Permalänk
Medlem

Min HTPC-låda (Färdig)

Det har tagit tid och jag har fått en massa sår på händerna.. men nu är den äntligen färdig!

Jag orkar inte skriva så mycket om själva bygget utan låter bilderna tala för sig själva

Här står det lite om bygget

Här finns bilder från arbetets gång och det färdiga resultatet

Som den är för tillfället lär den inte användas till mer än dammsamlare då min 450 nu inte alls vill spela Divx/Xvid hack-fritt Men så snart plånboken tillåter uppgradering så ska det ske

Kommentarer ?

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

ett ord: snygg(ast)

Visa signatur

Phanteks Evolv X, Asus x470 Crosshair 7 Hero, Rysen 2700x, 2x8gb Trident Z 3600mhz, 2x Samsung 970 evo 512gb m2 @ raid 0, samsung 860 evo 1tb, Zotac RTX 2070, EK-FB ASUS C6H RGB Monoblock, HW Labs Black Ice Nemesis Gtx 420, 140 & Gts 280, Primochill ctr res & d5 combo, Bitspower fittings, 6x noctua 140mm

Permalänk

Gillar bygget skarpt! Extra plus för plexiskivorna eller vad det nu är.. De ger en fin "touch". Låt inte bara två fula cdläsare sticka fram där.

*Edit* Läste att du ville lysa upp det med lysdioder. Synd.

Visa signatur

=) jag borde logga ut mig när jag loggar in från skolan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azeem
Gillar bygget skarpt! Extra plus för plexiskivorna eller vad det nu är.. De ger en fin "touch". Låt inte bara två fula cdläsare sticka fram där.

*Edit* Läste att du ville lysa upp det med lysdioder. Synd.

Jag fixade det där med cd-romerna efter att jag tog dom sista bilderna.. Sen var batteriet slut och minneskortet fullt så jag orkade inte ta nya bilder

Jag skippade faktiskt det är med att lysa upp den med lysdioder. Jag vill trots allt inte ha nåt rymdskepp ståendes under tv'n.

Edit: Tänkte även passa på att säga att jag faktiskt inte är nöjd med bygget Men det var mitt första bygge så det var ett bra tillfälle att lära sig en hel del om lådbyggen

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk

Jag streamar DivX på min P2 333mhz med 128mb ram och Voodoo3. Då borde du kunna lyckas med det också.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Jag streamar DivX på min P2 333mhz med 128mb ram och Voodoo3. Då borde du kunna lyckas med det också.

Jo jag vet.. det fungerade perfekt när jag testade det förut, men nu vill den sig inte riktigt

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt. En sak jag inte riktigt gillade är att du nitade fast listerna i hörnen.... skulle blivit mycket snyggare om du hade limmat dem tycker jag..
annars var det ett fint bygge

Permalänk

det blir väll lite dåligt luftflöde i den där lådan?? du skulle ha lite hål så det kommer in luft å kanske en fläkt som drar igenom luften i lådan.

Visa signatur

P4 2GHz @ 2,5GHz | Abit BD7II-RAID | 512MB PC2100 RAM | Leadtek Ti4200 ViVo | 4st IBM 120GXP 80GB i Raid 0

Permalänk
Medlem

Mycket fint

Visa signatur

Gör om, gör rätt!

Permalänk

mycket vajert utfört

avinstallera alla codecs och installera om dom så ska det nog fixa sig med divx streamingen. sånt där hänger till åtminstone 50% till det.
kan rekommendera tsunami filter pack.... kör det o det funkar great.

Visa signatur

surgubbe, familjefar , nörderier i allmänhet

Permalänk
Medlem

sätt ner att divxcodecen ska jobba fram sämsat kvfalilux osv

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr_lofgren
det blir väll lite dåligt luftflöde i den där lådan?? du skulle ha lite hål så det kommer in luft å kanske en fläkt som drar igenom luften i lådan.

Jag kan säga att prollen blir glödhet
Så en fläkt eller två skulle inte skada..

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk

schysst ghetto-lagning av din ena toffel med gaffatejp!

Visa signatur

Jesus and I hates you.
Om du vill ha min uppmärksamhet så bör du klicka "citera".

Permalänk
Medlem

Mycket vackert herrn!

Tycker den blev aningen för stor bara... Säger det igen, du kunde skippat en CD

Var är LCD'n då? Har för mig du sa något om en sådan för ett tag sen...

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

har du nån ritning till den+ vartifrån du fixa allt material?
vill också kanske göra

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Avstängd

Panaflo, det är rediga saker det

Mkt snyggt annars!!

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tatay
har du nån ritning till den+ vartifrån du fixa allt material?
vill också kanske göra

Jag har en kass ritning gjord i paint..
Materialet fick jag gratis av farsan..

Hela bygget har kostat mig ca 200 bagis..

Slo'Bed, det ska va en stor och bastant pjäs! Den följer ju måtten för en vanlig stereodel, dvd 43cm bred. Visserligen sticker plexit ut lite också.. Jo en display ska in när jag väl har råd.. har ca 0kr nu och har precis fått indraget studiebidrag. Så man skulle kunna säga att jag är ganska fattig.

saltvatten: Haha! trodde ingen skulle se det.. jo tofflorna följde med mig hem från turkiet när jag var där för ett år sen. Dom kostade 20:- och det var ingen höjdarkvalitet på dom direkt

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Väldigt seriöst bygge måste jag säga. För HTPC kan man väl använda Freevo, är det någon som provat detta?

http://freevo.sourceforge.net/

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Jag kan säga att prollen blir glödhet
Så en fläkt eller två skulle inte skada..

Misstänkte väll det..
Ett litet tips bara, det hjälper inte om du sätter fler fläktar i lådan om du inte tar in luft utifrån å släpper ut den någonstans..

Själv har jag 51st hål med 10mm diameter under min låda framtill och en 92mm fläkt som suger luften genom lådan i bakplåten.

(Tänkte försöka lägga upp nån bild på min HTPC sedan, men lådan står på jobbet å jag ligger hemma å är sjuk. )

Visa signatur

P4 2GHz @ 2,5GHz | Abit BD7II-RAID | 512MB PC2100 RAM | Leadtek Ti4200 ViVo | 4st IBM 120GXP 80GB i Raid 0

Permalänk

Skitsnyggt !!!!

Permalänk
Medlem

Snygg låda! Jag tänkte också som Slo'bed först ("är den inte lite stor?"), fast när man tänker på det är det ju faktiskt lika bra om den passar in med DVD, förstärkare/Reciever, satellitbox etc

Bra jobbat

Visa signatur

P4 2.4GHz@2.6GHz | 512Mb | Ti4200 128Mb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Jo jag vet.. det fungerade perfekt när jag testade det förut, men nu vill den sig inte riktigt

Vilket program använder du dig av?
Jag kör PowerDVD och med NimoCodecPack.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Jag vill också göra en htpc :D. Kanske gör det i framtiden med datorn jag har nu när jag upgraderar den här datorn nån gång. Fast då ska jag lugnt ha ett tv kort med time-shift och sånt så jag kan spela in stuffs. Enda problemet blir nog kylning, man vill ju ha en tyst htpc. Men det går nog att lösa med en 120 mm fläkt och en fet kylfläns i koppar.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr_lofgren
Misstänkte väll det..
Ett litet tips bara, det hjälper inte om du sätter fler fläktar i lådan om du inte tar in luft utifrån å släpper ut den någonstans..

Själv har jag 51st hål med 10mm diameter under min låda framtill och en 92mm fläkt som suger luften genom lådan i bakplåten.

(Tänkte försöka lägga upp nån bild på min HTPC sedan, men lådan står på jobbet å jag ligger hemma å är sjuk. )

Jag hade tänkt göra en hel del hål i botten och sen sätta en fläkt ganska nära prollen som blåser ut luft. På så sätt blir det lite cirkulation iaf..

Sen är det så att fläkten i nätagget suger in lite luft och eftersom det agget inte blir så varmt så blir inte heller luften som kommer in så mycket högre än rumstemp.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2