(LÖST) Gtx 1070 installation - ingen ström

Permalänk

(LÖST) Gtx 1070 installation - ingen ström

Ska installera Asus oc Gtx 1070 Har ett 500w agg och 2*6+2 pins åt den 8 pin ingång kortet har. På nätet står set att 6+2 ska funka men skärmen är svart och grafikkortets fläktar står still. Vad göra?

Edit: tydligen går inte fläktar igång förens kortet når 60 grader. Så då är ju det normalt. Men har girtfarande svart skärm.

Permalänk
Avstängd

6+2 = 8 pin.

Har inte grafikkortet en liten LED lampa som visar att den får ström?

Permalänk
Medlem

Fått ner kortet ordentligt i sin PCIe slot?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av PWR-RST:

6+2 = 8 pin.

Har inte grafikkortet en liten LED lampa som visar att den får ström?

Ska kolla

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

har du försökt att ansluta datorn till moderkortet och se om den starta då, givet att du har ett CPU med inbyggd grafik.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Sapphire PULSE RX 7600 8GB GAMING/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk

Led lyser men skärmen lägger av för att den inte får signal.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Bernd_P1:

har du försökt att ansluta datorn till moderkortet och se om den starta då, givet att du har ett CPU med inbyggd grafik.

Jag har bytt grafikkort, satt i en ny HDD och mer ram, det är allt. Koppling mellan CPU och moderkort är inte vidrört.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Fått ner kortet ordentligt i sin PCIe slot?

Ja det sitter som det ska.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av somvanligt:

Jag har bytt grafikkort, satt i en ny HDD och mer ram, det är allt. Koppling mellan CPU och moderkort är inte vidrört.

Skickades från m.sweclockers.com

nej jag mena att nu när du få ingen bild via GPU, har du provat att koppla in bildskärmen i moderkortet för att se om du få bild då? då du inte nämna vilken CPU du har kan jag inte avgör i förväg om den har inbyggd grafik eller ej.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Sapphire PULSE RX 7600 8GB GAMING/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Har du testat utan dina nya RAM stickor? Dubbelkollat så att dessa sitter i ordentligt?

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av Bernd_P1:

nej jag mena att nu när du få ingen bild via GPU, har du provat att koppla in bildskärmen i moderkortet för att se om du få bild då? då du inte nämna vilken CPU du har kan jag inte avgör i förväg om den har inbyggd grafik eller ej.

Ok, jag har i5-3570k (jag är inte superhaj på datorer). Är det nån mening att testa då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av era909:

Har du testat utan dina nya RAM stickor? Dubbelkollat så att dessa sitter i ordentligt?

De sitter korrekt. Tror du verkligen Ram stickorna kan påverka huruvida skärmen får signal?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av somvanligt:

Ok, jag har i5-3570k (jag är inte superhaj på datorer). Är det nån mening att testa då?

Skickades från m.sweclockers.com

ja. den har inbyggd grafik. det är för att se om det är verkligen GPU:n som är boven. få du ingen bild via moderkortet heller (kan var värt att testa med både GPU in och urkopplat) kan det var nånting annat som är fel.
också kolla om du behöver uppgradera BIOS. ibland kan det var så att moderkortet behöver senaste för att funka med senaste generationen av GPU:n.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Sapphire PULSE RX 7600 8GB GAMING/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av somvanligt:

De sitter korrekt. Tror du verkligen Ram stickorna kan påverka huruvida skärmen får signal?

Skickades från m.sweclockers.com

Om din nya RAM är defekt eller inte funkar med ditt moderkort eller sitter fel etc så kommer inte datorn att starta korrekt och då kommer du inte få bild alls.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Jag är en idiot, jag hade pluggat monitorn i moderkortet. Tack Bernd för tanken som ledde till lösning. Tack alla!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av somvanligt:

Jag är en idiot, jag hade pluggat monitorn i moderkortet. Tack Bernd för tanken som ledde till lösning. Tack alla!

Skickades från m.sweclockers.com

haha xD ja...ibland få man hjärnsläpp men bra att höra att du hitta felet i alla fel genom dessa ledtrådar

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Sapphire PULSE RX 7600 8GB GAMING/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/