Android 8.0 kan uppdateras med minimalt tillgängligt lagringsutrymme

Permalänk
Melding Plague

Android 8.0 kan uppdateras med minimalt tillgängligt lagringsutrymme

I och med den nya versionen av Android optimeras uppdateringsprocessen ytterligare. Detta för att möjliggöra uppdateringar med näst intill inget ledigt lagringsutrymme.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter spännande men lite farligt om block inte kommer ner i rätt ordning.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Låter spännande men lite farligt om block inte kommer ner i rätt ordning.

TCP har garanti på ordningen av paket.

Permalänk
Hedersmedlem

Nyfiken på lite mer detaljer. Skulle det klara av att man påbörjar en uppdateringen som avbryts pga tappad uppkoppling eller liknande?

Permalänk
Medlem

Android 8 asså, å här sitter en annan kvar på gamla 6.0

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

^ 6.0? 5.1 här.

Konstigt att denna nyhet kommit såpass sent dock, skulle ha behövt mera på den tiden då 16 - 32GB hörde till normen, nu börjar ju 64 - 128 GB bli vanligare även utanför flagskäpp modeller.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Öppnar upp för nya fräscha mobiler med 8GB lagring. Rejoice!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Öppnar upp för nya fräscha mobiler med 8GB lagring. Rejoice!

Skickades från m.sweclockers.com

Nja lär väl knappast påverka oss. Men Android One-mobiler lär nog få mest nytta av detta.

Permalänk
Medlem

Detta kan väl vara trevligt, men jag ser hellre ökat fokus på bakåtkompabilitet och support av äldre modeller.
Min fullt fungerande SonyEricsson X10 får inte ens koppa upp sig mot Play Store...

Jämför med mina äldre datorer...

Permalänk
Skrivet av dlq84:

TCP har garanti på ordningen av paket.

Men ingen garanti på täckning eller ström

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Detta kan väl vara trevligt, men jag ser hellre ökat fokus på bakåtkompabilitet och support av äldre modeller.
Min fullt fungerande SonyEricsson X10 får inte ens koppa upp sig mot Play Store...

Jämför med mina äldre datorer...

Dock så ligger det på SonyEricsson att inplementera stöd för senare Android. Eller så får du se om stödet finns på Android OpenSource och flasha själv.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

android oreo incoming

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Hjälpsam

Nu fattas det bara att man kan använda SD-kortet till något vettigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att deras statistik visar att en ganska stor andel av användarna har helt proppfullt inbyggt minne.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ratatosk:

Nu fattas det bara att man kan använda SD-kortet till något vettigt.

Hmm det beror på vad du menar som vettigt? I en del fall kan man faktiskt använda det som sitt internminne.

https://www.androidpit.com/how-to-format-microsd-cards-as-int...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Detta kan väl vara trevligt, men jag ser hellre ökat fokus på bakåtkompabilitet och support av äldre modeller.
Min fullt fungerande SonyEricsson X10 får inte ens koppa upp sig mot Play Store...

Jämför med mina äldre datorer...

Beskyll Sony för det, inte Google

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Detta kan väl vara trevligt, men jag ser hellre ökat fokus på bakåtkompabilitet och support av äldre modeller.
Min fullt fungerande SonyEricsson X10 får inte ens koppa upp sig mot Play Store...

Jämför med mina äldre datorer...

XDA har säkert en nyare version av Android för denna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

android oreo incoming

Tror mer på oatmeal som en del säger.
Men, dom körde II sponsrat med kitkat så vem vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Detta kan väl vara trevligt, men jag ser hellre ökat fokus på bakåtkompabilitet och support av äldre modeller.
Min fullt fungerande SonyEricsson X10 får inte ens koppa upp sig mot Play Store...

Jämför med mina äldre datorer...

Har du kollat på XDA?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Är väl endast ultra-end Androids som får detta som vanligt..

De gör Android mer och mer lättdrivet, ironiskt att endast de modernaste mobilerna får ta del av denna mjukvara..

Sitter med 6.01 just nu..synd att de har gått över till 100% 64-bitar OS..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Vad händer med oss som har Oneplus One? Vi fick ju inte 7an pga Qualcomm inte implementerade stöd för det på 801an. Kommer säkert inte få Android 8an heller. Ska man behöva sitta med 6.0.1 tills telefonen dör helt? Är inte så pigg på att roota telefonen. Varför kan inte qualcomm implementera stöd för nyare Android system på 801an? Helt sjukt alltså. Hälsning från en arg Oneplus One ägare.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Vad händer med oss som har Oneplus One? Vi fick ju inte 7an pga Qualcomm inte implementerade stöd för det på 801an. Kommer säkert inte få Android 8an heller. Ska man behöva sitta med 6.0.1 tills telefonen dör helt? Är inte så pigg på att roota telefonen. Varför kan inte qualcomm implementera stöd för nyare Android system på 801an? Helt sjukt alltså. Hälsning från en arg Oneplus One ägare.

eh oneplus one ? när kom den typ 3 år sen? dags att skaffa ny mobil kanske? finns ingen logik att slösa resurser på att släppa nyaste android till en så pass gammal mobil. en mobil idag som är 3-4 år gammal är rätt stenålders jämfört med var som finns idag..

Finns det nåt företag som släpper nyaste android till jätte gamla mobiler eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

eh oneplus one ? när kom den typ 3 år sen? dags att skaffa ny mobil kanske? finns ingen logik att slösa resurser på att släppa nyaste android till en så pass gammal mobil. en mobil idag som är 3-4 år gammal är rätt stenålders jämfört med var som finns idag..

Finns det nåt företag som släpper nyaste android till jätte gamla mobiler eller?

Nej, men 4 år gamla iphone 5S får iOS 11 om nån månad.

Nej 3-4 år gamla telefoner är inte stenålder jämfört med idag, åtminstone inte för vad majoriteten använder dem till.
Är det något som är att slösa resurser så är det att behöva köpa ny hårdvara varje år för att inte sitta med utdaterad mjukvara.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Nej, men 4 år gamla iphone 5S får iOS 11 om nån månad.

Nej 3-4 år gamla telefoner är inte stenålder jämfört med idag, åtminstone inte för vad majoriteten använder dem till.
Är det något som är att slösa resurser så är det att behöva köpa ny hårdvara varje år för att inte sitta med utdaterad mjukvara.

Tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk

haha jag har vänner som inte ens har android 7 och nu talas det redan om android 8? gg google, gg...
blir spännande att se hur länge jag behöver vänta med uppdateringen
edit: håller google fortfarande fast på android några månader innan de skeppar till andra parterna (de gjorde det förr iaf)?

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Är väl endast ultra-end Androids som får detta som vanligt..

De gör Android mer och mer lättdrivet, ironiskt att endast de modernaste mobilerna får ta del av denna mjukvara..

Sitter med 6.01 just nu..synd att de har gått över till 100% 64-bitar OS..

Är väl bara att flasha om skiten eller skaffa en Nexus/pixel lur?

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Android 8 asså, å här sitter en annan kvar på gamla 6.0

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har 7.1.1 på Xperia Z5. Tror 8.0 kan bli sista den får, om den får den 🤣

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Jag har 7.1.1 på Xperia Z5. Tror 8.0 kan bli sista den får, om den får den 🤣

Vet inte hur stödet för Z5 serien ser ut, men Sony håller bra liv i sina telefoner skulle jag säga. Så kanske den hänger med ytterligare?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Toppen

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

Nyfiken på lite mer detaljer. Skulle det klara av att man påbörjar en uppdateringen som avbryts pga tappad uppkoppling eller liknande?

Ja, jag har testat