen är helt död, ingen world PVP (dött sen TBC) och inga att questa med. Alla sitter i instancer

Senaste gången jag hoppade in var det ungefär såhär:

1. Stå i din garisson och spela minispel (som man nu tydligen kan göra med telefonen)
2. Samla resurser i din garisson
3. Sälj resurserna på AH
4. Göra instancer (som du quar från garisson)
5. repetera från steg 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

Är WOW ens ett MMO längre? Min uppfattning är att världen är helt död, ingen world PVP (dött sen TBC) och inga att questa med. Alla sitter i instancer

Senaste gången jag hoppade in var det ungefär såhär:

1. Stå i din garisson och spela minispel (som man nu tydligen kan göra med telefonen)
2. Samla resurser i din garisson
3. Sälj resurserna på AH
4. Göra instancer (som du quar från garisson)
5. repetera från steg 1

Då har du visst missat hela Legion, där fokus är mycket mer på att man ska vara ute i världen.

Permalänk

var de äns någon som märkte nån skillnad mer än att de fick en ny logga nere vid klockan?

iaf i min umgängeskrets så hette de ändå battle.net. för då visste alla vad man pratade om.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows